Siapa sangka budak hingusan yang aku pernah jadi kuli masa aku 5 tahun dulu dah membesar jadi seorang yang sangat kacak. Aku memang tak jangka langsung itu adalah Hali. Agak terkejut bila jumpa dia balik dan rasa kekok pula bila dengan dia.
Sejak aku dah tahu pasal childhood friend aku Hali hari tu. Dia tak henti-henti mengikut aku ke mana saja. Bila dengan aku Hali nampak lain sangat, maksud aku tu sangat sangat SANGAT berbeza. Macam mana aku nak cakap eh, dia tiba-tiba jadi manja and always smile ONLY AT ME tapi bila depan orang ramai he is still himself. Grumpy face, pose tangan bersilang masih lagi sama dan layanan dia pada orang lain masih tak berubah tapi bila aku lalu depan dia, laju je dia pandang aku lepas tu kelip mata dan senyum sinis tanpa orang keliling perasan. Aku dah terasa macam diancam oleh pak cik tua yang gatal. Ghisau juga aku dengan Hali ni.
Sudah seminggu kejadian hari tu berlaku. Esok adalah hari prom night and aku kena belawa depan Taufan. Aku masih ingat janji aku dengan dia dan takkan aku mungkir janji. Aku ambil telefon dan mesej Taufan untuk sedia jemput aku depan sekolah. Tiba-tiba telefon aku berdering. Nama yang tertera adalah Hali.
On call
"Hello?"
"Helo y/n."
"Hm? Ada apa call aku ni."
"Esok kau pergi prom dengan Taufan kan?"
"Aah, kenapa?"
"Oh tak ada apa. Aku ingat kau lupa."
"Mana mungkin, aku dah janji dengan dia tau. Kau jangan nak menyampuk masa aku dengan Taufan nanti eh, aku uli kau jadi lempeng nanti."
"Humph, aku tahu la. Taufan tu adik aku mesti la aku akan bagi can kat dia."
"Can apa! Belacan?! Kita tak ada apa-apa eh Hali kau jangan buat pasal."
"Heh, you try me. I'll make you mine."
"Aku serius ni Hali. Jangan main-main."
End call
"Eih! Dah kenapa la dengan budak ni. Kena bawa jumpa ustaz ni." Aku meletakkan telefon ke atas meja.
Pada malam esok kemudian
Baju dan rambut y/n:
YOU ARE READING
Private School [SU]
Fanfic(ELEMENTALS X READER) Apa perasaan kau bila dapat masuk private school? Padahal gaji mak ayah kau tak ada la sebesar gaji kerja kerajaan cuma sekadar cukup makan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. And then bila dah masuk kau jadi bahan...