begitu lah kesudahan nya

3K 20 0
                                    

Malam itu telah berlaku pertengkaran besar antara ayah dengan ibu. Punca nya kerana ada satu panggilan telefon dari isteri kedua ayah, yang menyuruh dia untuk balik kesana malam itu juga. Sedangkan ayah baru sahaja sampai petang tadi, setelah lebih empat bulan tidak balik. Ayah pun terus bersiap tanpa mengendah kan rayuan ibu. Malam itu mereka masuk bilik awal, tetapi tidak lama selepas itu terdengar ibu terpekik pekik seperti memarahi ayah. Maka berlakulah perdebatan mulut diantara mereka. Sehinggalah ayah keluar dari bilik dengan menjinjing beg pakaian nya.

Tidak lama kemudian, diekori pula oleh ibu yang hanya dalam keadaan berkemban serta dengan rambut yang kusut masai. Dihadapan luar rumah mereka bertengkar lagi, hingga mengundang seorang jiran yang menyewa di rumah sebelah datang. Pakcik Rosman pun tidak dapat berbuat apa-apa. Sebaliknya dia hanya tergamam melihat pertengkaran antara ayah dan ibu itu. Mungkin kerana malu, ayah masuk ke dalam kereta nya dan terus meninggalkan kami.

Ibu yang masih menangis teresak esak terus memerhati kereta ayah hingga hilang dari pandangan. Kemudian pakcik Rosman meminta Lina dan adik Liya masuk ke dalam, kerana hari sudah menjelang larut malam. Mereka  akur, mereka pun masuk ke dalam lalu terus ke bilik untuk tidur. Agak lama juga, baru kedengaran ibu turut masuk ke dalam rumah. Adik Liya sudah pun tidur, mudah sekali dia terlena. Sedangkan Lina masih lagi tidak dapat lelap. Walaupun dia telah cuba dengan memejamkan mata.

Puas dia membalik balikan tubuh nya untuk cuba tidur, namun masih juga gagal untuk melelapkan matanya itu. Dalam dia membalik balikan tubuh, dia terpandang cahaya terang diluar bilik. Pada awalnya, Lina seperti tidak kesah. Dia terus memejam kan matanya juga, tetapi dalam pada itu fikiran dan hati nya terasa ingin tahu. Mengapa lampu masih terpasang, sedangkan hari sudah larut malam. Lama dia berfikir, sebelum mengambil keputusan untuk melihat nya keluar.

Ketika dia membuka pintu bilik, dia melihat rupanya lampu di ruang tamu yang masih terpasang. Sedang dia berjalan menuju ke ruang tamu, dia terdengar seperti ada suara sedang berbisik bisik. Setelah diamat amati suara itu datang dari arah ruang tamu. Terhendap hendap Lina di balik tirai untuk melihat ke ruang tamu. Bagai tidak percaya Lina dengan apa yang dilihatnya. Ibu dan pakcik Rosman sedang melakukan sesuatu. Mereka saling bertindihan, dengan ibu yang baring terlentang di atas karpet, manakala pakcik Rosman meniarap sambil menindih ibu. Kedua dua kain mereka tersingkap hingga ke perut. Selain sedang mencumbui ibu, kelihatan tubuh pakcik Rosman juga turut bergerak gerak, terutama di bahagian punggung nya.

Sesekali kedengaran ibu seperti mengeluh.
" Mmmm..." Tetapi agak kurang jelas. Ibu hanya terbaring sambil memejam kan mata. Manakala kedua dua tangan dan kakinya terdepa dan terkangkang. Hanya pakcik Rosman sahaja yang bertindak bersendirian. Sekejap dia mencium cium pipi, telinga dan leher ibu, sekejap kemudian dia menjilat jilat dan mengulum ngulum puting ibu pula. Ibu dari mengeluh, kini di tambah lagi dengan mendesis.
" Ssssh... mmmm... ssssh." Selain dari suara, ibu tidak menunjukkan sebarang reaksi. Hingga satu ketika, ibu mengeluh agak kuat dan memanjang.
" Hemmmmmgh." Kedua dua tangan nya memaut lengan, manakala kedua dua lutut nya di diri kan sambil mengepit kepunggung pakcik Rosman.

Pakcik Rosman pun menghentikan gerakan, tetapi cumbuan nya tetap terus berjalan. Setelah beberapa minit berlalu, baru lah punggung nya bergerak semula. Dia terus menghentikan tindakan nya itu, setelah ibu mengeluh dengan kuat untuk kali yang ketiga. Bila mana pakcik Rosman pun turut mengeluh sambil mengejangkan tubuhnya. Merasa reda, barulah pakcik Rosman bangun dari tubuh ibu. Ketika itu kelihatan jelas milik pakcik Rosman dan milik ibu. Kedua dua nya bentuk berbeza, tetapi kedua dua nya sama sama dalam keadaan basah.

Pakcik Rosman yang seperti dalam keletihan, terus duduk menyandar di kusyen. Ibu pun bangun, lalu turut sama duduk di kusyen juga. Mereka duduk bersebelahan.
" Kalau jadi apa-apa macamana man?" Ibu memulakan bicara.
" Jadi apa?" Soal pakcik Rosman balik.
" Ialah, kalau mengandung ke." Jawab ibu. Pakcik Rosman tidak menjawab, dia hanya termenung, sambil matanya merenung kipas di siling. Ibu terus memandang nya, seperti menanti jawapan.
" Kalau boleh janganlah sampai mengandung, kita kan cuma untuk memenuhi keperluan sahaja." Jawab pakcik Rosman tidak lama kemudian.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 13, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

begitu lah kesudahan nyaWhere stories live. Discover now