الفصل ٣٦

134K 3.8K 1.6K
                                    

فصل ٣٦

رواية جريمة عشق 5

                              (مملكة ميراث العشق)

اللهُمَّ إليكَ أشكو ضعفَ قوَّتي وقلةَ حيلتي وهواني على الناسِ، أرحمُ الراحمينَ أنتَ ؛ ارحمْني، إلى منْ تكلُني ؟ إلى عدوٍ يتجَهَّمُني، أمْ إلى قريبٍ ملَّكتَهُ أمري ؟ إن لمْ تكنْ غضبانًا عليَّ فلا أُبالي، غيرَ أنَّ عافيتَكَ هي أوسعُ لي، أعوذُ بنورِ وجهِكَ الذي أشرقتْ لهُ الظُّلُماتُ وصلُحَ عليهِ أمرُ الدنيا والآخرةِ أن تُنزلَ بيَ غضبَكَ أو تُحلَّ عليَّ سخطَكَ، لكَ العُتْبى حتى تَرضَى ولا حولَ ولا قوةَ إلا بكِ".

================================

                        بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

الفصل إللي جاي إن شاء الله يوم الأحد المقبل بإذن الله تعالى.

عند فهد..

رينو قامت من النوم..ومالقتش فهد جمبها.. وقالت بتنهيده..
أكيد في اوضة آرين.. وخرجت تطمن عليه.. وشافت باب الأوضه متوارب.. وبصت عليه. وشافته قاعد ع السرير وماسك الغطا بتاع آرين وعروستها.. وشارد. وزعلت علشانه..

رينو : دخلت وقالت بثبات..صباح الخير يا حبيبي..

فهد : أنتبه..واخد نفس عميق وقال. صباح الخير..

رينو : قعدت جمبه وقالت بنبرة خاصه.. أنت هنا من امتى؟

فهد : مسح وشه بأيديه وقال.. من شويه.

رينو : بصت حواليها وشافت ألبوم الصور بتاع آرين ع المكتب..وفنجال قهوة..وعرفت إن فهد موجود هنا من وقت كبير.. وبصت لكل أغراض آرين وقلبها دق بإشتياق لبنتها..وعيونها لمعت..
وبصت ليه وقالت بزعل.. أنت مش لوحدك اللي مفتقد ل آرين يافهد..
وخبطته في كتفه وقالت بإحتياج..ع فكره أنا محتجالك أوي. محتاجه إنك تقويني ع بُعد آرين.انا بتوجع أوي لما بشوفك مضايق وزعلان كدا يافهد..

فهد : مسك أيدها..وقال..حبيبتي غصب عني آسف..لكن مع الايام هتعود. وباس جبينها وقال حقك عليا بجد الفتره دي كانت أصعب فترة في حياتي.

رينو : بتفهم..طيب عايزه اشوف ضحكتك بليز يا فهد..
وانا دلوقتي هروح اعملك احلى فطار من أيد مراتك حبيبتك ونجمتك.. وننزل نطمن على آرين قبل ما تسافر..

فهد : أبتسم وقام وقف.. وبص من الشباك.. وقال بتنهيده..
للاسف يا لارين.. آرين سافرت من بدري.

رينو : بدهشه مش معقول سافرت؟ طيب إزاي من غير ما أشوفها.؟

فهد : بص قدامه وقال بشرود.. وأنا قاعد سمعت صوت آدم وشوفته نازل الصبح بدري واخد آرين في العربيه ومشيوا..و هو مفكر اني مش هعرف هو اخد بنتي وراح بيها ع فين..!!

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن