🗝️28🔓

19 1 0
                                    

Yoongi membuka pintu biliknya dan meletakkan Jimin di atas katil. Jimin hanya diam selepas melihat loket rantai itu. Bukan cemburu atau apa,dia pun ada rantai itu,tetapi sudah lama hilang,sejak dia berumur 18 tahun.

“Jimin? Jauh termenung? Eh?” Jimin menangis tiba-tiba. Yoongi duduk di sebelah Jimin dan memeluknya.

“Aigoo..kenapa ni? Jimin....” pujuk Yoongi.

“R..rantai tu...hiks...tu rantai Jimin....” Yoongi membuat reaksi terkejut. Dia menanggalkan rantainya dan melihat loket itu.

“J..M? Jimin ni rantai Jimin k-”

“Yelah! Puas tau Jimin cari! Jimin ingatkan dah hilang forever! Rantai tu Jimin tempah! Dah hilang 2 tahun!“

“Eh? Yoongi tak tahu,ni pun Yoongi beli dekat orang,tahun lepas.”

“Ha!! Kejap!” Jimin bergegas keluar dari bilik Yoongi untuk pergi ke biliknya. Sementara itu,dia masih membelek-belek loket itu.

"Patutlah aku rasa tenang je bila tengok loket ni,rasa selamat bila aku pakai."

Jimin masuk semula ke dalam bilik Yoongi. Yoongi melihat pada tangan Jimin ada kotak yang sedikit aneh baginya. Kotak itu bermaterialkan besi. Dan ia sederhana besar.

“Letak loket tu dekat lubang kunci ni.” arah Jimin. Yoongi melihat semula loket itu dan cuba meletakkan loket itu pada lubang kunci itu.

Klak!

Kkwak jabajo
Nal anajwo
Can you trust me? Can you trust me? Can you trust me?
Kkwak keureoanajwo
Kkwak jabajo
Nal anajwo
Can you trust me? Can you trust me?
Jebal,jebal,jebal keureoanajwo

Lagu Hold Me Tight yang dimainkan apabila kotak itu terbuka. Cecair jernih mulai keluar dari mata pasangan itu. Di dalam kotak itu,terdapat satu kertas berumpamakan sebuah surat. Jimin mengambil kertas itu dan membuka.

“Hiks...Jimin...hiks...selalu baca surat ni..hiks..kalau Jimin bosan...nak Jimin bacakan?” Yoongi mengangguk dan mengusap kepala Jimin. Jimin mengelap air matanya dan mulai membaca surat itu.

Di dalam surat itu..

   Eomma,appa,Jimin rindu dengan eomma dan appa. Dulu,kalau Jimin minta apa-apa,semua Jimin dapat. Tapi sekarang,nak dapat sesuatu,kena kumpulkan duit.

   Kadangkala,Jimin teringin sangat nak ada pasangan awal-awal. Tapi Jimin ni siapa eomma,appa. Dahlah tak mampu sekarang,semua duit Jimin kena cari sendiri.

    Jimin tahu,mesti eomma dan appa tak sanggup kan nak tengok anak kena teruskan hidup macam ni? Tapi Jimin pasti,tuhan akan memberi kekuatan dan kelebihan jika Jimin berusaha.

    Jimin harap,eomma dan appa hidup bahagia di alam sana. Jangan nakal-nakal tau. Hihi. Harap-harap Jimin dapat pasangan yang sanggup hidup dengan Jimin.

Jimin terus memeluk Yoongi dan Yoongi membalasnya. Yoongi,rasa sangat bersyukur pada tuhan kerana memunculkan Jimin. Yoongi mencium ubun-ubun kepala Jimin dengan penuh kasih sayang.

“Jimin?”

“Hmm?”

“Kau suka namja tak?”

“Er..tak tahu...”

“Sebab Yoongi dah suka kat-”

“Saranghae.” kata Jimin sambil senyum pada Yoongi.

“H..hah?” tergagap-gagap Yoongi.

“Yoongi...kita ni..dilahirkan semula untuk mencintai antara satu sama lain. Apa tujuan hidup ni kalau kita dilahirkan semula kan?”

“Jimin....em....”

“Ye,Jim tahu,Yoongi takut Jim tak cintakan Yoongi ikhlas kan? Takut Jim cintakan Yoongi atas sebab sesuatu kan?” Yoongi tersentuh hati dengan panggilan Jim itu. Selalunya,dia hanya mendengar nama itu apabila dia bersembang dengan Jin sahaja.

“Sebenarnya,Yoongi tak layak untuk Jimin. Sebab Jimin dah rosakkan Jimin. Yoongi tak boleh mencintai Jimin. Mian...” jelas Yoongi.

Jimin terdiam seketika....

•°•°•°•°•°•

REMINDER!

~~~Keep reading~~~
♥Vote and Comment♥

Borahae💜💜

  

   

 

©️Soul Of Past-YOONMIN Malay ffWhere stories live. Discover now