Bab 8

131 17 2
                                    

Wajah y/n diusap pelan. Mata y/n masih tertutup. Darah kepalanya Makin banyak keluar.

"Apa yang aku dah buat?"

"Inui!!" Jerit ahli black dragon. Mereka berlari ke arah wakil ketua mereka.

Inui menatap gadis di dekapannya. Dia memeluk y/n.

"Aku minta maaf" bisik inui. Salah seorang ahli black dragon menelefon ambulance.

Inui mendukung y/n ala bridal style. Takkan hanya berharap pada ambulance.

Sepanjang perjalanan inui tidak berhenti henti menyebut nama si pujaaan hati.

Sebuah van hitam berhenti di hadapan inui dan y/n. Pintu van dibuka. Inui perlahan lahan menjauh dari van itu.

"Kita berjumpa lagi" lebih kurang 20 orang keluar dari van itu. Kebanyakan bersenjata.

"Inui seishu" ketua geng yang mereka kalahkan dahulu berdiri di hadapan inui.

Inui seishu memeluk gadis yang dicintainya. Dia perlu cepat pergi dari sini.

"Inupi!!" beberapa motor datang dari arah berlawanan inui.

"Kokonoi?"

Kokonoi hajime terkejut melihat sahabatnya. Dia lansung turun dari motor.

"Cepat bawak dia pergi hospital!!" Inui mengaguk lalu terus menaiki motor kokonoi.

"Aku dan yang lain Akan selesaikan mereka ni"

                             💌

VROOM

Inui membawa motor. Tangan y/n disekeliling pinggang inui. Tangan y/n dipegang sebelah tangan inui.

"Inui......" Satu suara mengejutkannya. Itu suara y/n.

"Bertahanlah y/n. Nak sampai dah ni"

Inui mempercepat kelajuan motor. Y/n tersenyum.

                                    💌

Hospital, kini y/n dan inui sudah berada di lokasi paling menyedihkan.

Y/n dirawat di dalam bilik kecemasan. Inui berjalan ke Sana ke sini.

Mulutnya tidak berhenti mengucapkan perkataan minta maaf. Mukanya pucat.

"Inupi" kokonoi berlari ke arah kawannya.

"Mana y/n?" Inui menunjukkan bilik kecemasan menggunakan jarinya.

Pintu bilik kecemasan dibuka. Doctor perlahan lahan keluar dari bilik kecemasan.

"Macam Mana, doktor?"

Doktor menghela nafas. Dia menatap inui dan kokonoi.

"Masalah y/n sangat kritikal di bahagian kepala. Kemungkinan ketika dia sedar dia tidak dapat teruskan aktiviti harian seperti biasa"

"Doctor dan yang lain sudah sedaya upaya berusaha menyelamatkannya"

Inui dan kokonoi terdiam. Mulut mereka berdua seperti dikunci.












Meja Sebelah (inui x y/n)Where stories live. Discover now