Y/n:
Tänään on sunnuntai aamu ja olemme tuota pikaa lähdössä Vaasaa kohti.
Aijomme napata matkalla mukaamme Ollin ja suuntaamme sitten Helsinkiin.Katson Aleksia, joka häärää naapurimme mökin pihalla, jutellessaan tuon omistajalle.
Aleksi pyysi tuota vahtimaan hiaman mökkiämme, sillä Aleksi oli onnistunut rikkomaan lukkomme...._____
Otan itselleni mukaan vain tarvittavat tavarat kuten: hammasharjan, satunnaisia vaatteita, hygienia tuotteet sekä Aleksin tavarat, jotka hän oli jo eilen pakannut, ja lähdenkin viemään noita autoa kohti.
"Joko sä tuut!"
Huudan naapurimme pihassa naureskelevalle pojalle."Joo kohta"
Tuo sanoo vastaukseksi.
Itse istahdan jo autoon.
Kello on vasta kahdeksan ja olen aivan loppu.
En ole todellakaan aamu ihminen enkä varsinkaan ihminen, joka mielellään lähtisi matkustamaan aamulla.
Vihaan sitä yli kaiken."Naapurit lupas katella mökin perään"
Aleksi sanoo istuessaan autoon, ojentaen pienen pussin eteeni."Hyvä niin.
Mikä tää on?"
Kysyn tuolta ottaen tuon pussin käteen."Kallen vaimo teki aamupalaa sulle"
Tuo naurahtaa."Mulle?"
Sanon hämilläni ottaen tuolta kaksi leipää ja pienen omena mehupullon."Oli kuulemma niin onnessaan, kun naapuriin muutti uus tyttö"
Tuo selittää."Mut eihän me muutettu"
Sanon, kun hymy valtaa naamani.
Tuo hymähtää."Muutit sä mun elämään"
Tuo sanoo vielä käynnistäessään moottoria."Mistä ne tietää et ollaan ees yhessä"
Naurahdan."Niin tota.
Mä en tainnutkaan kertoa"
Aleksi vastaa."Riippuu mitä tää koskee"
Sanon pää kallellaan.
Mitä hän ei tällä kertaa minulle kertonut?"Kalle on mun setä ja Sari taas täti.
Ne kellä mä asuin suurimman osan mun lapuudesta.""On vai?"
Kysyn ihmeissäni.
Nykyään kaikki johon tutustun on jotain sukua Aleksille.
Hassua."Joo"
Tuo sanoo ja painaa kaasua, kun vihdoin ennätämme moottori tielle._____
Back to time: "Vain me kaksi"
Tommi:Aleksi, Y/n ja Olli lähtivät tänään reissuun ja me muut istumme Nikon asunnon sohvalla.
"Mitä me nyt sit tehään"
Niko kyseli meiltä pyöriessään ympäri taloa.
"Joudutaan perumaan meijän paikka sieltä Tallinnan festareilta ja tokaks ei voida ees treenata."
Tuo posmittaa."Eihän meijän koko aikaa tarttee tehä jotain"
Joonas sanoo vuorostaan."Kerrankin jotain järkevää Joonaksen suusta"
Joel sanoo pyöritellen silmiään."Mä sulle järkevän näytän"
Tuo vastaa ärtyneenä ja hyökkää Joelin päälle."Hei!"
Sanon ja saankin muiden huomion.
"Miks me muut ei pidetä lomaa?
Niinku oikeesti lähettäis johonkin, tai sit oltais ees hetki ilman mitään hälinää."
Yritän ehdottaa."Tossa on ideaa"
Joonas pomppaa sohvalta ylös, mutta istahtaa yhtä nopeasti alas."Eieieiei.
Ei me voida, jos me aijotaan joskus päästä maailman kiertueelle.
Meijän pitää tehä ihan vitusti duunii, ei oo aikaa hukattavaks"
Niko aloittaa."Toikin on totta"
Joel sanoo kääntäen katseensa minuun."Kolme viikkoa, kyllä ne sen jälkeenkin ehtii"
Yritän sanoa."Mä lähetän sille Ylelle viestiä et haastatelkoot meijät!
Saadaan ne mateliatkin sieltä lomilta ees hetkeksi tänne niin sit mä lupaan pitää lomaa?
Meijän on nyt pakko vähän edistyä"
Niko yrittää selittää anelevalla ilmeellä."Eihän me voida toisten ihmisten lomaa pilata"
Sanon vuorostani."Pieni yhteinen hetki taas jällee ? Sen jälkeen se meidän haastattelia lupas tarjota meille ilmaset juomat baarista! Ei anneta periks"
Niko sanoo otten läppärin käteensä."Ei tuu kuuloonkaan!"
Vastaan päättäväisenä."Ihan varmana muuten toimitaan näin! Näytä niille Niko"
Joonas innostuu.
Nuo kääntää katseensa minuun kysyvästi."Okei okei.
Mut jos joku kysyy mä en ollu mukana tässä"
Sanon lopulta antaen periksi."Tommi soita Aleksille niin me laitetaan Ylelle viestii"
Joel ja Niko sanovat miletein yhteen ääneen
Kaipa nyt on pakko._____
"Joo mitä asiaa?"
"Mä oon tosi pahoillani, mut maanantaina meillä on Ylen haastis ja meitä kaikkia toivottais sinne"
"Maanantaina?"
"Jooh.."
"Mut meijän piti pitää lomaa töistä"
"mä tiiän, mut ei voitu vaikuttaa siihen päivää.
Sori ""Äh okei nähään silloin.. "
______
Tuon sanottuaan Aleksi sammutti puhelumme.
Jäin miettimään miks edes annoin noille armoa jonkun ilmaisen juoman takia._____
Back to time
Aleksi:Istuin autossa Ollin vanhempien pihassa uupuneena odotellen tuota, nukkuva Y/n vieressäni.
"Bro mitä kuuluu?"
Tuo huikkaa istuessaan autoon."On sitä parempaakin kuulunut"
Sanon melkein kuiskaten osoittaen Y/n:ia."Rillasta muuten sen verran, et se viihtyy tosi hyvin!"
Olli kuiskaa."Hyvä.
Oisko millään mahollista, jos se jäis tänne vähän pidemmäks aikaa.
Halusin olla Y/n:in kaa tän jälkeen ihan kahdestaan"
Kysyn tuolta käynnistäessä tuota autoa uudestaan."Eiköhän"
Tuo vatsaa takapenkiltä."Häiritseekö sua tää"
Kysyn äkkipikaisesti tuolta."Ai mikä? "
"Se et meillä on tälleen yhtäkkiä vaan joku haastis"
Vastaan."Jos pojista on kyse täähän on ihan arkipäivää.
Ne keksii asioita mitä ei ehdi loppujen lopuksi ikinä ratkaisemaan"
Tuo vastaa._____
Words: 711<3
Kahdeskymmeneseka osa nauttikaa!
أنت تقرأ
WITH YOUR LAST POWERS // Aleksi kaunisvesi x reader //VALMIS✅️
حركة (أكشن)"Ymmärräthän sä etten mä oikeesti sitä tarkoittanut" Tuo sinisilmäinen poika edessäni yrittää selittää minulle. "Ai et tarkoittanut, mutta sanoit sen silti" Vastaan tuolle välinpitämättömästi pakatessani laukkua. "Sovitaan tää ja jatketaan elämää s...