Hai semua!! Hehe nama aku Isaac Haider! Aku tak taulah kenapa writer ni letak aku as watak utama (Aku sebagai Isaac Haider)
Writer : hey! Aku yang type sekatilah!
Isaac : okeh fine!!
Chapter 1
"Weyh!!! Korang nak tau tak?!" Salah seorang murid di dalam kelas aku tiba tiba sahaja terpekik dekat depan.
"Apa dia Faris?" Yaya Azura menjawab tanda ingin tahu.
"Heheh tadi kan aku lalu depan bilik guru tau,"
Flashback! Pov Faris .
"Haredang haredang haredang panas panas panas..." Bukan main sedap si Faris ni menyanyi. Aku terdengar lah kan dari luar cikgu Suraya borak dengan cikgu Erul. "Diorang borak apa?" - Aku tiba tiba mencelah . Eish nak citelah ni.
"Eh Rul, sekolah kita terpilih kan untuk program pertukaran pelajar tu?"
"Haa, dengan Sekolah Tinggi Tokyo"
"Jadi siapa pelajar bertuah tu?"
"HAAACHHOOM!!" Aku tiba tiba bersin, aku rase cikgu Erul baru nak sebut siapa. Tapi aku terpaksa batalkan hasrat tu dan terus balik kelas
End Flashback
"Aduhh spoil dok kau!!" Anis yang excited nak tahu siapa pelajar bertuah itu terpaksa simpan semula excited dia selepas Faris tiba tiba bersin .
"HAHAHHA patut lah dari jauh aku dengar, aku ingat gajah menjerit tadi," Khairul membahan bersin Faris yang teramatlah kuat itu.
"HAHAHAH aku tak boleh bayang macam mana muka Faris masatu,"
"Aku rasa mesti muka dia macam beruk terencat HAHAHAHAHA,""Weyh cikgu cikgu!"
Semua murid kembali ke tempat masing-masing selepas cikgu mata pelajaran bahasa Melayu masuk (Cikgu Suraya)
"Assalamualaikum semua," Cikgu Suraya memberi salam.
"Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh cikgu," Semua pelajar menjawab salam.
"Baik duduk, cikgu nak buat pengumuman, pada minggu hadapan sekolah kita akan menghantar lima orang pelajar ke Sekolah Tinggi Tokyo untuk mengikuti program pertukaran pelajar, jadi nama nama yang cikgu sebutkan ni sila datang kedepan dan ambil borang persetujuan,"
Semua yang mendengar berdebar tiba tiba, mereka ingin tahu juga siapakah pelajar yang bertuah itu. Kelihatan Faris seperti sudah bersiap sedia untuk bangun. Aku dengan sikap cool sampai tak bawak bincang dan dalam fikiran aku berkata "Aku bukan terpilih pun, aku taklah pandai mana,"
"Baiklah, pelajar pelajar tersebut ialah, Yaya Azura, Anis Nabihah, Nabhan Fakeeh dan Isaac Haider, baik nama nama yang cigku sebutkan tadi sila datang kedepan,"
Mereka berempat terkejut selepas mendengar nama mereka dipanggil . Aku kaku dengan mulut ternganga lagi . Nabhan yang nampak segera menutup semula mulut aku . "Masuk lalat baru tau , dah jom pergi depan" Selamba Nabhan mengajak aku .
"Hah? Ohh haa okk" Mengelamun aku sekejap . Kenapa aku yang terpilih , aku taklah pandai mana , kalau nak dibandingkan dengan Anis tu , memang dia yang menang .
Aku pun pergi ke depan untuk ambil borang itu . Selepas itu kami teruskan pembelajaran .
Tamat sesi persekolahan
"Wuuuu tak sabarnye!!" Yaya excited sampai berpusing-pusing dia . "Sukelah korang" Muncung Faris selepas namanya tidak disebut . "Alahh kau jangan sedih sedih Far , kat Jepun nanti aku belikan macam macam tuk kau , senaraikan je" Aku mahu gembirakan Faris yang patah hati .