Kapitel 1

66 2 0
                                    

*Sannas Perspektiv*

Jag vaknade av att larmet på min guldiga iphone 6 tjöt som fasen, fy vad jag hatade att behöva vakna kl 05.30 på morgonen bara för att hinna klart till skolan.. Jag satte mig motvilligt upp och stängde av larmet, och gjorde det vanliga som jag alltid gör när jag vaknar- Kollar igenom Instagram, twitter och facebook. Men såklart hade jag bara totalt 4 notiser eller nåt, och dom var ifrån min tvillingsyster Isabelle.

Jag drog av mig täcket, satte ner fötterna på min vita heltäckningsmatta och gick in till mitt badrum. Tog av mig t-shirten jag snott från pappas gamla garderob och gick in i duschen. Det  sved om vristerna när det varma vattnet rann över dom. Det finns ingen annan utväg just nu...
Jag pumpade ut lite shampoo och masserade in det i håret, efter det blandade jag lite balsam och shampoo och masserade in det. Sedan gick jag ut ur duschen och virade en vit fluffig handduk runt kroppen och gick in i min stora Walk-In-Closet. Jag valde ett vitt linne, svart bh med lite push up, svarta jeanse och en stor lång tröja. (haha vet inte vad de långärmade stickade tröjorna som går långt ner heter! Cardigan? #liteEfterbliven )
Sedan gick jag till mitt sminkbord och gjorde det vanliga, satte på mig min favorit victoria seacret- Love spell, lite concealer, Mascara och eyeliner. Mer behövdes faktiskt inte, efter det blåste jag mitt hår som fick världens krull så det var bara att ta fram plattången.
När jag var klar  tog jag min skolväska, hörlurar och mobil och gick ner till köket där mamma och hennes dumma pojkvän satt. Jag fattar inte hur hon kunde gå vidare från pappa så snabbt, 4 VECKOR!?! Och dom 2 hade varit ihop sedan dom var 15 och nu skulle dom båda vara 34... Fast pappa dog, han dog för 9 veckor sedan... 9 Och hon har redan förlovat sig med en ny.
Jag avbröts i mitt tänkande av att Douglas, min bästa vän ringde, vilket betyder att han är utanför, jag greppade mackan mamma hade gjort som vanligt, tog på mig mina converse och gick ut och hoppade på Douglas moppe.
Direkt när jag såg skolan närma sig kom den där klumpen tillbaka, den som sa att jag verkligen borde ha stannat hemma.

En sekund ifrån dödenWhere stories live. Discover now