11♧siblings time

84 12 0
                                    

choi aera pov~

"CHOI AERA CEPAT SIAP! EONNI NAK GERAK DAH NIIIII" jeritan yg kuat mematikan lamunan aera.

Huh!aku ingatkan yeonjun oppa je yg reti terlolong cam orang gila..rupa-rupanya yujin eonnie pon sama saje eeh..

"Ne! Aera turun sekarang!"

Harini aku,yujin eonnie,dan yeonjun oppa akan buat siblings time. Yelah...setelah sekian lama yujin eonni tak balik..jadi kami un bercadang nak spend time sama-sama harini.

"Ok! Semua dah ready ke? Kalau dah..boleh gerak dah ni." Kata yujin eonnie.

"Dah! Oppa cepat ii aera dah tak sabar dah ni!"

"Ok ii jom!"Kata yeonjun sambil mula menghidupkan kereta.

Kami bukan pergi bercuti..tapi just gi arked jek. Hehehehe sbb yelah..arked lah tempat yg paling disukai oleh budak ii macam aku ni!

-
-
<di arked>

No one pov~

"Ok dah sampai! Yujin noona belanja yeay!!" Kata yeonjun lalu turun daripada kereta itu.

"Ehhhh asal noona pula? Kamu takde duit ke hah?!"

"Alah..noona ni..noona kan baru lepas debut..mesti banyak duit meh..janganlah kedekut naw..dengan-" belum sempat yeonjun menghabiskan kata ii nya,sudah disumbatnya kad credit ke dalam mulutnya.

"Dah ii tak payah bising! Guna je kad ni!" Kata aera sambil menunjukkan riak bangga.

"Woah..thank you aera! Tak sangka kau ni berguna jugak ek! Hehehehe" Kata yeonjun sambil meramas rambut aera.

"Ye ii aku tau tu. Dah cepat bayar!"

Selepas bayaran dibuat,yeonjun pon membelek-belek kad adik nya tersebut. Pelik. Sejak bila pula adiknya itu mempunyai kad credit? Alangkah terkejutnya yeonjun Apabila melihat nama yg tertera di kad itu-- adalah nama dia!

"YAAAAA CHOI AERAAAAAA"

"HAHAHAHAHAHAHA best guna kad credit sendiri? Janganlah kedekut sangat oppa..HAHHAHAHAH" Tak rilek aera gelak selepas berjaya mengenakan abangnya itu. Hihihi dah lama dia menunggu saat ini. Nyenyenyenyenyenye.

"Huh..sabar jelah..nasib baik harini sibling time au..kalau tak...balik jalan kaki lah kau yk?!" Tengking yeonjun dengan senyuman yg penuh kepaksaan. Ikutkan hatinya..nak je dia cekik si aera ni sekarang juga tau?!

"Dah ii jom main!" Pujuk yujin. Tergelak kecil dia melihat adik-adiknya yg selalu bergaduh itu.

-
-
Sedang sibuk tiga beradik itu bermain,tanpa mereka sedar..ade mata yg memerhati...

Ketika aera sedang memesan makanan untuk abang dan kakaknya..Tiba-tiba satu suara datang daripada belakang.

"Hye jagiya.." Kata suara itu sambil memeluk aera daripada belakang.

"YAAA tak payah lah!" Teriak aera seraya menepis tangan manusia itu.

"Yeona? Kau buat apa kat sini hah?!" Tengkingan aera membuat kan semua orang di situ memandang ke arah dia dan manusia tadi.

Yeonjun terus berlari mendapatkan adiknya itu. Dia bukan tak kenal dengan perangai adiknya tu..kalau dah mengamuk..mesin arked tu pon dia boleh terbalikkan.

"Aera dahla..jom.." Bisik yeonjun dengan nada pujukan untuk memujuk adiknya itu.

Baru sahaja aera dan yeonjun ingin beredar, Tiba-tiba tangan aera ditarik semula oleh yeona.

"Eishh!! Kau nak apa hah?! Jeongwoo takde kay sinilah!" Kata aera sambil cuba melepaskan dirinya daripada genggaman yeona.

"Ey perempuan. Kau mmg tak sedar diri kan? Kau dah dating ngan jeongwoo,dengan jeongwoo jelah! Asal nak kena curang ngan dia?! Dengan idol pulak tu!" Kata yeona.

Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]Where stories live. Discover now