Podobnie jak w przypadku każdego związku, istnieją różne rodzaje dynamiki BDSM, a dokładniej, istnieją różne relacje dominującego i uległego. Chociaż każda para będzie unikalna, ogólne style lub typy relacji dom/sub zostały podane poniżej:Dynamika — jest to określenie układu ról pomiędzy poszczególnymi osobami, opartym na zaakceptowanych przez wszystkich uczestników dynamiki zasadach. W relacji lub pojedynczej sesji BDSM dynamika może mieć charakter wyłącznie seksualny, wyłącznie poza seksualny oraz jednocześnie seksualny i poza seksualny (dynamika 24⁄7).
W środowisku BDSM można spotkać się z pojęciem, że określenie "dynamika" jest bardziej odpowiednie niż "relacja". Po pierwsze określenie "relacja" kojarzyć się może z "relacją partnerską" – dynamika może natomiast występować bez relacji partnerskiej (a nawet bez relacji seksualnej). Ponadto dynamika może stanowić element realizacji relacji (nie tylko partnerskiej) pomiędzy danymi osobami – zakończenie dynamiki nie musi również wiązać się z zakończeniem samej relacji.
A teraz co do najbardziej znanych dynamik BDSM...
Non-Physical
Relacja bez fizycznego kontaktuMnóstwo ludzi, którzy są w szczęśliwych, i przyjemnych relacjach
Dominujący/Uległy, to ci w całkowicie wirtualnych, które nie obejmują żadnych fizycznych doświadczeń lub spotkań. Ludzie rozmawiają przez telefon lub konwersują na portalach społecznościowych w internecie. Wchodzą w interakcje poprzez prowadzenie rozmów i odgrywanie scen ze swoim partnerem, nawet jeśli nic fizycznie seksualnego faktycznie się nie dzieje. Często taka relacja jest jedynie wstępem do rzeczywistej relacji BDSM i potem po bliższym wirtualnym poznaniu uległego lub dominującego, przekształca się w spotkania lub sesje. Wszystko to jest jednak sprawą indywidualną. W końcu każdy preferuje coś innego. Jedni pozostaną na relacji online, a inni pójdą o wiele dalej. W końcu nie dla wszystkich wirtualna relacja jest wystarczająca. Niektórzy nawet nie uznają jej typu za prawdziwą i przede wszystkim poważną relację BDSM. Moim jednak zdaniem, jeśli uczucie i chęć na utrzymywanie wirtualnej relacji jest przyjemne dla obu stron i obie czerpią z tej znajomości, wszystko jest w porządku. Uważam wręcz, że to fascynujące i piękne jeśli uległy robi coś, co jego dominujący online kazał mu zrobić, mimo że on jako uległy nigdy nie będzie mógł mu udowodnić, że to zrobił. Ta relacja wymaga więc wiele zaufania i jest bezpieczna pod warunkiem, że obie strony określą się, że nie zamierzają przekształcać jej w realną.Total Power Exchange (TPE)
Całkowita wymiana władzy(Master/Slave)
Ma miejsce wtedy, gdy istnieje zgodna umowa, że Dominujący przyjmuje pełną odpowiedzialność za uległego, a uległy zgadza się przestrzegać autorytetu Dominującego we wszystkich sferach. W tej sytuacji partnerzy przyjmują swoje role w pełnym wymiarze godzin, opierając się na fundamencie wypełniania związku jako części ich codziennego życia, a nie tylko części ich seksualnych fantazji. Jest to zarezerwowane dla tych, którzy są gotowi poświęcić całe swoje życie stylowi życia BDSM. Ta relacja nie jest tak powszechna jak inne rodzaje związków. Dynamika nie kończy się po scenie, ale trwa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jest to jeden z najbardziej ekstremalnych związków typu dom/sub.
(Np w naszych książkach takich jak: "Yes Madam", "Desire of white haired boy".
Partial Power Exchange
Częściowa wymiana władzyRelacja pan/niewolnik lub dom/sub może również istnieć tylko w seksualnych spotkaniach, lub scenach gry, bez żadnego przełożenia na codzienne życie. Zamiast poświęcać całe swoje życie na związek, dwie strony w tych związkach poświęcają specjalny czas na swój związek tylko podczas spotkania lub sesji. Tak może być w przypadku tych, którzy żyją dyskretnie w tym stylu życia.
(Np. Jak w naszej książce "Puppies shouldn't eat chocolate"
Sesja BDSM
Niektórzy nie preferują tego rodzaju stylu życia, bądź lubią w nim jedynie kilka praktyk. Np. Tylko wiązanie, lub tylko spanking. Dodatkowo nie chcą wdrążać tego w swoje życie, uważając to za niepotrzebne bądź też nie mają po prostu z kim spełniać się w tej kwestii. Na szczęście jest wielu profesjonalnych Masterów oraz Domin, które oferują usługi BDSM. Przeprowadzają sesje, których tematyka może być naprawdę różna. Bywają tacy, których interesują tylko konkretne praktyki. Trzeba więc poszukać właściwej osoby. Wielu dominujących jednak oferuje całe spektrum różnych możliwych. Mogą to być odgrywane scenki role play, lub cokolwiek sobie wymarzycie. Zazwyczaj tego rodzaju sesje są płatne, jednak to indywidualna kwestia. Słowem sesja określa się za to sytuację z konkretnymi aktywnościami BDSM, w których uczestniczy dwóch lub więcej uczestników dynamiki. Mogą być one kompletnie niezobowiązujące wykonywane przez profesjonalistów lub też odbywać się kilka razy w tygodniu z waszymi dominującymi, lub uległymi. To również kwestia indywidualna. Zamiennikiem słowa sesja może być również Scena BDSM.
To tyle w kwestii dzisiejszej części. Jeśli macie jakieś pytania, piszcie.
Jaka relacja was by interesowała? Albo w jakiej jesteście? Ja jestem obecnie w Partial Power Exchange z moją uległą
Chętnie posłuchamy o waszych relacjach ✨💛
CZYTASZ
Podręcznik o BDSM
DiversosPodręcznik o BDSM - Definicje, poradniki, obrazki i odpowiedzi na pytanie: "O co w tym wszystkim chodzi". Czym jest BDSM? O co chodzi z tą całą uległością i dominacją? Co to fetysz? Dlaczego lubię Ageplay? Kim jest sadomasochista? Czy to dla mnie? ...