"Finally! Alhamdullillah, masuk jugak dalam flight. Woaaahhh macam ni ke rupa flight premium economy? Uyaaii bestnya! Masa pergi tak dapat flight macam ni sebab dah penuh hahaha!", sorak Nadiah setelah lenguh beratur menunggu gilirannya.
"Nadiah, hang boleh dok ni duduk sorang-sorang? Seat aku tak sama dengan hang tau", Syasya khuatir akan keadaan Nadiah."Takpe weh, 4 jam je don't worreh! I'll be fine! Aku pergi cari seat tau, bye!!", thumbs-up ditunjuk kepada Syasya. Syasya hanya mengangguk dan melihat Nadiah yang berjalan ke tempat duduknya.
"J46, J46, ha!!! Jumpa pun!", nombor seat yang berzikir di bibir Nadiah akhirnya dijumpai. Nadiah menjengketkan-jengketkan tumit kakinya, cuba meletakkan beg sandang jenis canvas berwarna hitam yang bercorakkan sekuntum bunga daisy di tengah-tengahnya ke dalam overhead bin.
"Cepat sikit boleh tak? Aku nak masuk, nak duduk kat seat aku", kedengaran suara lelaki yang masih segar dalam ingatannya sebntar tadi. Badan Nadiah perlahan dipusingkan ke belakang untuk memastikan tekaannya tepat.
"Please don't be him, please don't be him", Nadiah mendongak memandang wajah lelaki yang berada dihadapannya itu. Sah! Memang lelaki yang dia berperang tadi!
"Ergh, kau lagi", jeling Nadiah.
"Siapa suruh pilih seat sebelah aku?", balas Harris selamba.
"Ew, kalau aku tau kau duduk sebelah aku, aku pun nak tukar lah seat aku!", pantang betul Nadiah jika dicabar kesabarannya.
"I dare you, go and ask the aircrew to change your seat", Harris mendekatkan sedikit mukanya kepada Nadiah. Sengaja dia menggertak supaya wanita itu berasa gerun. Badan Nadiah membengkok ke belakang menjauhi lelaki yang tidak dikenalinya itu.
Harris tidak mengendahkan Nadiah. Dia terus menyusur masuk ketempat duduknya yang berada di sebelah tingkap pesawat itu.
Bengang Nadiah memandangnya. Geram betul!
"Excuse me miss? Do you need any help with your bagpack?", salah seorang pramugari menyoal Nadiah yang sedang berdiri seperti tunggul.
"Oh! Yes please! I'm sorry I can't reach it to put my bag up there", balas Nadiah.
"It's okay miss! All done now! Have a nice journey!", balas pramugari itu dengan ramah.
"Thank you very much!", Nadiah membalas dengan budi bahasa yang sopan. Pramugari itu hanya mengangguk dan beredar untuk memeriksa penumpang-penumpang yang lain.
"Ceh, tak sampai rupanya", Harris menyindir.
Nadiah hanya menjeling dan tidak mengendahkan pernyataan Harris itu.
"Abang Ayesh!!! Haii!!", seorang budak perempuan yang berada di tempat duduk hadapan lelaki itu berdiri memunculkan diri, tangannya melambai-lambai ke arah lelaki itu.
"Ecah sit down properly please? Dalam flight ni kena behave okay?", lembut Harris menegur Hanessah.
"Abang, dekat Malaysia ada tak Kitkat? Nanti Ecah nak beli boleh tak?", soal Hanessah.
Nadiah yang mencuri-curi dengar akan perbualan dua beradik itu tiba-tiba teringat sewaktu dia berebut coklat Kitkat dengan lelaki ini tadi yang katanya ingin memberikan kepada adiknya. Coklat Kitkat dikeluarkan dari poket sweater blazer Nadiah dan dihulurkan kepada budak perempuan itu. Harris memandangnya pelik. Buang tabiat ke minah ni? Tibe!
"Awak nah, saya ada Kitkat, awak makanlah", Nadiah ikhlas memberikan coklat kegemarannya kepada budak perempuan itu.
"Tapi tu kan kakak punya, boleh ke?", Hanessah menjadi ragu-ragu untuk menerima pelawaan orang yang tidak dikenalinya.
YOU ARE READING
~ MY HOME ~
Teen FictionTidak akan pernah ada jawapan yang tepat untuk sebuah perasaan, sifat, jiwa yang dinamakan 'Cinta'. Apa ia benar? Apa ia palsu? Apa ia sungguh diperlukan manusia? Apa makna cinta yang sebenarnya? " I wanna treat you with the best version of me. So...