"Merak etme nikah burada değil Bursa da olacak. Tamam istemiyorsun bu evliliği ama ben seni gerçekten seviyorum. Biliyorum ki sende zamanla beni seveceksin. " Berke'nin sözlerinden sonra göz yaslarımı serbest bıraktım. Ben artık ne yapacağımı , nasıl direnmem gerektiğini bilmiyordum. " Berke" "Efendim? " " Benim soyleyeceklerimin hiç bir önemi yok mu gözünüzde ? " dedim yorgun çıkan sesimle. " Şu durumda evet. " demişti çok normalmis gibi. "Ben direnmeyi severim. " "Baban karşısında hiçbir şansın yok biliyorsun. " " Evden kactigimda da babam vardı ." "Tekrar kaçma gibi bir saçmalık yapmayı dusunmuyorsun değil mi? "Kaçacak yerim olsaydı kalmazdim ki . " Yoo zorluklara karşı hiçbir şansın olmasada herzaman direnmelisin diyorum. Sonucu ne olursa olsun direndim diyebilesin. " biraz durdum ve " Evet babam dediğim dedik birisi fakat ben de direnme konusunda ısrarcı birisiyim. " " Rüya neden? " anlamamistim ne dediğini . "Anlamadım. " " Peki Emre'yi seviyorsun da bir beni mi sevemiyorsun? " " Berke ne diyosun sen yaa." Diye çıkıştım. " Rüya Emre ile sevgili olduğunuzu biliyorum. Onu sevebiliyorsan benide seversin." " Berke bildiğin halde bunu yapman pek de doğru değil farkindaysan. " "Dogrulugu umrumda değil. Ben seni seviyorum sende beni seveceksin. " Aslında itiraz edebilir onu vazgecirebilirdim fakat içimden dahi gelmiyordu. Peki iki dakika öncesinde savundugum tezi ne çabuk curutmustum öyle .
*******
Benim ısrarım üzerine ikinci gün hemen Bursaya dönmüştük. "Rüya bir sorun çıkardı mı Berke ? " Şuan kapıdan babam ve Berke'nin konuşmalarını dinliyordum. " Hayır baba sorun falan cikarmadi . Hatta Rüya benden hoşlanmaya başladığından bahsetti. " Yok artık. Bu kadarı da fazla ama . " Biliyorsun Rüya biraz asabi. Yani sana sıkıntı yaratabilir. " Ahh keşke benimle de böyle sakin konussaydi. Kapıyı yavaşça araladim ve içeriye girdim. "Bitanem niye suratın asık senin. " Bitanemmis hıh . "Kapıdan sizi dinledim de sinirlerim bozuldu. " Sanki soylememem gereken birşeyi soylemisim gibi elimle agzimi kapattım. " Ahh bitanem ne kadarda açık sozlusun. " demesiyle birlikte ona döndüm. " Ahh biraz öyle oldu. " dedim. Sonra babama döndüm. "Baba ben evlenmiyecegim. " dedim ve kollarimi göğsümde bağladım. Babam ise " Öyle mi ? Rüya hanım. Ne yazık ki evleneceksin. Evlenmek zorundasın. " Yine zorbalik yapıyordu babam. " Hayır baba evlenmiyecegim. Sen ne dersen de ev-len-me-ye-ce-" Cumlemi bitirmeme kalmadan babam ondan beklenilecek bir şeyi yaptı. Babamın bu hareketiyle yüzüm sağa doğru savruldu. Elimi sol yanagima koydum ve Berke'ye döndüm. "Seninle evlenmeyecegim . " dedim ve hemen odadan çıktım. Odadan çıkarken birine carptim. Hemen cantami alıp evden dışarı attım kendimi. Tutmakta zorlandıgim gözyaşlarımı serbest bıraktım. Adımlarımı biraz daha hizlandirdim. Aslında nereye gittigimi bilmiyordum. Yol nereye ben oraya misali. Cantamin derinliklerinden gelen boğuk bir müzik sesi isittim o anlarda. Galiba telefonum çalıyordu. Ama umursamadan yoluna devam ettim. Taki birisi kolumdan sertçe tutup durmama sebep olana kadar. Yavaşça arkamı döndüm. Karşımda duran kişinin Emre olmasını isterdim ama değildi. " Rüya sen iyi misin ? " dedi Buğra . Gözyaşlarım dahada artmıştı. Kaşları çatıldı ve "Senin yüzüne ne oldu ? " dedi. Galiba iz kalmıştı. Bu arada babamın eli ağırdır. Durun buna da bir açıklık getireyim . Babamdan her zaman dayak yemisimdir. Hey dediklerini nasıl yaptırıyor sanıyorsunuz. Buğra ' ya döndüm ve " Hiç hiçbir şey olmadı. " diyerek yüzümü sakladım. Sonra çok umrumdaymis gibi " Senin burada ne işin var " diye sordum. Maksat konuyu değiştirmek. " Baha ile birlikte geldik. Yani öylesine. " . Anladım dercesine başımı salladim. Sonra ona dönüp " Ahh unutmuşum Baha seni arıyordu. " diye bir yalan söyledim. Düşünmeye ihtiyacım vardı. Bunun için de yalnızlığa.
" Nerede O sizin evde mi? " " Evet evet bizim evde. Hadi acele et ." dememe kalmadan benim geldiğim yoldan ilerledi. Bende böylelikle yalnız kalabilmistim. Şimdi rahat rahat dusunebilirdim. Aslında babamdan dayak yediğim zaman odama çekilir Cem Adrian dinler ağlardım. Niye Cem Adrian bilmiyorum ancak sadece o rahatlatabiliyordu beni. Şimdi ne değişmişti ki. Neden şimdi de aynısını yapmıyorum ? Aslında çok da zor değildi cevabı. Isler ciddiye binmişti. Ne bekliyordum ki? Sonunda evlilik olacağı belliydi. Her türlü babamın dediklerini yaptıracak olması da belliydi. Ama birde şu vardı . Bende herzaman direnecektim sonuna kadar.
Bölüm sonu sınav haftası olması nedeniyle gecikti kusura bakmayın arkadaşlar. Bolum biraz kisa oldu özür dilerim. Hikâye nasıl ? Yani düşüncelerinizi merak ediyorum. Bölüm hakkında değil hikâyenin tamamı hakkında yorumlarınızı istiyorum. Bu hikayeyi öylesine yazmıştım . Bu kadar okunması beni ciddi anlamda şaşırttı. Hepinize teşekkürlerimi sunuyorum. Multide Berke var. Diğer bölümde görüşmek dileğiyle.
:* * * * *
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEK BAŞINA
ChickLitYalnızlıkla başa çıkmaya çalışan, düşe kalka yürüyen ama direnmeyi savunan genç kızın öyküsü. Bakalım nereye kadar direnecek görelim.