bab 24'

1.3K 137 3
                                    

Selamanya Milik Hayden Dennis

"WOI ! Kau bawa bola tu kat sana lah syial !"


"Sabar lah anjing , kau ingat senang ke?"

"Wey-wey , nak goal , nak goal."

"Yeayyy ! Goal ! Woohoo !"

Jeritan dari suara mereka bergema di dalam bilik permainan itu . Bersorak mereka apabila Kai berjaya menjaringkan gol di akhir permainan yang membuatkan pasukan Kai memang dengan 3:1 .

"Hebat bodoh kau ! Kau skol masa akhir masa kut ! Cayok arh !" Puji Haider sambil menepuk bahu Kai bangga . Kai sudah kembang kempis hidung apabila dipuji sebegitu .

"Aku tahu aku hebat . Don't mention it bro , malu ler aku !" Ketawa mereka apabila Kai menutup muka acah-acah malu .

"Siot lah kau ! Hahaha."

Mereka mula melangkah keluar dari bilik permainan itu . Tingkat satu dituju oleh mereka sambil bergelak tawa . Daniel , Owen dan Hayden mengerutkan dahi apabila mendengar bunyi bising suara . Mereka berpandangan sebelum mata mereka tunak memandang tangga yang menggabungkan semua tingkat rumah yang ada .

"Hahaha kan , Ider dulu ni nakal bodoh . Ada pulak dia boleh pergi tersembam dalam longkang , dah lah longkang tu kotor nak mampus." Cerita Darif kepada Kai dan Eiril .

"Jangan lah cerita babi , malu ler aku ! Bodoh." Kata Haider sambil mengetuk kepala Darif . Darif mengusap kepalanya sambil mencarut mengadu sakit .

"And lepas je dari kejadian tu , kitaorang pun selalu menganjing "Haider longkang" "Haider longkang." Sambung Alex pula . Terkekek dia ketawa apabila mendapat jelingan geram dari Haider . Semakin kuat Kai dan Eiril ketawa .

"Aduh kelakar lah kau ni Haider.  Asal boleh jatuh ? How ?" Tanya Eiril dengan sisa tawanya . Haider yang mendengar pertanyaan itu menggaru kepala nya sambil tersengih. Darif dan Alex pula sudah ketawa kuat . Mereka tahu penyebabnya dan itu membuatkan otak diaorang jem sekejap bila dapat tahu .

"Asal wey ? Beritahu lah..." Rengek Eiril tidak puas hati .

"Sebab...hm aku n..nak pergi mengintai jan..."

Belum sempat Haider habis kan ayat , Alex dan Darif pantas memotong . "Janda sebelah rumah !" Jerit Darif dan Alex sambil ketawa suka . Kai dan Eiril pula sudah ternganga mendengar itu . Jan...janda ? Astaghfirullah kawan diaorang bukan manusia ni. Kecik-kecik dah gatal macam setan.

Cik Bunga Untuk Tuan Mafia Where stories live. Discover now