Y/n:
Laittelen meidän vaatteita makuuhuoneemme kaappeihin.
On se kumma, kun minulle riittää aivan hyvin yksi matkalaukku vaatteita, mutta Aleksilla pitää olla ainakin yksitoista laukkua vain asujaan varten.
Okei myönnän liioittelin hiaman, mutta onhan noita nyt ainakin viisi?Kolme viikkoa ja viisilaukkua, täynnä vaatteita?
Ei hyvää päivää.
Tämän kaiken vaatemäärän laittelussa menee varmana tällä tahdillani viikkoja jopa kuukausia..Kuuntelen keittiöstä kantautuvaa ääntä.
Aleksi taitaa puhua puhelimessa jonkun kanssa, päätän olla kuitenkin välittämättä siitä ja jatkan vaateiden laittoa.
Kuulen aivan kuten joku kävelisi tuota huonettani kohti."Y/n"
Aleksi sanoo avattuaan oven.
Jostain syystä ainakun Aleksi aloittaa keksutelun nimelläni jokin pala nousee kurkkuuni jännityksestä, en pidä siitä, että nimeäni käytetään aina tilanteissa jossa on vakavasta asiasta kyse tai muutenkaan."Mitä?"
Sanon ehkä hiaman töykeällä äänen sävyllä."Viikon päästä mulla on radiolähetys Ylellä pokien kanssa hesassa"
Tuo sanoo raapien mustia hiuksiaan.
Päälläni kestää hetken tajuta lauseen tarkoitus, mutta tajuttuani sen otan takapakkia.
Kuinka niin on?"Viikon päästä?"
Sanon hiaman pettyen."Jooh"
Tuo vastaa pettyen samalla itsekkin."Mut entä me?
Meijän loma?
Meijän yhteinen aika? "
Kysyn tuolta kysymyksiä kysymyksen perään."Mehän voidaan tehä silleen et sunnuntaina lähetään ja napataan Olli taas kyytiin sitten jäädään hesaan maaanantaiks, ja tiistaina tullaan sitten takas!"
Tuo ehdottaa aivan kuten ei olisi ikinä tehnytkään sopimusta, että työt jäisivät nyt kaiken alle."Kaipa niin on pakko toimia"
Sanon.
Aleksi antaa suukon otsalleni ja suuntaa takaisin keittiöön.Olenhan minä hiaman pettynyt, mutta pääasia, että saamme olla kahdestaan edes hetken ilman töitä tai muuta sähläystä.
_____
Aleksi:
Tommi soitti minulle hetki sitten, että menisimme ensi viikolla maanantaina Ylen haastatteluun/radiolähetykseen.
Eniten minua häiritsee haastattelun ajat.
Ensimmäinen haastattelu on maanantaina klo 8.00 aamulla ja sen jälkeinen radiolähetys on vasta 17.00-22.00.Lupasin Y/n:ille kolme viikkoa vain meille, mutta nyt minun on pakko mennä, en voi millään jättää tätä välistä.
"Tehtäiskö ruokaa?"
Kuulen Y/n:in sanovan takaani."Mulla alkaa jo kyllä olemaan nälkä"
Vastaan tuolle kääntyessäni tuohon päin.
Nään tuon hiaman allapäin olevan ilmeen.
"Anteeks"
Sanon tuolle, kun halaan häntä."Turhaa sä anteeks pyytelet eihän se sun halusta oo kiinni.
Töitähän pitää tehdä"
Tuo vastaa nostaen katseensa minuun."Rakastan sua"
Sanon tuolle vielä."Niin mäkin"
_____
Istumme pienellä terassilla kahdessa rantapenkissä.
"Mitä tilasit?"
Kysyn tuolta tytöltä, joka on uppoutunut internetin ihmeelliseen maailmaan."Pitsaa"
Tuo naurahtaa hiaman.
Tilasimme Take away:tä sillä kumpikana meistä ei tajunnut ottaa ruuan teko välineitä.
YOU ARE READING
WITH YOUR LAST POWERS // Aleksi kaunisvesi x reader //VALMIS✅️
Action"Ymmärräthän sä etten mä oikeesti sitä tarkoittanut" Tuo sinisilmäinen poika edessäni yrittää selittää minulle. "Ai et tarkoittanut, mutta sanoit sen silti" Vastaan tuolle välinpitämättömästi pakatessani laukkua. "Sovitaan tää ja jatketaan elämää s...