Her birey eğitilmelidir değil mi? Her insanın içinde okumak ve bilgili olma isteği yanıp tutuşur. Bu aslında ilk insandan beri süregelmiştir. Tabiki de toplumumuzda eğitim almayan kişiler vardır, bu gibi kişilerde çeşitli sorunlar gözlemlenir, bunlara: sorunlarına çözüm bulamayıp şiddete başvurma, bencillik,empati eksikliği,düşünmeden konuşmak,kaba olmak,değişimlere kapalı olmak gibi örnekler verebiliriz. Eğitim almak ilk önce çocukluktan başlar, çocukken eğitim almayan bir kimse yetişkinliğinde birçok zorlukla karşılaşır, bu yüzden eğitimi çocuklara verilmesi gereken bir temel ihtiyaç olarak görmeliyiz. Eğitimi çocuklardan sakınmamalıyız, onları bundan mahrum bırakmamalıyız.
Aslında eğitimden mahrum olan çocuklar deyince herkesin aklına ilk olarak imkanı olmayan veya ülkesinde savaş olan çocuklar geliyor, peki ya engelli çocuklara ne demeli? Günümüzde maalesef birçok okul bu tür doğuştan engeli olan çocuklara eğitim imkanı sağlamamakta. Bu kadar acı bir çağdan geçiyoruz işte, insanların elinde olmayan sebeplerden ötürü onlara arkamızı çeviriyoruz. Tabiki herkesin aksine böyle insanlara yardım edenler de var aramızda. Engelli kişiler için özel öğrenim yerleri var ama böyle yerler maalesef ülkemizde sayıca az. Daha çok insana bir umut ışığı olmak için bu gibi öğrenim yerleri arttırılmalı. Ve tabi bunun yanı sıra ilk belirttiğim gibi imkanları el vermeyen veya imkanları elverdiği halde karşı çıkan aileler de var toplumumuzda. Bu gibi insanları ikna etmek çok zor oluyor aslında, bunun temel nedenlerinden biri de o insanların da zamanında eğitimden mahrum kalması diyebiliriz. Bunu engellemenin yolları da eğitimden geçiyor elbet. Aynı zamanda çocuk yaşta özellikle ebeveynlerin çocuklarına karşı tutumu da göz önüne alınmalı çünkü çocuklar ebeveynlerini taklit ederler. Şimdi gelelim içinde okuma ateşi yanan ama imkanlar el vermediği için okuyamayan masum çocuklara: Bu durumdaki ailelere hali hazırda bir maddi destek verilmekte fakat bu desteğin yetersiz geldiğini düşünmekteyim. Bu sorunu çözmenin yolu verilen maddi desteği arttırmakta geçiyor çünkü arttırılan bir kaç TL bile geleceğe yeni eğitimli ve nitelikli bir birey getirmemizi sağlayabilir.
Bunlar gibi daha birçok eğitimden mahrum kalma durumu verebiliriz. Ama belirttiğim gibi hepsinin bir çözüm yolu var tek yapmamız gereken bu gibi destekleri eğitimden mahrum olan herkese tanımak. Bu sayede yaşadığımız dünya daha güzel,daha anlayışlı ve en önemlisi daha yaşanabilir bir yere dönüşebilsin.Peki sen denizde bir damla olmaya hazır mısın?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Denizde bir damla
Non-FictionEğitimden mahrum çocuklar hakkında bir eleştiri. Eğitimde Fırsat Eşitliği.