Bab 7

138 10 4
                                    

"Jom" suzuki memegang tangan y/n. Mengusap usap tangan y/n.

"Nak pi Mana?"

Suzuki tersenyum. Dia melayangkan tumbukan ke arah kepala y/n. Y/n mengelak.

"Kau dan kenapa Gila!!!"

Suzuki hanya foam sambil memerhatikan y/n. 

"Belakang kau" y/n menoleh. Terdapat beberapa orang berpakaian putih.

'macam orang yang melawat aku Masa aku sakit Hari tu' bisik y/n di dalam hati. Suzuki menarik tangan y/n.

Mereka  berdua lari kemana Mana sahaja. Y/n sempat menoleh. Rupa rupanya kumpulan tadi mengejar mereka berdua.

Makin lajulah y/n dan suzuki lari.

   
                               💌

"Lambatnya"

Kokonoi  hajime memerhati jam dinding yang berada di ruang tamu. Sudah pukul satu tengah Hari.

"Aku suruh mereka bawak y/n datang sini sahaja. Takkan tu pun tidak boleh" kokonoi membebel sorang sorang.

Cawan yang berisi air kopi dihirup oleh inui. Matanya melirik ke arah jam dinding.

'kenapa aku rasa Tak sedap hati?' bisik inui di dalam hati. Sejak mendapat sampul Surat yang berisi gambar y/n dia tidak sedap hati.

                               💌

"Kenapa y/n lari?" Salah seorang dari geng black dragon bertanya kepada rakannya.

"Mana aku tau"

"Entah entah dia tidak tahu along ahli geng"

"Takkan pula dia tidak tahu"

Kumpulan yang mengejar y/n itu ditugaskan oleh kokonoi. Kokonoi lupa bahawa y/n tidak mengenal tentang black dragon.

VROOM

Bunyi motor yang laju. Kelihatan 3 motor mengikuti y/n.

"Motor Sapa tu"

"Tu bukan motor yang gaduh dengan Kita Hari tu ka?"

"Kenapa mereka ada di sini?"

Mata mereka berdua terbeliak.

"Mereka nak balas dendam"

                                💌

  y/n dan suzuki berlari masuk ke dalam kedai.

"Mungkin mereka Tak dapat jumpa Kita kat sini,"kata suzuki. Y/n dan suzuki duduk di atas lantai.

Selepas beberapa minit, terlihat ada seseorang masuk.

'tu bukan inui ke?' bisik y/n di dalam hati. Mukanya merah padam. Dia masih lagi mengingat kejadian semalam.

"Kau ken-" y/n menutup mulut suzuki. Habislah kalau inui perasan mereka berdua ada di sini.

Suzuki merasa pelik dengan y/n. Dia berdiri. Y/n mengerutkan dahi.

"Kau nak pergi Mana?"

"Balik"

Suzuki keluar dari kedai itu meniggalkan y/n.




"Y/n?"

                                  💌

Inui seishu berjalan ke luar dari tempat black dragon. Dia harus mencari y/n.

Selepas beberapa minit, dia menjumpai kumpulan black dragon.

"Mana y/n?" Tanya inui nada tegas.

"Y/n masuk dalam kedai tu" salah seorang ahli black dragon menunjukkan sebuah kedai.

Inui terus masuk ke dalam kedai. Dia mencari calon istrinya.

Seorang perempuan berambut pendek keluar dari kedai. Dia berlari laju.

"Y/n?"

Merasa namanya dipanggil dia menoleh ke belakang. Matanya terbeliak.

Inui memegang tangan buah hatinya. Muka y/n merah padam.

"Jom" inui menarik tangan y/n keluar dari kedai. Y/n hanya memerhati inui dari belakang.

Kelihatan dari jauh terdapat ahli black dragon. Y/n menarik tangan inui berlari dari Sana.

Baru sahaja beberapa langkah mereka berdua dikejutkan dengan bunyi motor.


VROOM

Seseorang mengetuk kepala y/n menggunakan kayu besbol lalu pergi begitu sahaja.

Y/n jatuh di atas Jalan Raya. Kepalanya mengeluarkan darah yang banyak.

Inui sempat terkejut dengan kejadian yang berkali di hadapannya.

"Y/n!!"









Meja Sebelah (inui x y/n)Where stories live. Discover now