Kakinya melangkah ke dalam dewan utama,dan menghampiri meja VVIP yang tersedia untuknya.Mr Ken menjemputnya dan mereka menjabat tangan antara satu sama lain.Haira duduk di meja yang telah tersedia untuknya.
"Acaranya akan bermula sebentar lagi mr haira,so you boleh nikmati dahulu minimum yang disediakan" Mr Ken memberi minuman tersebut kepada haira
Haira mengangkat gelasnya sedikit lalu meminum minuman tersebut.Setelah tetamu semua hadir dan berada di tempat masing-masing,acara pun bermula.Mereka memberikan sedikit ucapan kepada hadirin yang hadir.Seleoas ucapan tersebut,majlis mereka diikuti dengan agenda seterusnya dengan acara lelongan amal yang dilakukan oleh syarikat milik mr Ken.
Acara dijalankan dengan membuat lelongan barangan koleksi limited edition aksesori pakaian wanita.Haira kurang berminat dengan lelongan ini kerana ia membazir tetapi demi rakan syarikatnya,dia ikut sahaja.
Erin dijadikan model pakaian gaun yang dipakaikan.Haira memandang Erin yang berjalan ke atas pentas untuk lelongan tersebut.Beberapa bidaan dari orang lain,dan nilainya semakin meningkat.Pada asalnya dia tidak mengambil tahu dan hanya sekadar melihat nya.Namun dia terdengar suara di meja sebelahnya " bukan sekadar pakaiannya aku dapat,tapi sekali dengan pakej tubuhnya" sambil orang itu tergelak-gelak.
Ini membuat haira sedikit berang,ingin sahaja dia menumbuk muka orang itu,tapi disebabkan masih di majlis,dia mengawal nya.Haira membida dengan jumlah yang tinggi dan tiada orang yang memberi bidaan lain.
"2 juta" satu..."2juta" dua..."2 juta" tiga...
"Pakaian ini dijual kepada mr yang duduk di sana" menunjuk ke arah hairaHaira mengangkat gelas minuman sedikit dan tersenyum.Setelah selesainya majlis lelongan,majlis disambung dengan menjamu selera dan tari menari di ruang dewan.
Haira keluar sementara sambil membawa minuman di tanganya lalu berjalan keluar menuju ke arah sekitar kolam renang.Sambil memandang kolam tersebut,dia meminum minumnya sedikit demi sedikit.
Seseorang menegurnya " hai handsome,seorang je ke" haira memandang orang yang menegurnya
Haira tersenyum lalu membalasnya" iya... seseorang sahaja,and your name Ms?" Bertanya kepada orang tersebut
Sambil menghulurkan tangan " Jessica,you can call me Jess...or anything you like" katanya sambil haira menyambut tangan tersebut.
"Ooo..ok Ms Jessica" tersenyum
"No Ms....just my name"
"Ok,kenapa keluar,rasanya majlis masih berlangsung" katanya
"Mmmm...bosan...and you Mr handsome,tapi you belum kenalkan diri lagi"
"Ooo..sorry ..I'm haira..nice to meet you"
"Oooo..haira... usahawan terkenal..young entrepreneur"
"I biasa je..." Tersenyum sambil meminum minuman kembali
Jessica mendekatkan dirinya dengan haira sambil mengusap bahu dan dada milik haira lalu berbisik" if you lonely,I boleh temankan" berbisik ke arah telinga haira dan mencium pipinya.
Dari jauh,terlihat oleh seseorang yang memerhatinya dari tadi lalu menghampiri mereka.
"Mmm..maaf mengganggu ms Jessica,tadi mr Ken mencari di dalam" kata Erin memberitahu kepada Jessica
"Oooo..ok,I masuk dulu haira...maybe next time kita berjumpa lagi" katanya sedikit melambai lalu meninggalkan mereka berdua.Haira menuju ke arah meja yang hampir di situ sambil meletak gelas di atas meja.
Erin masih di situ dan tanpa bergerak,dan mereka berdua senyap tanpa mengeluarkan satu patah perkataan.Haira bergerak kakinya menuju masuk ke dalam dewan tapi tanganya ditarik oleh Erin ke tempat sedikit terpencil di kawasan kolam tersebut.
YOU ARE READING
Right Person Wrong Time - G!P
FanficKisah dua insan yang dijodohkan oleh orang tua mereka bagi mengikat tali persahabatan. Kedua-dua mereka tidak mengenali antara satu sama lain yang hanya berjumpa pada hari perkahwinan mereka.Kedua-duanya berjantina perempuan,namun salah seorang dari...