LED-valot veneisiin ja merikäyttöön ovat tärkeitä, erityisesti niissä veneissä, joilla ajetaan paljon pimeässä. Nyt emme tarkoita lyhtyjä, joiden avulla vene nähdään ja jotka toimivat navigointivaloina. Tarkoitamme valoja, joiden avulla sinä näet paremmin, pääasiassa eteenpäin sekä työskentelyalueella. Tässä artikkelissa tarkastelemme veneissä käytettävien LED-valojen tärkeimpiä ominaisuuksia. Esittelemme muutamia esimerkkejä omasta valikoimastamme, jotka ovat hyviä esimerkkejä siitä, millaisia valoja veneeseen kannattaa valita. Meri-ilmasto on huomattavasti maalla vallitsevia olosuhteita kovempi, joten valoihin kohdistuu entistä suurempia vaatimuksia.
Katso myös siisti , jonka olemme tehneet Rigid D-XL-valon kanssa.
LED-valojen korroosioLED-valojen aiheuttama radiokohina
Mikäli veneessä on navigointilaitteisto, on erityisen tärkeää, että valo ei aiheuta paljon radiokohinaa. Tässä Rigid on osoittautunut olevansa erittäin hyvä, ja siinä missä muut ovat epäonnistuneet, on Rigid marine ollut luokkansa parhaimmistoa. Mikäli et valitse Rigid-valoa, voit etsiä valoa, jolla on CISPR-hyväksyntä, ECE R10 -hyväksyntä tai vähintäänkin RFI-/EMI-suojaus.
LED-valojen valokuvioValoteho on tärkeää
Valoteho: pimeällä merellä tarvitaan enemmän valoa kuin kuivalla asfaltilla. Pimeä meri nielaisee rutkasti valoa, joten sinun on valittava veneeseen tehokkaamma lisävalot verrattuna niihin, jotka laittaisit autoon.
Valo ei saa olla maadoitettu materiaaliinEntä veneen hyvät työvalot tai kansivalot?
Kalastusveneet ja suuremmat alukset vaativat tehokkaita valoja, jotka ovat mieluiten 230v. Tällaisissa tapauksissa on myyty paljon Rigid Site Light-valoja. Tämä on todellinen valopeto, yli 200 wattia. Tällä valolla on melko ainutlaatuinen valokuvio. Maksimaalinen levitys hieman kaarevalla etuosalla antaa entistä enemmän valoa sivuille. Olemme saaneet erittäin hyvää palautetta valomäärästä ja valokuviosta veneistä, joissa käytetään tätä valoa. Pienempiin veneisiin ja vapaa-ajan veneisiin suosittelemme Rigid D-sarjaa tai muuta vastaavan kokoluokan valoa. Tämä valo tarjoaa hyvää levitystä, joka antaa hyvät valot niin kannelle kuin sivuille, jotta voit työskennellä tai rantautua laituriin pimeimpinäkin iltoina.
https://www.lumendaylight.fi/valoblogi/led-valot-veneisiin-ja-merikayttoon/
YOU ARE READING
LED-valot veneisiin ja merikäyttöön
ActionMiten valitaan hyvät LED-valot veneisiin ja merikäyttöön? Tarkastelemme asiaa nyt lähemmin.