Untitled Part 1

15 0 0
                                    

Konkurs Biblijny Diecezji Rzeszowskiej,

„Posłani pokoju Chrystusa"

na podstawie Ewangelii według św.Łukasza

Na każdym etapie konkursu przewiduje się test wyboru oraz test uzupełnień.

Literatura obowiązkowa:

1.Zakres materiału: Ewangelia według św. Łukasza

Pytania konkursowe będą przygotowane na podstawie Biblii Tysiąclecia wyd. V.

2.Wymagania na poszczególne etapy:

- Na etapie szkolnym obowiązuje znajomość następujących fragmentów:

1,26-38; 2,8-20; 2,41-52; 3,1-9; 4,14-30; 5,27-32; 6,12-16; 6,20-30; 7,11-17; 7,24-30; 9,1-6.10-11; 9,28-36; 10,2-12; 17-20; 11,1-4; 12,41-48; 13,22-30; 14,15-27; 17,22-37; 18,15-23; 19,1-10; 21,12-19; 22,14-20; 23,39-43; 24,44-49.

-Na etapie rejonowymobowiązuje znajomość następujących fragmentów: (będą podane w późniejszym terminie).

-Na etapie diecezjalnym obowiązuje znajomośćcałej Ewangelii według św. Łukasza, bez wstępu i przypisów.

Etap szkolny odbędzie się: 9 lutego 2022 r

Łk, 1, 26-38

Zwiastowanie Maryi

26 W szóstym miesiącu posłał Bóg anioła Gabriela do miasta w Galilei, zwanego Nazaret, 27 do Dziewicy poślubionej mężowi imieniem Józef, z rodu Dawida; a Dziewicy było na imię Maryja. 28 Wszedłszy do Niej, [anioł] rzekł: «Bądź pozdrowiona, łaski pełna, Pan z Tobą, ».
29 Ona zmieszała się na te słowa i rozważała, co by miało znaczyć to pozdrowienie. 30 Lecz anioł rzekł do Niej: «Nie bój się, Maryjo, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. 31 Oto poczniesz i porodzisz Syna, któremu nadasz imię Jezus. 32 Będzie On wielki i zostanie nazwany Synem Najwyższego, a Pan Bóg da Mu tron Jego praojca, Dawida. 33 Będzie panował nad domem Jakuba na wieki, a Jego panowaniu nie będzie końca». 34 Na to Maryja rzekła do anioła: «Jakże się to stanie, skoro nie znam męża?» 35 Anioł Jej odpowiedział: «Duch Święty zstąpi na Ciebie i moc Najwyższego okryje Cię cieniem. Dlatego też Święte, które się narodzi, będzie nazwane Synem Bożym. 36 A oto również krewna Twoja, Elżbieta, poczęła w swej starości syna i jest już w szóstym miesiącu ta, którą miano za niepłodną. 37 Dla Boga bowiem nie ma nic niemożliwego». 38 Na to rzekła Maryja: «Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według słowa twego». Wtedy odszedł od Niej anioł.

Łk, 2, 8-20

Pasterze u żłóbka

8 W tej samej okolicy przebywali w polu pasterze i trzymali straż nocną nad swoją trzodą. 9 Wtem stanął przy nich anioł Pański i chwała Pańska zewsząd ich oświeciła, tak że bardzo się przestraszyli. 10 I rzekł do nich anioł: «Nie bójcie się! Oto zwiastuję wam radość wielką, która będzie udziałem całego narodu: 11 dziś bowiem w mieście Dawida narodził się wam Zbawiciel, którym jest Mesjasz, Pan. 12 A to będzie znakiem dla was: znajdziecie Niemowlę owinięte w pieluszki i leżące w żłobie». 13 I nagle przyłączyło się do anioła mnóstwo zastępów niebieskich, które wielbiły Boga słowami:
14 «Chwała Bogu na wysokościach,
a na ziemi pokój ludziom, w których sobie upodobał».
15 Gdy aniołowie odeszli od nich do nieba, pasterze mówili między sobą: «Pójdźmy do Betlejem i zobaczmy, co się tam zdarzyło i o czym nam Pan oznajmił». 16 Udali się też pośpiesznie i znaleźli Maryję, Józefa oraz leżące w żłobie Niemowlę. 17 Gdy Je ujrzeli, opowiedzieli, co im zostało objawione o tym Dziecięciu. 18 A wszyscy, którzy to słyszeli, zdumieli się tym, co im pasterze opowiedzieli. 19 Lecz Maryja zachowywała wszystkie te sprawy i rozważała je w swoim sercu. 20 A pasterze wrócili, wielbiąc i wysławiając Boga za wszystko, co słyszeli i widzieli, jak im to zostało przedtem powiedziane.

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Feb 28, 2022 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

EwangeliaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz