"Em" hoor ik zachtjes. Ik draai me om en dan hoor ik het opnieuw. Ik open mijn ogen en zie Nadine voor me staan.
"Ik ga heel even naar de stad om wat te regelen voor morgen" zegt ze. Noël en ik zijn bijna jarig en vieren onze verjaardagen morgen.
"Mhm, is goed" zeg ik. En ze loopt de kamer uit. Ik kijk naast me en Noël ligt nog lekker te slapen. We gingen vandaag samen sporten om negen uur. Ik kijk op de wekker naast het bed en het is half negen. Ik besluit om nog vijf minuten te blijven liggen in het warme bed. Na vijf minuten maak ik Noël wakker. Ik haal mijn hand zachtjes over zijn wang heen en hij word wakker. Ik wil opstaan maar hij houd mijn hand beet.
"We moeten gaan schat" zeg ik met een lachje.
"Mhm, weet ik" hij laat los en stapt zelf ook langzaam uit bed. We kleden ons om en eten een ontbijtje. Daarna gaan we naar de sportschool. We worden nog een aantal keer herkent en gaan op de foto met de mensen. Als we weer in de auto stappen om naar huis te gaan word ik gebeld door Finn. Finn en ik zijn inmiddels beste vrienden en Noël is daar heel blij mee.
"Wacht even Noël" zeg ik en ik loop even een stukje weg.
Het gesprek
"Goedemorgen Em" zegt hij enthousiast.
"Morgen Finn"
"Even over morgen, Nadine, Myron, enzo en ik hebben iets geregeld voor in de avond" zegt hij
"Super leuk, hoelaat?" Vraag ik aan hem
"Nadine zorgt dat jullie er komen, maar ik moet nu gaan zie je morgen" en na dat hij dat gezegd heeft hangt hij meteen op
*einde gesprek*"Oké, morgen avond hebben Nadine, Myron, enzo en Finn iets voor ons geregeld" zeg ik tegen Noël
"Zo leuk, zei die veder nog wat of niet?"
"Nee, niet echt alleen dat Nadine zorgt dat we er komen" Noël geeft me een knuffel en we lopen naar de auto. Als we thuis zijn ga ik meteen douchen en kleed ik me om. We gaan terug naar enzo en Myron vandaag dus ik pak alle spullen die ik nodig heb. Ik laat ook wat dingen hier omdat ik toch nog wel een keer terug kom. Ik loop naar beneden en Noël is met zijn ouders in gesprek. Ik pak een koekje uit de la en geef er ook een aan Noël.
"Alvast gefeliciteerd Emma" zegt de moeder van Noël als ik naast hun ga staan.
"Dankjewel" zeg ik en ze geeft me een knuffel. De vader van Noël doet hetzelfde. We lopen naar de gang en doen onze schoenen aan.
"Let je een beetje op Emma" zegt de moeder van Noël dan.
"Altijd" zegt hij en hij geeft haar een kus op de wang. We stappen de auto in en rijden naar Enzo en Myron.
Als we bij het appartement zijn doe ik de deur open en laat ik Noël naar binnen. Nog voordat ik de deur achter me dicht kan trekken gaat er een luide knal door het huis heen. Ik kijk omhoog en zie confetti vliegen. Noël die ligt inmiddels op de grond omdat hij gevallen is door de schrik. Ik sta er maar een beetje droog bij en dan hoor ik Enzo lachen.
"Welkom terug maatjes!" Zegt hij en Noël staat op. Ze rennen samen naar de woonkamer en stoeien op de bank. Ik loop ondertussen rustig naar Myron en geef haar een knuffel.
"Hoi zus" zegt ze
"Hoi zus" zeg ik terug met een lachje.
De jongens komen ook naar ons toe en ze zijn helemaal buiten adem.
"Zullen we naar het dorp gaan" zegt Enzo als hij weer op adem is gekomen.
"Zal ik dan ook meegaan" hoor ik ineens van af achter.
"Thijs?!" Zegt Noël meteen.
"Ik kan jullie verjaardag toch niet missen" zegt hij met een grote glimlach. Noël en ik geven hem meteen een knuffel.
"Zullen we met zijn allen gaan?" Vraagt Enzo
"Ja is goed" zeg ik meteen
"Ik kan niet mee maar gaan jullie maar" zegt Myron. Noël stemt ook in en we gaan naar het dorp.
"Ik heb honger" zeg ik na een tijdje. De jongens moeten lachen en we gaan ergens een broodje halen. We gaan naar het bus station om daar de broodjes te eten. Enzo is nog aan het vloggen maar wij beginnen alvast met eten. Noël en ik staan precies tegelijk op om ons afval weg te gooien.
"Omg" zeg ik tegen hem.
"Wat?" Vraagt hij bezorgd.
"Mijn telefoon" zeg ik
"Heb je hem weggegooid?" Vraagt hij terwijl hij helemaal stuk gaat.
"Ja!" Zeg ik. Ik haal de deksel van de prullenbak af en gelukkig zit hij niet super vol. Ik probeer mijn telefoon te pakken maar ik kan er niet bij.
"Help" zeg ik en Noël haalt hem eruit.
Thijs ligt dubbel van het lachen.
"Wat gebeurt hier" zegt Enzo dan. Noël en Thijs zijn nog steeds aan het lachen.
"Zij gooit haar telefoon in de prullenbak" zegt Thijs tussen het lachen door.
"Wat, ligt jou telefoon nu in de prullenbak?" Vraagt Enzo.
"Nee, we hebben hem er al weer uitgevist" zeg ik terwijl ik mijn telefoon omhoog houd.
"Echt een sjonnie ben jij ook hoor" zegt hij lachend. We winkelen nog wat en gaan daarna naar huis om avond te eten. Na het avond eten kijken we een film en is de dag eigenlijk al voorbij. Morgen is de dag onze verjaardagen en ik heb er zoveel zin in.
JE LEEST
Leuker dan verwacht ft. Noël Dekkers
RomanceVerhaal over Noël Dekkers en Emma Koops (Zelf bedacht verhaal) "Ik had nooit verwacht dat we hier samen zouden komen" IK SCHRIJF MIJN VERHAAL HOE IK HET ZELF PRETTIG VIND OM ANDERE VERHALEN TE LEZEN: afbeeldingen, en het gaat een beetje snel dit do...