2. Eerste schooldag

57 1 3
                                    

"Robin wakker worden! De lessen beginnen bijna, kom!" Roept Lauren in mijn oor terwijl ze me met een kussen slaat. 

"Ja..jaa" stamel ik. Ik zucht en rek me helemaal uit als een zeester. Dan wil ik weer goed gaan liggen. Maar een stem schrikt me weer.

"Robin Mae Claver! Je gaat me nu niet vertellen dat je op de eerste dag van het jaar te laat wil komen. En dat ook nog eens bij die vreselijke vleermuis van een Snape".

Meteen zit ik rechtop. Hebben we onze eerste les van professor Snape?

Schijnbaar kijk ik Lauren vragend aan en zegt ze "Ja dat heb je goed gehoord. We hebben gewoon onze eerste les van de week van de chagrijn. Hoe kunnen ze het verzinnen... het is ook nog eens twee uur lang". Ik hoor Lauren zuchten.

Net als iedereen van Griffindor mag ze professor Snape niet. Ik daarin tegen ben blij als ik weer naar Snape mag. En dus vlieg ik mijn bed uit om me eigen te gaan omkleden.

Lauren kijkt me raar aan. "Hoezo vlieg jij je bed uit wanneer je hoort dat we Snape hebben?"

"Ik wil niet bij Snape al op het begin van het jaar een blunder maken door te laat te komen" lieg ik vastberaden. Lauren stemt er mee in en we gaan, na dat ik me heb omgekleed, naar de Grote Zaal om snel iets te eten.

Ik zit langs Hermoine en we hebben onze boeken gepakt. We praten en bladeren door het boek heen om te kijken wat we dit jaar krijgen. "Het ziet er niet heel moe....."

"BAM" Klinkt het vanuit achterin het lokaal. Professor Snape komt, met zijn gewaad als een cape achter zich aan,  binnen gelopen met grote stappen. "Boeken op bladzijde 4. Potion moet aan het eind van de les klaar zijn." Wanneer hij dat zegt sluit hij de deur met zijn stok. Dan loopt hij naar zijn bureau toe, gaat zitten en staart met een kille blik naar de klas toe. "Ja beginnen jullie of wat!!" Snauwt hij ons toe. Iedereen schrikt en gaat snel aan de slag. Hermione staat op om ingrediënten te pakken, maar ik staar naar de persoon die met een luide binnenkomst binnen was gekomen. Snape...

De manier hoe hij zit achter zijn bureau met een kille blik, kijkend naar zijn leerlingen. Zijn blouse die strak op zijn borst zit zodat ie duidelijk te zien is.

In mijn gedachte ga ik met mijn hand over zijn borst. Met mijn ogen dicht bedenk ik me hoe dat zou zijn. Ik en Snape.

Ik schrik uit mijn gedachte als Hermoine me port in mijn zij met als blik dat ik mee moet helpen. Ik zucht en kijk stiekem nog een keer naar Snape. Maar snel kijk ik weer weg... had Snape mij nou ook aangekeken of was dat puur toeval omdat hij de klas rond keek?

Gedachten Snape:
Ik voel dat er iemand aan het staren is naar mij. Ik kijk de klas rond en zie net dat mevrouw Claver weg kijkt door dat ze word aangesloten door mevrouw Granger. De irritatie kruipt me omhoog toen ik dacht aan Granger. Vreselijk kind is dat. Denkt altijd alles beter te weten. Er gaat een rilling door me heen.

Maar dan draait mevrouw Claver zich om naar mij en ik schrik er van, snel kijk ik de klas rond op nog steeds een kille manier. "Wat doe ik nu raar?" Mopper ik in mezelf.

Gedachten Robin:
We zijn al even bezig en ik zie dat Snape is op gestaan. Hij loopt rond in de klas en snauwt hier en daar wat mensen af omdat ze het fout doen. Net zo als bij Harry en Ron. Dan komt Snape richting onze tafel gelopen. Mijn hart gaat steeds sneller kloppen en zonder dat ik het merk pak ik een verkeerd ingrediënt en doe dit in de ketel. Nog steeds kijk ik hem aan.

"Mevrouw Claver! KIJK nou wat u doet!! Zonder te kijken gooi je zomaar iets er in? Wat heb je daar op te zeggen?!" Snape kijkt me boos aan, waardoor ik even moet slikken. Ik kan zeggen dat is best aantrekkelijk.

"Nou...uhm..ja..i-ik.." "Jaa..." wacht Snape af.
Ik stamel nog wat. Ik kan moeilijk zeggen dat ik hem geweldig en aantrekkelijk vindt.

"Dit wordt nablijven mevrouw Claver! Na uw lessen komt u direct naar mij toe en dan staat er wat strafwerk te wachten!" Zegt hij kil en bijna snauwend.

Aan de ene kant ben ik blij want dan ben ik met Snape, maar aan de andere kant ben ik helemaal alleen met hem en dat zou ongemakkelijk worden. Daarnaast heb ik geen zin om terug te komen na al mijn lessen...

"Ga weg" Zegt Snape kil. Alle leerlingen die op dag moment in de klas zitten, pakken hun spullen en gaan. Voor dat ik de deur uit ga, kijk ik even naar Snape. Kort kijkt hij me aan en ik draai mijn hoofd weg. Een rilling gaat door me heen.

Alle lessen zijn voorbij. Samen met Hermoine loop ik naar de Griffindor Room. "Eh Robin, klopt het dat je steeds naar Snape zit te kijken wanneer we les hebben?" Terwijl ze dat zegt kijkt ze me bedacht aan. "Dat merkte ik vorige jaren ook al"

Schokkend kijk ik haar aan met grote ogen. "Nou uhm..." val ik stil. Kan ik het haar vertellen? "Ik bewonder gewoon zijn manier van lesgeven en zijn blik" besluit ik dan te zeggen. Nee hè dit was geen goede leugen... Mijn gedachtes gaan rond, ik weet niet meer wat te zeggen. Hermoine kijkt me raar aan. "Je vindt hem leuk of niet?" "Wat?! hoe kom je daarbij?" Verdedig ik mezelf. "Oh ja dat leek..."

"Waar hebben we het over dames?" Lauren komt erbij lopen. "Aaaaah Lau... kon je niet even melden dat je er aankwam" schrok ik van haar. Ze liep vlak achter me, met haar gezicht vlak bij die van mij. Lauren en Hermoine lachen. "Nou niet leuk hoor" zeg ik quasi boos. Maar daarna begin ik ook te lachen.

"Ja gaan jullie het nog vertellen waar jullie het over hadden?" zegt ze na dat we uitgelachen zijn. "Over hoe Ron het steeds voor elkaar krijgt om zijn Potion te laten ontploffen" lieg ik tegen Lauren. Hermoine kijkt me doordringt aan.

Ik besluit het haar later te vertellen als ik het zeker weet.


I love the wrong person (Severus Snape fanficfion)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu