Det er rart hvordan kjærlighet er. At du vil ha en person uansett hva og ikke ser på andre på samme måte som når du er singel. Når du er singel så er det akkurat som om du har åpne øyne og scanner alles ansikter, kropper, klær, holdning, gange sov...
Når jeg tenker tilbake til når jeg var singel var det akkurat som om jeg alltid hadde det bra og at alt gikk som jeg ville, pluss jeg hadde ingen andre enn meg selv å tenke på. Vel, jeg har rett i en ting og det er at jeg trengte bare å tenke på meg selv, men ellers var resten et rent helvete. Vi har alle de jeg lå med, som jeg absolutt ikke husker alle navnene på, noe jeg angrer på den dagen i dag. Det å ligge med så mange altså, ikke det å ikke huske navnene deres. De jeg husker navnene på er noen eventyr og har ofte noen grunner til hvorfor navnene blir husket på. Vi har Daniel, Tommas, Erlend, Tord, Sander, Gunnar og selvfølgelig den verste som er Lars. Jeg skal gå inn i hver av dem fordi de er noen karakterer alle sammen, men jeg selv er en stor karakter, både positivt og negativt.
Jeg er en jente som tror hun vet hva hun vil, noe som bare er noe tull. Jeg er en treningsnarkoman som tenker for mye på kroppen og utseende sitt. Jeg tenker for mye på hvem jeg går med og tenker for lite på hvordan jeg behandler folk rundt meg. Jeg er impulsiv, som er gøy til tider, men kan bli for mye i lengden. Jeg liker å gjøre altfor mye ut av små ting som bursdager, fester, vors, vinkvelder o.l.
Ikke minst så er jeg god på å ikke ta hånd om følelsene mine. Dette er en ting som ofte ødelegger alt for meg, det, og det at jeg overtenker 24/7 og ikke har selvtillit. Okei jeg skal innrømme at jeg er ikke stygg, jeg har en ganske trent kropp med en rumpe som er stor nok og pupper som er passe store. Dette er noe som gjør at jeg føler jeg skal ha god selvtillit og ikke får lov til å syntes syns på meg selv. Jeg er en jente som har slitt med å spise skikkelig og trent altfor mye, noe som gjør at kroppen min rett og slett er tynn, pluss genene mine tilsier at jeg har ganske god forbrenning som gjør at jeg ikke kan legge på meg så lett. Selvtillit er en ting jeg har søkt etter overalt på nettet, men finner ingenting som sier spesifikt «sånn får du god selvtillit». Jeg søker etter en ting jeg ikke helt vet hva er, eller hvordan jeg kan finne den, det er veldig frustrerende. Jeg er i 20 årene og har enda ikke selvtillit nok til å være i et sunt forhold.
Overtenkningen derimot kunne jeg klart meg uten. Jeg kan sitte en kveld og tenke at typen min hater meg fordi han skrev en ting på en måte jeg ikke ville han skulle, jeg kan også overtenke at jeg ikke har venner, noe som er helt sykt. Hjernen er en skummel plass, som jeg ofte kan finne meg i å havne dypt inn i. Det er skummelt og jeg hater det virkelig, jeg vil tenke fine ting, være snill om alt og ikke tenke hele tiden, men det er umulig.
Følelser derimot, de er jeg god på å bare legge til siden. Jeg føler meg litt som en vampyr, når jeg kjenner meg trist skrur jeg det nesten av og blir careless. Dette er ikke sundt, og jeg jobber med å fikse dette til dags dato. Jeg er god på å bli livredd når det kommer til forhold, grunnen til dette kommer vi til i del 2, det er en laaaang historie for å si det mildt. Det gjelder et av de navnene over, men jeg skal ikke legge all skylden på denne ene personen, for jeg er ikke noe bedre jeg heller. Jeg bare elsker å ødelegge ting som går bra, men det som er enda gøyere er vel at jeg ikke vet det selv før det begynner å gå galt.
I denne boken skal jeg endelig fortelle om hvilken forferdelig kjæreste jeg har vært, hvor flink kjæreste jeg var, hvilken forferdelig person jeg var og hvor snill og omtenksom jeg var, ikke minst så skal jeg gå inn i mitt gamle liv og ta opp historier fra mine tidligere forhold og flørter som kanskje kan hjelpe andre til å ikke gjøre de samme feilene jeg gjorde. Et tips jeg skal gi dere nå i starten er ikke mist dere selv, alltid sett dere selv foran alle, fordi du MÅ leve med deg selv resten av livet uansett hva. Derfor kan du like godt gjøre det beste ut av det korte livet en lever.
**De navnene som er med er ikke de faktiske navnene, jeg har byttet dem ut for å holde dem anonyme.**
YOU ARE READING
Mitt liv, mine valg
RomanceDette er rett og slett en bok om mitt liv og de dårlige valgene mine + de gode valgene mine. I tillegg kommer det fram hvordan jeg tenker og hvilke feil jeg har som kanskje kan hjelpe andre til å vite at de ikke er alene. Denne boken varer så lenge...