Všetko v živote sa deje tak rýchlo. Občas nestihnem ani mrknúť a mám pocit, že časť môjho života je preč. Jeden deň som dieťa bez akýchkoľvek starostí a druhý som dospelý, ktorý sa musí o všetko a všetkých starať. V niektorých prípadoch nie len o svoje problémy, ale aj o tie cudzie. Chýba mi tá bezstarostnosť detstva. Škoda, že sa čas nedá stopnúť, aby sme sa mohli na chvíľu zastaviť, vydýchnuť si a zabudnúť na všetky problémy. Asi by som to raz za čas naozaj potreboval tak, ako každý človek. Ten dookola sa opakujúci kolobeh ma niekedy ničil.
A v posledných týždňoch ma hlavne nahlodávala tá hádka s Brunom. Neľutoval som svoje rozhodnutie, len... Nikdy v živote som nestrávil toľko času bez toho, aby som s ním bol v kontakte a on sa nezaujímal aspoň o to, či žijem. Nepáčilo sa mi to ticho a jeho nezáujem, ale bol som rozhodnutý neporušiť slovo, ktoré som dal. Na to som až príliš tvrdohlavý. Niekto by povedal, že zbytočne, ja hovorím oprávnene. Leona s ním mala v poslednej dobe niekoľko veľkých hádok. Nikdy mi nepovedala presne o čo šlo, ale nebolo to pekné. Keď sa mi priznala, že rozmýšľa nad rozvodom, zbystril som. V skutočnosti to naozaj veľmi nechcela urobiť, ale cítila sa celou tou situáciou zatlačená do kúta. Každopádne, presvedčil som ju, aby zatiaľ nerobila nič unáhlené. Bruno by sa mal naozaj čím skôr zobudiť, ak nechce prísť o svoju rodinu. Viem, ako by ho to bolelo. Len dúfam, že keď sa spamätá, nebude príliš neskoro. Keď som v ten večer prišiel domov so stretnutia s Leonou, napísal som Brunovi správu, na ktorú som nikdy nedostal odpoveď: "Uvedom si, čo všetko máš, ako môžeš byť za Leonu vďačný a nedovoľ, aby od teba odišla. Ak prídeš o svoju rodinu, bude to len tvoja vina a nikdy si za to neprestaneš nadávať. " Vtedy som jediný krát porušil sľub, ktorý som dal sám sebe, a kontaktoval ho. Urobil som to kvôli dobrej veci. Ako som už povedal, odpoveď som nedostal, ale veril som, že správa splnila svoj účel.
V jednu sobotu som si zobral deti a šiel s nimi na výlet do zábavného parku. Uvedomovali si stále viac, že doma nie je úplne všetko v poriadku, a práve preto som sa snažil byť s nimi, keď sa dalo a rozptyľovať ich.
,,Koľko tam budeme, Alex?" spýtal sa ma Luke, ktorý natešene aj so svojou sestrou poskakoval na zadných sedadlách. Pustenú mali dookola ich obľúbenú pesničku, ktorú som poznal odpredu aj odzadu, ale iná ani neprichádzala do úvahy. Asi ma porazí, kým prídeme do cieľa.
,,Do večera určite, príšerka. Je tam pre vás veľa atrakcií a nebudete tak skoro chcieť odísť. " usmial som sa na nich cez spätné zrkadlo. Bol som naozaj rád, že mám auto. Už som si nedokázal predstaviť život závislý na taxíkoch alebo len s motorkou.
,,A prečo s nami nejde aj Ruby?" po chvíli ticha mi Ruth položila ďalšiu, nie príliš príjemnú otázku. Ako vysvetliť deťom niečo komplikované? Vo väčšine prípadov som považoval klamstvo za najlepšiu možnosť. Dnes to nebolo inak.
,,Ruby pracuje, preto nemohla, ale pozdravuje vás." opäť som sa upokojujúco usmial a deti táto odpoveď našťastie uspokojila.
,,Škoda! Nabudúce by mohla ísť s nami." vyslovil Luke. Pritakal som mu s tým, že nabudúce určite pôjde.
Prečo vravím, že to je komplikované? Pretože naozaj je. Odkedy som ju požiadal, aby sa ku mne nasťahovala, pár vecí sa dojebalo. Niekoľko dní som svoju žiadosť nechal nepovšimnutú. Nevracal som sa k tomu. Keď som si myslel, že by sa to v nej už mohlo uložiť, začal som znova s mojimi argumentami a prisviedčacími prostriedkami. Asi nemusím hovoriť, že jediné, čo som dosiahol, bolo presne to, čo mi povedala. Ak sme aj ja, aj Tania nespokojní s tým, kde trávi toľko času, začne byť skôr s Taniou, aby boli všetci spokojní. Samozrejme, splnila to do bodky. Snažila sa u mňa nebyť toľko ako predtým, čo bol presný opak toho, čo som chcel dosiahnuť. Keď som sa s ňou o tom bavil, trvala na tom, že aspoň takto máme všetci to, čo sme chceli. Nebolo to tak... Mal som vedieť, že tá žena je jednoducho tvrdohlavá a istým spôsobom stále veľmi postavená proti záväzkom. To, čo som jej navrhol ju vydesilo, a tak začala robiť to, čo vždy - utekať.
YOU ARE READING
Bojovný
RomanceAlex to nikdy nemal v živote ľahké. Keď bol malý zomrela mu mama a celý život ho vychovával strýko. Otca nikdy nepoznal. Alex je teraz dospelý a snaží sa osamostatniť. Jeho strýko má vlastnú rodinu, do ktorej síce úplne nepatrí, no cíti sa tak. Alex...