Büyük Bela

62 3 0
                                    

Köy de bir perşembe günü sabahı camdan yüzüme vuran güneşin ışığı, horoz'un ötme sesi ve babannemin 'hadi oğlum kalk araba gelicek şimdi ' seslenişi ile uyandım.Zor olsada yataktan kalkmayı başardım .Elimi yüzümü yıkadıktan sonra odaya girdim kahvaltı hazırdı.Sofraya oturdum babannem çayımı koydu bir yudum aldıktan sonra camda oturan dedem 'hadi hadi araba geliyo bak ' dedi ve hızlı hızlı kahvaltımı yapmaya basladım . Apar topar üstümü değiştirdim aşağıya indim.

Köy arabasına bindim . Ayancık'a (kasabaya) doğru yol aldık . Aslında o gün köy arabasının kalkış günü değildi muhtarın işinden dolayı bende Ayancık'a gidip gezicektim.Ve sıkıcı bir 25 dakikanın sonunda nihayetin de gelmiştik.Arabadan aşağıya indiğim anda derin bir nefes çektim içime.

Ayancık'ın dar ve sıkıcı sokakların da yürümeye başladım . Canım sıkılmıştı en yakın oturacağım yer olarak Ferat abinin kahvesine girdim .

+Selamun Aleyküm Ferat abi

-Ooo Aleyküm Selam

Poyraz,nerelerdesin sen ya

+Köydeydim abim çalışıyordum öle

-İyi bakalım çalış çalış

+Abi bana bir çay verirmisin

diyerek kahvenin arka tarafına geçtim . Ferat abi çayı hemen getirmişti .Çayın yanında bir de sigaramı yaktım. Çayımı yudumlarken bugün için neler yapacağımı düşünüyordum . Tam o sıra da arkadaşım Ali içeri girdi.

- 'Vay vayy kimler varmış burda,bende denize gitmek için adam arıyodum'

Hoşgeldin Ali , ne oldu yine ne tilkiler var aklında diyerek çayımdan bir yudum daha aldım.

'Yok be oğlum ne tilkileri bıraktık biz o işleri , bugün hava sıcak olucak denize girmek için adam arıyodum beraber gideriz demi ? '

İlk başta istemesem de Ali'nin ısrarları sonucunda kabul ettim.Köyden şortsuz gelince Ali'nin evine şort almaya gittik . Öğlen olmuştu ve Ali'nin dediği kadar da hava sıcaktı . Denize geldik iskeleye çıktım gözlerimi kapatarak derin bir nefes aldım.Üstümüzü çıkarmaya başladık. Şortumu Alinin evinde giydiğim için hemen hazır hale geldim .Aliye döndüğümde 'hadi hadi atla bende gelcem peşinden ' diyerek hafif bıyık altı gülümseyişini gördüm. Yüzme bildiğimi ve çok iyi balıklama atladığımı biliyordu.Kendisi de benden ilham alıp atlıcaktı sözde.
Yüzmeye başladım Ali hala atlamamıştı ,

Ali gelsene hadi diyerek bağırdım .

Tamam be geliyorum açıl az dedi Ali.

Korkarakta olsa atlamıştı sonunda. 5-10 dakika yüzdükten sonra kıyıya çıkıp güneşlenmeye başladık . İskelenin demirlerine yaslanıp iki kolumuzla yüzümüzü kapatıp konuşuyorduk . Tam o sırada iskelede insanların sesi bir anda çoğaldı.Kafamı kaldırdım güneş tam da yüzüme vuruyordu . Gözlerim kısık bi şekilde sesin çok olduğu ortama doğru baktım . 9-10 erkek bir kapalı kızın etrafında toplanmış gülüşüp eğleniyorlardı . Hatta ara sıra kız onlara 'siktir git be ben girmem' tarzında denize girmiyeceğini kaba bir şekilde ifade ediyordu.Aliye döndüm o sırada hadi kalk az daha yüzelim dedim.İsteksiz bir şekilde yok ya sen gir gelirim ben birazdan dedi Ali.

Hiç takmayıp iskelenin başına doğru gerildim denize atlamak için. Hızlı bir şekilde koşup baba dediğimiz gemileri bağlanan yerden güzel bir balıklama ile denize atladım . Denizden kafamı çıkarınca insanların
-oha

-vay be

-helal olsun kardeşim

-yakışıklı bi o kadar da yetenekli

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 12, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

SİYAH BEYAZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin