bab 21'

1.4K 149 32
                                    

Selamanya Milik Hayden Dennis

Selamanya Milik Hayden Dennis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"JOM balik , Dah nak senja ni . Bahaya balik lambat." Ajak Owen sambil memimpin adiknya keluar dari mall . Hayden dan Daniel yang berada di belakang hanya diam .

Orkid memandang Owen . "Abang dengan Hayden pergi mana tadi masa adik pergi fitting baju ?" Tanya Orkid . Tersentak Owen dan Hayden . Terbatuk Hayden dibuatnya . Orkid memandang Hayden yang batuk di belakang sekilas sebelum memandang Owen kembali .

"Err , abang dengan Dennis pergi err pergi hmm pergi sana tu ! Haaa sana !" Jawab Owen bodoh . Hayden yang mendengar jawapan Owen  sudah terasa ingin menghantuk kepala pada lantai mall . Jawapan apa tu ? Bodohnya bakal abang ipar dia ni.

Berkerut dahi Orkid . "Sana ? Sana tu mana ?"

Garu kepala Owen mendengar pertanyaan Orkid . Haaa sudah , aku nak jawab apa ni ? Idea , idea tolong keluar !

"Kitaorang pergi kedai baby tadi." Jawab Hayden yang melihat kebuntuan Owen . Terus semua berpaling melihat dia . "Buat apa kat kedai baby ? Ada kenalan awak beranak ke ? Atau isteri dia ?" Tanya Orkid . Wajahnya menunjukkan dia teruja dengan perkhabaran itu . Dia suka kan kanak - kanak , lagi bayi yang masih kecil . Comel sangat ! Pipi tembam , geram saja nak gomol nasib anak orang.

"Heh tak ada lah , saja je pergi tengok . Senang lah sikit nanti aku nak beli barang baby kita." Jawab Hayden selamba . Terus hilang wajah teruja Orkid tadi . Pipi nya mula berona merah . Terus dia berpaling ke depan . Hayden yang melihat tersenyum kecil . Comel !

Owen menjulingkan matanya ke atas . "Kahwin pun tak lagi ada hati cakap pasal anak . Go die little bitch." Sapuk Owen . Hayden memandang Owen menyampah . Dia ni ada je yang tak kena . Period ke hari ni ? Sampai semua benda dia nak complain ?

"Diam lah kau , bukan anak kau pun , anak aku dengan Orkid."

"Eleh , kalau aku tak setuju dengan perkahwinan ni korang takkan ada anak nanti."

"Tak ada siapa minta persetujuan kau , kau je yang perasan lebih . Lemah !"

"Eh kau ! Kau jangan eh , jangan sampai Milo sejuk bertukar jadi Milo panas."

Orkid dan Daniel menggelengkan kepala saja melihat pergaduhan kecil itu . Nama saja ketua mafia yang digeruni dan ditakuti tapi perangai masing - masing tak matang . Daniel memandang Hayden . Banyak perubahan yang berlaku dalam diri Hayden . Yang dulu seorang dry sekarang dah banyak patah pulak keluar . Yang dulu yang tak suka bergurau , dah suka bergurau sedikit . Dulu yang tak suka cari gaduh , ada saja nak digaduhkan lagi - lagi kalau berkaitan dengan Orkid . Dia suka akan perubahan ini , Hayden nampak hidup .

Cik Bunga Untuk Tuan Mafia Where stories live. Discover now