"Kau tau kan apa yang kau buat"
Ray hanya tetap mendiamkan diri. "Huh.. nak aku tolong ke?" Tanya seseorang yang masih berada di dalam bayangan kegelapan.
"Tak.. aku boleh selesaikan sendirilah," kata Ray. "Habis pasal dia tu?" Tanya orang itu lagi. "Kan kau yang cari pasal, kau lah yang selesaikan sendiri." Balas Ray.
Eh, jap. Kenapa terus dekat scene sini? Hm.. anggap jelah skip >:D
Ray menukar pakaiannya. Ray memakai pakaian yang berwarna ungu dan hitam di seluruh badannya.
Dilengkapi dengan seluar panjang yang berwarna hitam dan skarf yang berwarna hitam dan ungu, bermotifkan corak geometri yang berwarna putih.
.
.
Agak tak jelas kan?
Lantaklah.. eh jap. Korang tau tak pakaian si Lunar tu. Anggap jelah dia pakai baju tu. Hm.. mungkin ada yang dah tau sebab apa dia pakai baju tu.A : er.. untuk jadi cosplayer?
Seriously?
Eh, kenapa baca yang tu? Jangan baca. Buat habis tenaga je nak swipe/slide.
.
.
."Knok! Knok! Knok!"
"Dia dah sampai tu.. memandailah kau jaga diri kau ye.." kata Ray lalu pergi membuka pintu utama di rumah itu.
Btw.. pintu pagar memang tak kunci :v
"Pergh! Aku nak datang sini kena meredah banyak benda ah," kata Boboiboy dalam mode Blaze. Ray hanya tersenyum kecil.
"Tulah, aku dah kata. Uh.. aku nak kenalkan kau dekat kawan aku ni." Kata Ray sambil mencuba untuk tidak membuat kontak mata dengan Boboiboy.
"Lagipun..Aku rasa.. kau pun dah kenal dia." Kata Ray tanpa menyedari bahawa mulutnya telah terlanjur panjang.
Bak kata pepatah, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya :v
"Ha? Aku kenal dia ke?" Tanya Boboiboy. 'Ups-' batin Ray. 'Aduyai kau ni. Mulut tak reti tutup, sekarang ni macam mana?" Tanya satu suara dari kepalanya. 'Lek je, benda boleh cover,' balas Ray.
"Haah, kau kenal dia. Nanti mesti kau terkejut." Kata Ray selamba. Boboiboy masih senyap, kerana otaknya masih berusaha untuk load.
"Dia.. ada dekat sini," Ray membawa Boboiboy ke satu bilik yang agak terpencil.
Boboiboy terasa seperti hendak masuk tetapi hatinya pening untuk membuat keputusan.
Boboiboy mengetepikan fikiran buruknya dan memutuskan untuk masuk. Sesekali dia memandang Ray yang berada di pintu.
Ray hanya memandang Boboiboy yang sudah semakin jauh ke dalam bilik itu. Dia menutup pintu itu dan melepaskan nafas lega untuk seketika.
Dia pergi ke luar rumahnya untuk meneruskan rancangannya. Sempat dia memandang rumah itu seketika.
Bukannya apa.. kekadang sesuatu kebenaran itu menyakitkan.
Back with orange boi
Boboiboy terus berjalan didalam bilik yang gelap itu. Kadang kadang merasa seperti sudah berada di tempat lain.
Tiba-tiba Boboiboy merasa bahu kanannya ditepuk, dengan pantas dia menoleh.
Tak ada apa-apa pun?
Kini bahu kirinya pula ditepuk. Sekali lagi dia menoleh ke arah tempat yang berlawan arus.
YOU ARE READING
{M-musuhku kembali!?} (Boboiboy Fanfiction?) *Very Slow Update
FanfictionBoboiboy pernah mempunyai seorang musuh yang menghilang suatu masa dahulu. Semasa bercuti di bumi,Boboiboy dan kawan-kawannya hadir ke sekolah seperti biasa. Mereka didatangi seorang murid baru. Tetapi apa yang mengejutkan ialah.. Selepas kedatang...