DİŞ ÇEKİMİ SONRASI

1 0 0
                                    

Doğal kalıcı dişlerimizi kaybetmemek için ne kadar dikkat etsek, bakım yapsak da maalesef diş kayıpları kaçınılmaz olmaktadır. Böyle istenmeyen bir durumla karşılaşmak dünyanın sonu olmadığı gibi ilk çekim anından itibaren başlayan yeni durum hem anlık hem de uzun dönemli tedbirler gerektirir.

Diş çekiminden kaynaklı sızıntı şeklinde kanama normaldir ve 24 saate kadar sürebilir. Kanamayı durdurmak için basılan tamponu en az yarım saat ağzınızda tutmanız gerekebilir. Kanamanın şiddetine göre bu süre uzayabilir ve gerekirse tampon ısırılarak kanayan bölgeye basınç uygulanabilir. Bu süre zarfında aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlardan kaçınılmalı, oluşan pıhtının bozulmaması için de atılan tamponun yenilenmesi, aşırı tükürme, pipetle sıvı içmek gibi ağız içi vakum oluşturacak emme hareketlerinden kaçınılması önemlidir. Aşırı kanama halinde diş hekimine başvurulması gerekmektedir.
Zaman geçtikçe anestezinin etkisi azalacak ve ağrı hissedilmeye başlayacaktır. Bazı durumlarda çekilen dişin boşluğu şişebilir. Bu durumda dışarıdan 15-20 dakika buz torbası ile kompres yapılarak hem şişkinlik hem de ağrı şiddeti azaltılabilir.


Diş çekimi sonrasında anestezi etkisi geçene kadar yeme içme yapılmamalıdır. Bu süre genelde 2 saat olarak hesaplanır. Ancak anestezinin etkisi geçse bile ilk 4-5 saat içinde katı yiyeceklerden uzak durulması hızlı iyileşme için çok önemlidir. Çekim sonrası oluşan yara tam olarak iyileşene kadar yeme, içme, gargara, fırçalama vb. ağız içi temizliği oldukça nazik yapılmalı ve kan pıhtısının bozulmaması için özen gösterilmelidir.

Diş çekimi sonrası sigara içilir mi?

Sigaranın sağlığa zararları açısından hiçbirzaman içilmemesi gerektiği yanında bağımlı olan hastaların diş çekiminimüteakip sigara içmeleri ayrıca zararlıdır. Özellikle ilk 3 gün çekilendişin açık yara kabul edilen boşluğu üzerindeki kan pıhtısı, sigara içimiesnasında ağız içinde oluşan vakum ile bozulabilir ve bu durumda kanama yenidenbaşlar. Ayrıca sigara dumanında bulunan zararlı maddeler açıkyara ile temas ederek iltihaplanmaya yani neden olabilir. Bu durumda yeni tedavi süreci başlatılır.

https://donatimdis.com.tr/izmit-iletisim/

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 27, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kocaeli Diş HekimleriWhere stories live. Discover now