The Blarney Stone

26 4 0
                                    

Cormac MacCarthy, Írország egyik nagy törzsfőnöke 1446 körül építtette Blarney várát. Annak ellenére, hogy Cormac az angolokkal harcolt - a helyi FitzGeraldok ellen -, Erzsébet királynő követet küldött, Leicester grófját, hogy követelje földjeit és jogait.

 Annak ellenére, hogy Cormac az angolokkal harcolt - a helyi FitzGeraldok ellen -, Erzsébet királynő követet küldött, Leicester grófját, hogy követelje földjeit és jogait

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

A legenda szerint Comac a finom beszéd képességének hiányában attól tartott, hogy nem volt képes meggyőzni a királynőt, hogy változtassa meg a véleményét. Ekkor találkozott egy öregasszonnyal - aki állítólag valójában Clíodhna istennő volt -, aki azt mondta neki, hogy bárki, aki megcsókolja a kastélya parapetján található Blarney-követ, az ékesszólás képességét kapja. *

Comac pontosan ezt tette, és ezután képes volt borozgatni, hízelegni és becsapni Leicestert, aki késleltette a királynő döntését. Ez bejött, mert Comac megtarthatta családja hagyományos földjét.

A királynő utólag ingerülten állapította meg, hogy a gróf minden beszámolója a haladásáról "blarney" volt.

*Ennek a beszédkészségnek a része a szellemesség és a meggyőzés művészete.

Azóta a világ minden tájáról turisták milliói látogattak el a várba, hogy megcsókolják a Blarney-követ

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Azóta a világ minden tájáról turisták milliói látogattak el a várba, hogy megcsókolják a Blarney-követ.

Éveken át az emberek életüket és testi épségüket kockáztatták, hogy a hátukon fekve, a 90 láb magasan lejtő meredélyen hátrafelé nyújtózkodva megcsókolják a követ - a legtöbbjüket ma már valaki segíti, aki szorosan a derekukba kapaszkodik.


Sok turista, aki ellátogat a Blarney-kastélyba, többet kap, mint amire számított. Azt mondják ugyanis, hogy átok ül Blarney kastélyán és környékén.

Az íreknek számos mítoszuk van a sziklák természetfeletti erejéről. Az elátkozott és kívánságkövekről szóló történeteik gyűjteménye kiterjedtebb, mint bármely más országban. Ezt a kelták e kemény ásványok iránti vallásos odaadásának tulajdonítják.

A Blarney-kastély átka szerint, ha egy követ, sziklát vagy akár egy kavicsot is eltávolítanak a területről, az szerencsétlenséget és nyomorúságot hoz annak, aki birtokolja.

Úgy tűnik, hogy ennek a legendának van némi igazságalapja is.

A Blarney-kastély tulajdonosa, Lord Charles Colthurst azt állítja, hogy a kastélyba minden évben érkeznek vissza a köveket tartalmazó csomagok, amelyeken a feladó feljegyzést küldött, amelyben úgy érzi, hogy a köveket balszerencsét hozó átok sújtja.

Az Irish Independent gyakran beszámol ezekről a történetekről. A dél-karolinai Linda Kelly úgy véli, hogy tapasztalata a bizonyíték arra, hogy ez az átok valóban létezik.

Kelly ingatlanügynök. Egy pap tulajdonában lévő házban található holmik eladását intézte. A férfi köztudottan remete volt, aki nyomorúságos életet élt. Miközben a házában tartózkodott, kijelentette, hogy hátborzongatónak találta azt.

Az eladás során Kelly 1 dollárért vásárolt egy követ, amelyen a Blarney kastély felirat volt. A követ a lányának vette, aki akkoriban Írországban élt.

Amint Kelly birtokba vette ezt a tárgyat, elkezdett balszerencsés lenni.

Sok közelgő feladatát elvesztette, és amint visszatért a munkahelyére, úgy találta, hogy a szokásos napfényes kedve eltűnt. Minden ok nélkül mély depresszióba esett - még a házából sem akart kimozdulni.

Minden számláját kifizette, de leveleket és telefonhívásokat kezdett kapni, amelyekben közölték vele, hogy egyiket sem fizette ki. Ez volt az utolsó csepp a pohárban Kelly számára, becsomagolta a követ és elpostázta Cork megyébe.


Egy kanadai férfi, Liam Saruman 2009 februárjában a Blarney-kastélyban tett látogatása során felvette a kastély faláról leesett kis követ. Úgy távozott, hogy úgy gondolta, hogy egy egyedülálló szuvenírre tett szert.

Miután hazaért, folyamatos balszerencse érte. Az élete kaotikussá vált. Visszavitte a követ a várba egy levéllel, amelyben az állt, hogy most már reméli, az átok visszatér helyére.


Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora