"Tarık bey, okul uzak mı?"
"Geldik sayılır. Fazla uzak değil. "
"Bende sınıfa sizinle gelebilir miyim?"
"Nasıl isterseniz. Zümrüt hanım, tüm yetkinin sizde olduğunu söyledi!"
"Tarık bey anlaşalım mı? Sümbül ablayla anlaştık.
Beni sizden biri gibi görüp, öyle davranırsanız ve bana ismimle hitap ederseniz sevinirim.
Ayrıca sizlerin tecrübesinden yararlanmayı çok isterim."
"Estağfurullah Katre hanım, bizim ne tecrübemiz olur. Siz okumuş insanlarsınız bizden daha çok şey bilirsiniz."
"Tarık bey, anneannem derki,* Boynuz kulağı geçer ama duyamaz.*
Bir de bilirsiniz tahsil sadece cehaleti alır. Sizlerden hayat mektebinde öğrendiklerinizi öğretmenizi rica ediyorum."
Tarık güldü.
"Garip kızsın vesselam. Zaten gelmeden yaptırdıklarından anlamıştım.
Anlaşmayı tek şartla kabul ederim bana da Sümbüle abla dediğin gibi abi dersen!"
"Kabul Tarık abi. Bir de Aleve karşı davranışlarımı yargılamayın. Ona olan düşkünlüğünüzü biliyorum. "
Tarık yine güldü başıyla onayladı. Okulun kapısına gelmişlerdi.
Birlikte okula girip giriş katındaki Alevin sınıfını önünde beklemeye başladılar.
Çok geçmeden öğretmen sınıftan çıktı.
Katre arkasından seslendi.
"Öğretmenim bir dakikanız var mı?"
Öğretmen genç bir erkekti.
Katreye bakışları hayranlık doluydu. Katre farkında olmasa da Tarık'ın gözünden kaçmadı.
"Dinliyorum!"
"Ben Alevin özel eğitmeniyim. Adım Katre Kosovalı. Bana Alev hakkında ne söylemek istersiniz? Sizin gözlemleriniz önemli katkı sağlayacak."
"Ben de Güven Durak. Katre hanım bana eğitiminizi söyler misiniz?"
Katre, bu gerekli mi! gibi adamın gözlerine baktı. Yine de söyledi.
"Bu yıl Edebiyat fakültesinden mezun oldum. Pedagojik formasyon olarak öğretmen olma hakkı kazandım ama ...
"Tecrübesiz olduğunuz için henüz iş başvurularınıza dönüş olmadı. Çalışmadan nasıl tecrübe kazanacaksanız!"
Katre, kocaman açtığı deniz laciverti gözleriyle Güvene baktı.
"Şaşırmayın bundan beş yıl önce benim yaşadıklarım da buydu. Böyle ayak üstü değil de yarın biraz erken gelirseniz daha rahat ve uzun konuşa biliriz. Alev biraz sorunlu! Ailevi durumunu biliyorsunuz her halde!"
"Evet. İşe bu gün başladım. Bana yardım ederseniz sevinirim."
O sırada Alevin sesi duyuldu.
"Hadi beee, seni mi bekliycem burada sonra cilveleşin."
Güven hoca ve Katre aynı anda dönüp Aleve baktılar ve konuşmalarına bir süre daha devam ettiler.
Eve geldiklerinde Tarık kucağına alarak Alevi odasına taşıdı.
Katrede ardından girdi. Kapıyı kapattı.
"Benim adım Katre Kosovalı. Bundan sonra uzunca bir süre birlikte yaşayacağız. Yani okul haricindeki tüm saatlerini benimle geçireceksin."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AH AŞK ! (BİTTİ)
Novela JuvenilGenç kız hayatını kurmak için çalışırken, yolları aynı çocukluk acısını çeken, küçük bir kız yüzünden kesişir. Murat, Kızına iyi gelen bu kızın, kendine de iyi gelmesini umar. Aradaki yaş farkı önemli mi? Engel mi? Bunu düşünmez!