Pov marit
Naam: kaj van der voort
Ik ben: 5 jaar oud
Woonplaats: beverwijk
Wij zijn vrienden omdat: je een heel leuk meisje bent en we samen altijd buiten spelen.
Wat ik wens voor in de toekomst: dat we nog heel langs samen buiten kunnen blijven spelen en ik nog lang je vriendje mag blijven.
Marit leest een paar regels uit haar oude vriendeboekje op de pagina waar kaj geschreven heeft. Ze begint zachtjes in zichzelf te lachen. 'Dat ik nog lang je vriendje kan blijven' dat veranderde allemaal toen ze verhuisde. Dat was in 2001 toen ze 5 jaar oud was . Nu, in 2015, gaat ze studeren en gaat ze wonen in Amsterdam. Daarvoor is ze nu haar spullen aan het inpakken en kwam dit toevallig tegen. In die 14 jaar, heeft ze kaj niet meer gezien of gesproken. Ze mist hem. Ze heeft wel alles gevolgt van zn deelname aan xFactor met bbrave... hun optredens... hun eerste eigen album... Eigenlijk al die dingen. Zou kaj haar ook missen? Zou kaj haar überhaupt nog kennen en weten wie ze is? Allemaal vragen schieten door haar gedachtens heen. Voor de raam ziet ze een bus verschijnen. Alle spullen staan klaar om ingeladen te worden. Samen met haar ouders laat ze de spullen in. Ze stapt in het busje en haar vader stapt in aan de andere kant. "Nou daar gaan we dan" zucht hij. Ze rijden weg. Ze ziet haar moeder achter hun aanrijden. "jah, daar gaan we dan".
Pov kaj
"Nee gap, is goed. Rond half 1 ben ik dan bij jou", " ja is goed, tot straks bro" . " ohh naar wie ga je straks?" hoor ik mn moeder zeggen als ik net ophang en me telefoon op tafel leg. "Ma, was je me weer af aan t luisteren?" plaag ik haar, en ze begint te lachen. " nee ik ga naar dioni toe" zeg ik terwijl ik een manderijn uit de fruitschaal pak en hem begin te pellen. Zonder ook maar een reactie te krijgen loopt ze weer naar boven de trap op met een wasmand onder haar arm. Ugh, vrouwen haha. Ik pak mn zonnebril en loop naar buiten. De zon schijnt en ik ben goed gehumeurd. Ik ga rustig zitten in een tuinstoel en antwoord een paar dm's op twitter. Als ik zie dat ik nog maar een kwartier de tijd heb om naar dioni te rijden, spring ik op, zeg mn moeder gedag en sprint naar mn scooter. 'Ben omw gap @officialdioni' tweet ik nog ff en start de moter.