Stark Hanesi'nin Geçmişi:
Starklar, Sur ile beraber binlerce yıl önce Kışyarı’yı inşa etmiş, Kahramanlar Çağı’nın efsanevi figürlerinden Mimar Bran’in soyundan gelmiş eski bir hanedandır. Soyları İlk İnsanlar’a dayanır ve hala geleneklerini korurlar ve ormanın Eski Tanrılar’ına inanırlar. Starklar, büyük olasılıkla Mimar Bran ile başlayan Kış Kralları ünvanını Kahramanlar Çağı’ndan binlerce yıl boyunca sürdürmüştür. Bran Sur’u inşa etmiştir ve o zamandan beri Starklar, binlerce yıldır Sur’a adam gönderen Gece Gözcüleri’yle arkadaş olmuştur. Gece’nin Kralı, Gece Gözcüleri’nin 13. Lord Kumandanı’nın, pek çok olasılığa rağmen bir Stark olduğu söylenmiştir. Ayrıca Starklar pek çok yabanıl saldırısını geri püskürtmüştür, örneğin sancaktarları Umber’leri; Gendel ve Gorne kardeşler, Ozan Bael gibi Sur’un Ötesindeki Krallara karşı korumuştur.
Binlerce yıl boyunca, Starklar Kuzeydeki Kral ünvanının tek adayı değillerdi, başlıca muhalifleri Dehşet Kalesi’nin Bolton Hanesi 1,000 yıl önce kendilerine bağlılık yemini etmiş fakat sonra deri yüzme teknikleriyle son buldurmuşlardır. Bu sırada Kral Jon Stark, Beyaz Bıçak’tan korsanları sürmüştür ve Kurt’un İni’ni inşa etmiştir.Böylece Beyaz Liman bu kale ve çevresinde büyüyüp , gelişmiş ve Kuzey'in en önemli şehirlerinden biri haline dönüşmüştür.Beyaz Liman inşa edildiğinden bu yana genellikle Kuzey Kralının oğulları veya torunlarına verilmiştir.Bu gelenek, Beyaz Liman'ın Menzilden sürgün edilen Manderly ailesine verilmesiyle son bulmuştur . Kral Jon’un oğlu Rickard Bataklık Kralı’nı yenmiştir ve kızını, Reed Hanesi’nin lordluğu altındaki Boğaz’dan Kışyarı diyarına götürerek evlenmiştir. Karstarklar, hüküm süren kralın kardeşi Karlon Stark, Bolton’ların isyanını ezmeye yardım ederken kurulmuştur ve hizmetinde bir kaleyi kabul etmiştir. Nihayetinde, Mormont’lar, Kral Rodrik Stark demiradamlarla olan mücadele maçını kazanarak Ayı Adası’nı almıştır. Stark’lar, Üç Kızkardeşler için Vadi’nin Arryn’leri ile savaşmış, sonunda adaların yönetiminden vazgeçmiştir.
Karstark’lardan ayrı olarak, Kışyarı’nın Starklarının muhtemel olarak Beyaz Liman’da, Barrowton’da ve Kuzey’de herhangi bir yerde uzaktan akrabaları olabilir.
Kuzey’in son Stark Kralı, Fetih Savaşı’nın sonunda Fatih Aegon’ı kabul eden Torrhen’di. O zamandan beri Starklar, Yedi Krallık’ın kralları için Kuzey’i Kuzey’in Muhafızları olarak yönetmektedir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Buz Ve Ateşin Şarkısı
General FictionBuz ve Ateşin şarkısı bilinen adı #GameOfThrones hakkında geniş bilgi için..