Multimedia:Murat Kaya
"Nasıl ya nasıl?!" diye kendine sordu dedektif Murat. Cesetin fotografını çeken polisler hiç bir detayı atlamadan çalışıyordu. "Ne var elimizde?" diye sordu gözünü cesetin maketine dikkatli bir şekilde dikmişken.
"Yataktan 45 cm uzaklıkta boğularak öldürülmüş, tam olarak 5 dakika 43 saniye ölmemek üçün direnmiş-" olay yerindeki yardımcı polisin lafı bölünmüştü. "Dedektif Murat otopsi sonucları geldi" polis onlari almis ve incelemeye başlamıştı.
"Sonuclar nasıl?" diye sordu Murat.
"Tahminlerimiz aynı. 6 dk yakin sürede 5 cm kalinliginda iple boğularak öldürülmüş, kafasına aldığı darbe düşüş darbeleri tam olarak merdivenlerden yuvarlanmış 8-9 merdiven aralığında"
"Ama bu katilden kaçış anından öncede olmuş ola bilir ve ya tam aynı zamanda da"
Murat 29 yaşında genç ama zeki bir dedektifdi. İşinde çok başarılıydı. Elindeki kalemle önemli detayları not ederek "1 ayda 6 vaka ve hepsinde aynı üçkene benzer işaret var" diye içinde tekrar etti. Hedeflerin sadece kız olması ise bir başka şaşırtıcı konuydu.
***
Murat kimseyle konuşmadan koltuğa yaslandı. "Yine mi aynı vaka?" diye sordu Yavuz kardeşine. Murat kafası artık tüm sorulardan çatlayacakmış gibi hiss ediyordu. "Nasıl olurda bu kadar vakadan sonra tek bir kanıtımız bile olmaz elimizde? Nasıl.." bu soruyu Murat yüksek sesle kendine sormuştu.
Yavuz elini kardeşinin omzuna koyarak yanında olduğunu göstermişti. "Sen bundan bile daha zor cinayetleri çözdün, tek ihtiyacın olan sadece dinlenmek" Yavuz haklıydı. 2 gündür Murat ne doğru dürüst yemek yemiş, ne de uyumuştu.
"Ooo kardeş toplantısı mı yapıyorsunuz?" Cihan içmişti çoğu zaman olduğu gibi.
"Abi sen yine mi içtin ya" diye sordu Yavuz bıkmış bir şekilde. O kadar fazla içmişti ki ayak üstünde duramayacak haldeydi. Yavuzunda yardımıyla koltuğa attı kendini.
"İşe gitmedin mi yine sen?" Murat sonunda kardeşine tepki göstermişti.
"Şirket babamın oğlum, istediğim zaman gider, istemedigimde gitmem" gülerek dedi Cihan."Kafam çatlıyor zaten git yat"
"İkinizde salaksınız. Neden insan ailesi zenginken gidip dedektif ve polis olur? "
"Senin gibi olmamak için" Murat'ın bu lafı fazla kaba olmuştu ama kendini tutamamıştı. Cihan bir şey söylemek istemişti ama söyleyememişti
"Tamam Cihan abi ben sana yardım edeyim odana çıkmana, Murat abi sende dinlen"
Yavuz artık alışmıştı. Abileri bu aralar sık-sık kavga etmeye başlamıştı. Hep araya girmek zorunda kalıyordu.
Cihan ve Murat farklı yumurta ikiziydi bir birilerinden çok farklılardı. Cihanında söyledigi gibi aileleri zengindi. Yavuz 24 yaşındaydı. Polis olarak işe başlamıştı ama daha bu işte çok yeniydi. Cihan avukatlık okumuş ama babasının şirketinde çalışıyordu.
***
Sabah
Yavuz tabağındakı son lokmayı ağzına koyarak "Murat abi daha yeniyim biliyorum ama şu son vakaya benimde alınmamı sağlar mısın?" diye sordu.
"Senin içinde tecrübe olur ama hayır."
"Müdürle konuştum kabul etti sadece biraz güvensen bana?"
Konu kardeşi olunca Murat bazen fazla katı ola biliyordu. Fikrini değiştirdi ama bunu sadece kardeşi yanında olsun diye yapmıştı. "Tamam ama en ufak hatanda bile görevden alırım seni." dedi Murat yemeğini bitirip ayağa kalkarken. Bunu duyan Yavuz çok mutlu olmuştu. Bu onun ilk görevi olucaktı hemde, önemli bir vakayla işe başlamıştı.
"Al dosyayı incele sonrada işe geçersin" Murat elindeki sarı siyah kaplamalı içinde 30-40 sayfa olan dosyayı kardeşine uzatdı. Yavuz eline alarak hevesli bir şekilde incelemeye başladı.
Kardeşinin bu tepkisi Muratı gülümsetmişti. Kendine benzetiyordu onu ama Yavuz daha küçük ve fazla saf kalpliydi.
Telefon çalması sesi.. Bu Muratın telefonuydu. "Söyle Kaan" dedi ceketini üzerine geçirirken. İşe gitmek için hazırlanıyordu. "Tamam, ben gelmeden soruşturmaya başlamayın." Yavuz abisinin bu sözünden sonra şaşkın bakışlarıyla telefonu kapayan abisine baktı.
"Şüpheli soruşturmaya alınmış"
Yavuz bunu duyduğunda daha da şaşırmıştı. Hatta gerektiğinden bile daha fazla.
_________________________________________
💁🏻♀
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Blood(kan)
Mystère / ThrillerGördü.. O siyah ama içi buz gibi donduran ölümle bakan gözleri.. Asla görmedigi o gözlerde ölümü gördü. Ve bir daha asla unutamayacağı gözlerde....