"Ma, please pujuk Hwa balik Ma. Aurora merayu sangat-sangat."
"I'm so sorry, honey. Dia berkeras tak nak balik rumah. Dah banyak kali mama pujuk."
"But I miss him, Ma."
"Ya tahu tapi mama tak boleh paksa. Kamu pun tahukan anak tunggal mama tu macam mana ?"
"Look. Mama tak tahu apa masalah kamu laki bini tapi Aurora sabar sedikit saja lagi. Beri masa dan ruang untuk Seonghwa. Okey, honey ?"
"Okay, Mama."
Panggilan telefon ditamatkan.
Nombor Seonghwa pula didail namun hampa. Panggilannya masuk ke peti pesanan suara.
Aurora mengeluh perlahan.
"Bolehkan kita settle baik-baik kalau ada masalah ke apa ? Ini tidak, tak ada angin tak ada ribut terus merajuk bawa diri."
"Omma penatlah sayang nak layan rajuk appa awak. Omma tak faham apa salah omma. Appa tak ada bagitahu apa-apa pun.", dia berbual dengan bayi dalam kandungannya.
Bayinya memberi respon dengan menendang kuat beberapa kali.
"Aduh sakitlah ! Tahulah kamu marahkan appa tapi yang ditendang sekarang perut omma. Dah lahir nanti tendang appa pula okay ?", Aurora mengusap lembut perutnya.
Knock knock
Ketukan dari luar pintu bilik mengalihkan perhatian Aurora.
"Masuk!", arahnya.
"Unnie~", Amanda masuk ke dalam bilik kakaknya.
"Nak ikut pergi tengok baby-baby Jina tak ? Tadi Jongho call kata mereka dah boleh keluar hospital.", kata Amanda teruja.
Gadis itu sememangnya sukakan budak - budak.
"Jomlah unnie. Boleh nanti unnie hirup udara segar, buat tenangkan diri. Duduk terperap dalam rumah buat apa ? Buat stress diri sendiri dengan anak sedara Manda je.", tambah Amanda membuatkan Aurora angguk tanda setuju.
"Yes ! Okay pergi bersiap sekarang. Kejap lagi kita terus pergi rumah Yunho oppa."
‐------------------------------‐--------‐---------------------------
"OMO OMO COMELNYA BUDAK KEMBAR DUA KETUL NI ! TENGOK PIPI TEMBAM TU !", geram Amanda melihat bayi kembar Jina.
YOU ARE READING
[C] AURORA
FanficI'm still with you, always. A Park Seonghwa fanfiction Start : 24 May 2021 End : 29 March 2022 Highest rank : #1 in atiny #3 in fakelove #1 in ateez #1 in seonghwa (2300 , 16.03.2023)