Chapter 2
"Selamat pagi dunia!!!!!!" Yes mungkin aku akan dilabel sebagai orang gila sebab pagi pagi lagi dah menjerit .
"Muhammad Isaac Haider!!! Apa yang terjerit-jerit dalam bilik tu!!!" Dan yup semestinya aku akan dimarahi mak aku .
"Ampun mak!! Isaac mamai tadi!!" Aku happy pagi tu bersebab . Sebabnya , hari ini adalah hari yang sangat-sangat dinantikan . Barang barang semua aku dah siap packing awal awal lagi . Disebabkan aku terlampau excited , hampir semua pakaian dalam almari aku masukkan dalam beg bagasi aku .
Aku dengan konfiden 100% terus call Nabhan .
Nabhan
:Assalamualaikum!
Waalaikumussalam
:Hui!
Apa?
:Ingat tak hari ni hari apa?
Ingat kenapa?
:Ohhh takdelah...kau tido lagi ke?"
Nasib baik kau call aku , kalau tidak aku rasa pukul 1 petang aku baru bangun
:HAHAHAHA kau bernasib baik harini , kita naik flight pukul 2 kan?
Bukan naik flight bijak , sampai KLIA sebelum pukul 2! Terlebih excited kau ni .
:Ehhh ye eh sorry sorry! Maklumlah terlebih excited do
Ha dah aku nak pergi mandi bye
:Bye!!Truuttt
Kenapalah aku teruja sangat ek sampaikan tersasul cakap pukul 2 naik flight haishh . "Jadi siapa lagi aku nak call ek heheh haa , aku tau , budak yang kuat perasan" Aku masih lagi hendak mengacau orang di awal pagi .
Anis Kuat Perasan
:Yow!!!
Weyhhh Zak!!
:Apa Zak Zak
HAHAH takdelah , aku baru nak call kau tadi , erm ni nak tanya kau ada orang hantar tak ke KLIA sana?
:Ade akak aku kenapa?
Takdelah , parent aku sibuk , abang akak aku pulak tengah kerja
:Alahai , kesian pulak aku tengok kau ni , nanti aku tanya akak aku kalau dia onz aku bagitau kau okeh!
Terbaiklah Zak!! Okey apa apa roger tau!
:Bereh boh dah caw
Cawww!!Truutt
"Aku baru nak kacau dia tidur rupanya dah bangun haish , dah daripada aku sibuk kacau anak orang tido baik aku mandi , sarapan" Aku mengambil tuala yang berada berhampiran dengan katil aku dan terus menuju ke bilik mandi , niat nak mandi tapi terbatal sebab aku tak tahan dengan air awal pagi yang sejuk , boleh beku badan kalau kena!!
Kejap kenapa aku cerita pasal aku bangun mandi ni , okey skip kepada important part
Pada sebelah petang , aku rupanya yang paling awal sampai . "Mana yang lain ni!! ML satu game kejap lah" . Aku keluarkan sebuah telefon pintar yang berjenama Iphone 12 Promax (fon kena mahal mahal) dan terus membuka game sambil menunggu mereka yang lain sampai .
Lima belas minit kemudian
"Zack? Awal kau sampai" Punya lima belas minit aku tunggu baru Anis yang sampai . Aku hanya memalau sahaja pertanyaannya .
"Woi!!" Aku masih lagi memalau sebab terlalu fokus dengan game .
"Tengku Isaac Haider bin Tengku Adnan" Nama penuh terus .
"Sejak bila aku keturunan Tengku! Heishh aku tengah main game ni kejap kejap nak habis dah niiii"
"Ha mainlah! Main sampai bateri habis!"
"Endlah!! End end end!!! Yes!!! VICTORY!!! YAHOOO!!!!!" Akhirnya , menang pun . Habis je game aku terus off game ez .
"Mana yang lain?" Aku tanya Anis yang tengah tekun scroll tiktok .
"Mana aku tau , kau sampai dulu kot"
"Aku dari tadi duduk sorang kat sini Nis"
"Haishh mana diorang ni kata nak sampai awalah apalah"
"Kau taulah melayu kan""Weyh korang!!!" Sampai pun si murai tu (Yaya)
"Yow Isaac" Nabhan tiba-tiba berada di sebelah aku dan menyapa aku . "Wuih!! Nab bila masa sampai? Terkejut aku"