🗝17🔓

27 3 0
                                    

“Marilah kejar saya!!”

“Minji! Aku penatlah!!”

“Hergh...penat jugak.” larian Minji terhenti sambil tercungap-cungap mencari nafas.

Giyoon menghulurkan tangannya tanda menyuruh Minji memegang tangan. Minji pun pegang sambil hayunkan tangan mereka berdua.

“Minji?”

“Hm?”

“Kau tak rasa ke apa yang kita buat ni salah?”

“Salah? Kenapa?”

“Kita ni kan namja. Aku rasa kita ni rapat sangatlah.”

“Kita kan kawan karib. Mestilah rapat kan?” jawab Minji dengan innocent. Maklumlah Minji pada masa ini baru sahaja berumur 13 tahun manakala Giyoon berumur 15 tahun.

“Tak,maksud aku...kita ni seperti lebih daripada seorang kawan.”

“Ish awak ni! Memanglah kan kita ni kawan rapat! Awak dah kenapa?” marah Minji.

“Aku suka kat kau!”

“H...hah?” Minji terdiam dengan ayat Giyoon.

“Ya,aku memang sukakan kau!”

“Giyoon? Be..betul ke ni? Tapi kalau betul pun. Saya tak kisah,cuma....” ayat Minji terhenti.

“Apa?” Giyoon bertanya.

“Kita kan tidak dibenarkan berbuat demikian. Awak tahu kan?” Minji tertunduk. Giyoon diam sahaja.

Percintaan sesama jenis sangatlah dilarang pada zaman itu. Jika berbuat demikian. Pelaku itu akan menerima hukuman pancungan kepala. Manakala pasangannya akan ditimbus di dalam dinding. Ditimbus hidup-hidup.

(author kijam siket)

Tiba-tiba sahaja ada orang menarik Minji.

“MINJI!!!! Huh? Fuhh mimpi rupanya...”

Kali ini Yoongi pula yang mulai mimpi sebegitu. Tetapi dia masih bingung. Dan kali ini muka Minji yang kabur.

“A...aku Giyoon? Siapa Minji?” dia rasa ada mesej yang mahu disampaikan melalui mimpi itu. Dia sekarang berada di officenya.

Matanya melihat ke arah jam. Sudah pukul 7 malam. Mungkin ini masanya untuk dia balik. Mungkin Jimin sudah sedar dari pengsannya.

Di rumah Yoongi...

“Pleaselah Hyung! Jom baliklah. Aku taknak terseksa lagi!” Jimin menggoncangkan tangan Jin tanda merayu.

“Boleh je. Tapi aku takut Yoongi tak benarkan.” jelas Namjoon.

“Hyung kan berani? Tadi bukan kemain lagi bertumbuk segala bagai.” kata Taehyung.

“Aku tak nak lah ada pergaduhan besar dengan dia. Kau tahu kan Tae?. So....”

“Jungkook.” panggil Jimin dengan nada perlahan sambil memegang tangan Jungkook. Jungkook menoleh mukanya ke arah Jimin.

“Ni semua salah aku sendiri...hiks...kalau aku tak bagitahu kat dia,hiks..mungkin dia takkan buat kerja gila ni.....hiks...” Jungkook mengerutkan dahinya. Begitu juga dengan Jin,Hoseok,Namjoon dan Taehyung.

“Apa yang terjadi sebenarnya? Salah kau?” tanya Jin dengan seribu satu persoalan di dalam fikirannya.

“Actually,aku nak kerja kat cafe tu balik. Aku pergilah ke bilik dia. Dia pulak pepandai buat prank kat orang. And then aku cakaplah terus yang aku nak berhenti kerja. Lepastu tiba-tiba je marah aku.” jelas Jimin.

Cleck!

“Jimin?” semua orang beralih muka ke pintu itu. Ya,Yoongi sudah pun balik. Namjoon mula membuat reaksi muka tidak puas hati.

Nak saja buat orang tu mandul🙂

“Kau nak apa lagi hah! Nak mintak maaf? Sorry lah kawan aku takkan maafkan kau!” jerkah Jungkook.

“Aku tak mintak maaf pun. Aku cuma nak Jimin stay je dalam rumah ni,kalau tida-”

“Aaamboi amboi amboi....cantik kau punya rules? Hey,dia ni sakit. Kau bukan boleh jaga dia. Kalau ikutkan,aku,Jin dengan Jimin dah lama nak tinggalkan neraka ni kau tahu tak?” balas Jungkook lagi.

“Sudahlah tu sayang...” Taehyung mengusap belakang Jungkook untuk tenangkannya.

Yoongi perlahan-lahan pergi ke arah Jimin. Jimin masih tidak berpakaian kerana tidak boleh bergerak sedikit pun tetapi dilitupi dengan selimut. Namjoon membuat isyarat agar membiarkan sahaja Yoongi pergi ke arahnya. Dengan perlahan Yoongi duduk di sebelah Jimin dan melihatnya.

Jimin tidak ingin langsung melihat muka orang yang telah memusnahkan hidupnya. Sakit,pedih,perit,dan trauma. Tangan Yoongi menuju ke arah tangan Jimin.

“JANGAN PEGANG AKULAH BINATANG!!!” Jimin menepis tangan Yoongi dengan sangat kuat. Yoongi terkejut dengan jerkahan Jimin.

Apa yang telah dia buat? Hanyalah memuaskan nafsunya sahaja. Kalau dia tahu yang Yoongi ini adalah musuh dalam selimut,mungkin sudah lama dia tidak menerima pekerjaan ini.

•°•°•°•°•°•

REMINDER!

~~~Keep reading~~~
♥Vote and Comment♥

Borahae💜💜










©️Soul Of Past-YOONMIN Malay ffWhere stories live. Discover now