~Amys perspektiv~
Killarna var jätte snälla mot mig. Vi hade suttit och pratat under hela lunchen. Och jag hade faktiskt ätit, mycket. Killarna är så sjukt underbara.
Jag hade lovat dom att sluta skära mig och det ska jag. För jag är inte en sån person som bryter löften.
"I have to get back to class now but..eh...can I..eh...can I have your...numbers?" Frågade jag stammandes.
"Of course u can, sweetie!" Sa Harry och log. Hans leende fick mig att le så stort att jag antagligen såg ut som ett fån.
Jag fick allas mobilnummer och dom alla fick mitt. Jag gav alla en varsin kram och tackade dom sedan skyndade jag mig tillbaka till min nästa lektion.
Det vibrerade till i bakfickan där jag hade min mobil. Jag tog upp den och såg Harrys namn på displayen.
"Hi, sweetie! Do u wanna do something after school, alone with me? Xx Harry"
Ett stort leende bildades igen på mina läppar. Denna dagen började dåligt men enda sedan efter lunch har den varit perfekt.
Jag tryckte på svara:
"Hi Hazz! Yeah I do really want to hang out with you after school! Can we talk at the break, I'll send you a message when it starts! Xx Amy"
Jag tryckte på skicka med en skakande hand. Jag kan inte förstå att detta är sant.
Innan min lektion börjar måste jag tacka Anne för allt. Helt klart.
Jag började styra mina steg ditåt och jag hade knappt märkt att det var folk bland skåpen. Jag tänkte inte på att dom viskade, pekade eller fnissade jag bara gick, rakt fram och igenom alla.
Väl framme vid Annes kontor knackade jag på dörren.
"Come in!" Hörde man hennes halv ljusa röst ropa som vanligt. Jag öppnade snabbt dörren och sprang fram och gav henne en stor kram.
"Thank u so much everything you've done for me in the las couple of days is unbelievable! Thank you and what can I do to make everything back to you?" Sa jag så snabbt att jag glömt bort att andas. Jag tog några djupa andetag medan Anne små skrattade åt mig.
"That was really fast! And it was nothing I just wanted to help you. You life has been hard and I wanted to fix it better! I like to help people. You don't have to "pay" anything back I promise!" Jag blev så glad av hennes ord. Hon är den snällaste och varmhjärtade personen jag känt eller känner.
"I don't know what to answer!" Sa jag osäkert. Vi pratade en stund till och resten av dagen gick snabbt.
Jag hade skickat ett sms till Harry att jag ringer han efter skolan i stället.☆☆
(Efter skolan)
Skolan var nu slut och jag skyndade mig först till Annes kontor för meddelade att jag ska hänga med Harry idag.
Sedan tog jag upp min mobil och ringde Harry från min Nokia knappmobil. Jag måste köpa ny telefon men har verkligen inga pengar.
Signalerna gick men han svarade tillslut.
"Hi, Hazz It's me!" Sa jag och log.
"Oh, hi lovely. Are u done in school? I can come and pic you up in three minutes if u want, then we can go home to me if it's ok?" Sa han och jag log större än någonsin. Han lät lite nervös. OMG, haha.
~lite konstigt kapitel haha men en uppdatering i alla fall! 66 read OMG redan! Tack så sjukt mycket alla älskar er!♡♡
YOU ARE READING
Just like Diana
FanfictionDenna storyn handlar om en tjej utan självsäkerhet men sedan byggs den upp och blir starkare än någonsin! Kommer handla om kärlek, One Direction, Amy, dödsfall och livs stilar Jag uppdaterar så ofta jag kan!❤️ ps. kommer göra en uppföljare.