🗝13️🔓

23 2 0
                                    

Sudah seminggu Jimin berkerja di rumah agam itu. Jimin mula mengambil keputusan untuk...

Pergi ke cafe itu balik🙂

Dia rasa dirinya tidak cukup sesuai untuk berkerja di sini. Tambahan lagi,dia rasa bosan dengan kerja sebegini.

Tetapi,dia masih tidak memberitahu Jin lagi. Dia takut yang bosnya tidak membenarkan Jimin berhenti.

Patutkah dia meninggalkan kerja ini? Tetapi dia rasa dia tidak ada masalah dengan bosnya. Pada masa yang sama,dia merasakan sesuatu yang agak buruk berlaku pada dirinya.

Tentang mimpi itu,dia mula berfikir jika adalah Minji itu adalah betul-betul dirinya sendiri. Dia semakin tidak sabar mahu mengetahui siapa yang dia cintai dalam mimpi itu.

* * * *

Ding!
Dong!

“Sekejap!” jerit Jin lalu pergi ke pintu utama. Jin sedikit gamam melihat perempuan yang tidak pernah dikenalinya.

“Can i meet Yoongi?”

“Yes,Miss...”

“IU.” jawab perempuan itu.

“Nae,Miss IU. You can go to his room.”

Perempuan yang bernama IU itu pergi menuju ke arah bilik peribadi Yoongi.

(btw,sebelum tu saya meminta ampun dari hujung rambut sampai hujung kaki kerana mengambil idol kesayangan Jungkook..ehehehe

Jungkook: Engkau dari ff sebelum ni kau asyik seksa aku kau tau tak?

Author: Eh syiannya.....

Jungkook: 💀

No ship eh?! Buntu nak pilih character mana so mari kita memberi satu exam pada Jungkook 👨😂)

Sambung 😌

Tok!
Tok!
Tok!

“Masuk...”

“Eh? IU? Kau buat apa kat sini?” Yoongi yang dari tadi mukanya menghadap ke komputer terus melihat IU.

“Ala,salah ke aku nak datang sini? Nak jugak melawat 'batu' aku ni....” gurau IU.

“Haih..sudahlah. Cukuplah dengan panggilan batu itu. Saiya sudah penat.” kata Yoongi dengan muka macam mintak merayu.

“Hahaha,by the way,nah aku buatkan kau Jappaguri.” kata IU sambil meletakkan makanan itu di atas meja Yoongi.

“Wah,gomawo IU. Susah-susah je. Kau nak apa? Aku suruh maid aku buatkan.”

“Ikut suka kau lah,air kosong pun takpe.”

“Kejap eh...” Yoongi menekan butang 13 di telefon mejanya bermakna nombor untuk bilik Jimin.

“Ye Yoongi?”

“Jimin,tolong buatkan watermelon juice pada tetamu and aku nak coffee.”

Okey Yoongi,saya letak dulu.”

Yoongi memandang ke arah IU dengan muka tahan gelak. Keningnya mula terangkat.

“Kau apahal? Nak makan kasut dengan aku?”

“Tak,pelik. Apasal maid panggil nama kau?” kata IU sambil menahan gelak.

“Aku suruh panggil dia macamtu. Yang peliknya sekarang ni apa yang lawak sangat?” marah Yoongi.

“Tak de apalah. Just pelik. Mesti dia comel kan?” usik IU.

“Tak pon.” jawab Yoongi dengan datar.

“Dia maid baru ke?”

“Ha ah. And aku rasa aku nak ambil dia.”

“What? Wah...tak sangka kawan aku ni suka namja.”

Cleck!

Jimin masuk ke dalam bilik tuannya dan serta merta mukanya menjadi masam kerana ada perempuan bersama Yoongi. Tetapi Jimin berfikir positif,kemungkinan itu adalah kliennya.

“Silakan minum cik,Yoongi...” pelawa Jimin.

“Nae, kamsahamnida. Comellah awak ni- ouch!” kata-kata IU terhenti apabila Yoongi mencubit tangan IU.

“Saya keluar dulu ye...” Jimin keluar daripada bilik itu dengan muka muram.

Jimin pov

Aku keluar dari bilik itu dengan muka muram. Kenapa aku rasa sakit hati bila diorang dua rapat?

Hmm....maybe aku bosan sangat kut. Jin hyung dengan Jungkook berkepit je dengan pasangan diorang tu. Ingat aku tak tahu? Baik aku pergi kerja kat cafe tu balik.

2 jam kemudian....

Sudah pukul empat. Perempuan tu pun dah balik. Tapi sekarang aku tak nampak pun kelibat Yoongi. Maybe dia masih dalam bilik dia kut?

Aku teringin nak jenguk dia,tapi aku takut dia nak berseorangan buat masa sekarang.

Baik aku pergi,lagipun aku nak mintak berhenti jugak kerja kat sini.

Aku keluar dari bilik. Sunyi je,maybe diorang tidur kut. Haih...rumah besar tapi takde orang.

Tok!
Tok!
Tok!

“Yoongi?”

Tiada jawapan.

“Yoongi? Saya Jimin ni. Nak cakap sesuatu...”

Fuck masih takde jawapan.

“Kalau Yoongi tak sahut saya masuk ye?” usik aku. Saja nak tengok dia nak bukak ke tak pintu.

Tak de sahutan? Okey okey,aku masuk dulu...

Cleck!

Aku masuk ke dalam biliknya. Memang takde orang dan aku mula terketar lagi sebab aircond dia. Haish, membazir elektrik je!

“Yoongi, saya na- AGHHHHGH!!!!”

•°•°•°•°•°•

REMINDER!

~~~Keep reading~~~
♥Vote and Comment♥

Borahae💜💜





©️Soul Of Past-YOONMIN Malay ffWhere stories live. Discover now