Bab 3

169 14 7
                                    

"Tu bukan inui ngan kokonoi ke?"

"Dengar cerita mereka ahli atasan black dragon"

"Ada orang kata siapa yang Cari masalah dengan mereka berdua mesti landing dekat hospital"

Hampir setiap Hari apabila inui dan kokonoi berjalan ke Mana Mana Akan terdengar bisik bisikkan. Mereka hanya membiarkan sahaja walaupun orang yang sama.

"Kokonoi"

"Kenapa?" Inui menghela nafas. Sudah lama dia mahu bertanya kepada kokonoi Akan hal ini.

"Macam Mana kau boleh kenal dengan y/n?"

Mata kokonoi membuat. Jarang kawannya mengambil tahu pasal orang lain.

"Serius ah kau nak tahu"?" Inui mengaguk.

"Macam ni..."

Flashback.....

Kokonoi baru sahaja masuk ke sekolah yang sama dengan y/n Setelah kematian akane. Kakak dari inui.

Suatu Hari, kokonoi mencuri dompet y/n. Dompet y/n berwarna pink.

Setelah y/n sedar dompetnya hilang. Dia terus memberitahu cikgu paling dapat dengannya. Cikgu lelaki paling sporting di kelas, cikgu haru.

"Cikgu! Dompet Saya hilang" y/n hampir menangis. Cikgu Haru cuba menenangkan y/n.

Kebetulan sekali, kokonoi berjalan ke arah koridor yang terdapat y/n dan cikgu Haru.

"Kamu yang di Sana tu. Datang sini sekejap" kokonoi berkeringat diingin. Dia tidak mahu kena dendam. Dia memegang erat dompet y/n yang berada di poketnya.

"Kamu mencuri dompet y/n kan"

"Takkan la. Kenal pun tidak."

"Habistu kenapa kamu pegang poket macam tu" kata cikgu Haru sambil menunjukkan ke arah kokonoi.

"Ma-mana ada apa apa"

"Letakkan tangan kamu di belakang" kokonoi terkejut.

"Sekarang!!" Disebabkan ketakutan yang melanda kokonoi meletakkan tangan di belakang. Cikgu Haru mengambil dompet y/n dari poketnya.

"Jadi ni dompet kamu?" Tanya cikgu Haru sambil tersenyum. Dia sudah mengetahui bahawa kokonoi mencuri. Takkan dompet lelaki berwarna pink. Siap ada princess lagi.

"Sebenarnya..... Saya Tolong kawan. Dia orang susah. Jadi Saya pun beli dompet ni dari dia" kokonoi menipu.

"Ooohhh" cikgu Haru membuka zip dompet. Sekarang y/n pula yang berkeringat diingin.

Terdapat mini pemutar skru sekolah di dalam dompet itu. Kokonoi terkejut.

"Kamu mencuri pemutar skru sekolah kan? Ni bukti"

"Mana ada. Saya Tak mencuri pemutar skru sekolah pun. Saya beli dari mall semalam okay ja"

Cikgu haru tersenyum. Dia sudah kantoikan kokonoi. Cikgu Haru pun beralih ke arah y/n.

"Pejabat sekolah ka bilik kaunseling?"




                             💌


"Boring la"

Y/n terbaring di atas katil hospital. Jangan Tanya kenapa y/n di hospital.

Semalam semasa inui mendukung y/n ala bridal style. Tiba Tiba ada budak lelaki yang melanggar kaki inui. Akibat terkejut inui terlepas y/n. Malang sekali , kepala y/n terkena kerusi baru di Taman.

Kiriek.....

Pintu bilik hospital y/n di buka. Kelihatan beberapa orang berpakaian putih masuk ke dalam.

Di pakaian putih itu terdapat tulisan.

'BD?' y/n ternya Tanya di dalam hati. Tapi bukan itu yang paling penting. Yang paling penting sekarang kenapa mereka ada di sini.


                                 💌

'aku rasa Tak sedang hati la' bisik hati inui. Kokonoi mendapat panggilan dari ketuanya, taiju shiba.

"Mana satu aku nak bagi kepada y/n?' inui memerhati satu persatu buah tangan yang tersusun. Dia mahu melawat y/n.

KRING

Telefon inui berdering. Inui menjawab panggilan telefon.

"Hah!!?"


















Meja Sebelah (inui x y/n)Where stories live. Discover now