Fogadalom egy évre

21 4 0
                                    

Jimin a műtők előtti folyosó egyik székén ült, pont belátott a műtő nyitott ajtaján, ahol a padló száradását várta. Ő volt a műtővezető a 24 órás műszakban, és gondoskodnia kellett róla, hogy a helyi kórház műtőszekciója készen állt a következő bevetésre.

– Te is fáradt vagy, mi? – hallotta a mély férfihangot maga mellől, és felnézett.

Az ügyeletes aneszteziológus asszisztens állt fölötte két gőzölgő kávéval és majdnem lecsukódó szemekkel. Yoongi csak 3 évvel volt idősebb nála, még annak idején találkoztak az egyetem keretein belül. Mind a ketten ápolóit kezdtek, de míg Yoongi az aneszteziológia felé fordult, addig Jimin a továbbképzéskor műtős ápoló, majd műtővezető lett.

– Aha. Nem tudom, ki találta ki a 24 órás ügyelet rendszerét, de ha agyonvernék se vezekelne eléggé ezért a bűnért – mondta Jimin, és hálásan mosolyogva vette el a bögréjét.

Mind a ketten a műtő-blokkban található pihenőhöz tartoztak, mivel amúgy is itt kellett csak dolgozniuk. Ezért ismerték már egymás bögréjét, szokásait és úgy általában egymást.

– Hamarosan éjfél lesz – jegyezte meg csendesen Yoongi.

– Mindjárt itt alszok el a széken, és negyedórával ezelőtt telefonáltak, hogy nagyműtétre hoznak be egy családi késelésest, ahol sajna a revolver is előkerült a szekrényből – Jimin vett egy mély levegőt, és a műtő előterében lógó órára meredt.

– Ilyen jóhíreket szeretek hallani. Mindjárt felhívom Dr. Kimet, hogy jöjjön le megint altatni. Szerintem már el akart menni aludni. Szilveszter éjjel aludni akar az éjszakai ügyeletben – mondta Yoongi, és félmosolyra húzta a száját.

– Mintha most kezdett volna – nevetett Jimin is, és lenézett a bögréjében ringatózó világosbarna folyadékra.

Egy vagy két percig csak némán ültek egymás mellett, majd Jimin felállt.

– Akarsz visszaszámolni, mielőtt bemegyünk előkészíteni a műtőt? – emelte maga elé a bögrét.

Yoongi vigyorogva állt fel és ő is felemelte a bögrét: – Persze. De mit szólnál hozzá, ha fogadalmat tennénk. Egy év múlva ilyenkor együtt leszünk egy buliban, pezsgővel koccintunk, és eszünkbe se fog jutni a szilveszter éjjeli műszak. Benne vagy?

– Újévi fogadalom? Benne vagyok. Jó is lenne, ha nem egy háromszor újramelegített pocsék kávéval kellene koccintanom az újévre – mondta Jimin mosolyogva, majd az órára nézve elkezdtek egyszerre visszaszámolni.

***

Egy évvel később Jimin egy teraszon állt a város külterületén. A hatalmas családi házak között az emberek petárdáztak, kiabáltak, és úgy általánosságban az új esztendőt várták. Belesimított a hajába, és a már előre fellőtt tűzijátékokat nézte a város felett.

– Ki nem állhatom a tűzijátékokat – hallotta maga mellől az ismerős férfihangot.

Jimin hátra se nézve odébb lépett, hogy maga mellé engedje kollégáját.

– Egy pillanatra azt hittem, hogy te nem leszel itt – mondta Yoongi, ahogy a korlátnak támaszkodva nézte az éjszakai eget. Odabent a zene hangosan szólt, és a házigazda barátai mind élvezettel táncoltak.

– Tegnapelőtt megbeszéltük, hogy Taehyung újévi bulijára jövünk mind a ketten, nem? – vigyorgott rá Jimin az idősebb férfira.

– Két hónapja azt is megbeszéltük, hogy megpróbálunk elmenni végre egy randira, és nem jött össze az se – mondta Yoongi mosolyogva.

Fogadalom egy évreWhere stories live. Discover now