𝖧𝖠𝖩𝖲 64

1.4K 63 3
                                    

Bayi yang masih putih kemerahan itu didukung dan didodoi. Pipinya diusap dan dicium penuh kasih sayang.

"Finally, saat yang ditunggu. Sayang papa ni..." Adrian mencubit lembut pipi tembam anaknya.

Comel betul pipi budak ni. Dah lah wangi.

Setelah puas bermain dengan anaknya, Adrian pusing menghadap isterinya. Bayi itu dirapatkan pada isterinya.

"Baby, ni mama. Mama tengah rehat, nanti baby jumpa mama, okay sayang ? Hmm, wanginya dia," Adrian sambung mencium pipi tembam bayi itu.

Perlahan-lahan matanya dibuka. Lampu putih yang terang melekat di dinding menyilaukan matanya. Setelah mengelipkan beberapa kali, baru penglihatannya bertukar jelas.

"Hubby..." Ayrose memanggil suaminya.

Adrian terus berpusing dan tersenyum memandang Ayrose. Mesti dia penat.

"Nah, minum air dulu sayang," Adrian menyuakan secawan air pada Ayrose.

Ayrose meminum air kosong itu dan kembalikan cawan pada Adrian.

Pandangannya teralih pada bayi yang berbalut kain pink di tangan Adrian. Anak mama...

"Baby ?"

Adrian mengangguk dan memberikan anaknya itu pada Ayrose.

Mata Ayrose tidak henti menatap anaknya. Air matanya kembali mengalir.

"Honey, kenapa nangis ni ?" soal Adrian mengusap bahu isterinya.

Ayrose menggeleng dan tersenyum.

"S-saya macam tak percaya yang dia dah lahir..." kepala bayi itu diusap perlahan.

Adrian mengusap dan mengucup ubun-ubun isterinya.

"Yes, sayang. Honey dah berjaya. Terima kasih untuk dia. I always love you and our family," Adrian memeluk isteri dan anaknya.

"Ini memang tugas saya, jadi tak perlu lah nak terima kasih. I love you and our family too," kata Ayrose tersenyum.

"Kalau macam tu, lepas ni boleh lah fikir nak anak berapa. Setahun sekali boleh, tak ?" usik Adrian nakal.

Tak semena-mena satu tamparan 'manja' hinggap di bahu Adrian. Matanya merenung tajam.

"Awak ingat saya ni kilang anak ke apa ? Sesedap masakan saya jer awak nak order ? Yang ni pun umur sehari tak sampai lagi tau," bebel Ayrose.

Adrian tersengih dan mencubit pipi mulus Ayrose.

"Yelah, sayang. Nanti-nanti hubby fikirkan," balas Adrian pasrah.

Ayrose tergelak kecil. Suka melihat telatah Adrian yang comel baginya.

"Hubby, nak phone saya," pinta Ayrose.

Adrian segera menyerahkan phone isterinya manakala dia duduk bersama phone di tangannya. Ni tak lain tak bukan, game lah ni !

"Hubby dah bagitau family ?" soal Ayrose sambil membelek phone nya.

"Belum, sayang. Mana sempatnya pun. Dah kalut punya pasal. Lagipun excited sangat tengok baby comel tu," kata Adrian.

Ayrose mengangguk. Dia mengangkat kepalanya.

"Readers tak nak wish, ke ? Dah lah sibuk ikut orang masuk labour room. Korang untung tau, dapat tau lagi awal dari family kita," Ayrose mencebik.

Jodohku Encik Tengku [C]Where stories live. Discover now