Deel 6 <3

141 1 0
                                    

Matthy, Rob en Raoul moeten lachen. "topp gezellig", zegt matthy. "Jaaa maar voor hoe lang? want dan moeten Jade en ik dat zeggen tegen onze baas", "ongeveer anderhalve week, maar als we t echt super leuk hebben kunnen we altijd verlengen dus zeg maar voor de zekerheid 2 weken", "oeeeh leukk ". "En naar welk land gaan we eigenlijk?" vraagt Jade, de jongens kijken elkaar aan maar zeggen niks. Ik heb jullie natuurlijk al gezegd naar welk land ze op vakantie gaan maar voor Jade en Lara is dat nog een verrassing. "Tja welk land zou het zijn hé", zegt matthy met een vragende toon. "Nou mat doe niet zo", zeg ik.

"oh Laar moet je morgen niet hockeyen?", "oh ja helemaal vergeten, thnx Jaad". "Maar mijn stick staat nog bij mijn ouders thuis", zeg ik teleurgesteld. "ik kan die morgen wel pakken", "oh meid als je dat zou willen doen fucking graag". "ofc dan kan jij met mat in de auto blijven zitten". "Mag ik vragen wat er is?" vraagt matthy. Jade kijkt naar mij met een vragende blik, ik knik en jade vraagt of zij het moet zeggen of dat ik het zelf wil zeggen. Ik zeg het wel, "toen ik een jaar of 15 was gingen mijn ouders steeds raarder tegen me doen en op mijn 16de als ik ook maar een ding fout dee kreeg ik meteen een klap en het ging nog verder dan.... dan dat". leg ik uit en jade en matthy merken dat ik traan ogen krijg.

"oh my" zegt matthy en loopt naar me toe om me vervolgens een knuffel te geven. "Moet ik anders morgen je hockey stick halen?", "nee nee nee mat jou kennen ze niet en dan weet ik niet wat ze doen, Jade gaat wel", en ik zie jade knikken in mijn oog hoek. "Weet je dat zeker Jaad?" Zegt matthy, "Ja zeker maak je maar geen zorgen, ik ken lara haar ouders en ik weet wat ik wel en niet moet doen".

"En oh ja mat ik heb ook nog een broertje die nog bij mijn ouders woont, vind je het erg om hem mee te nemen naar hier?". "nee geen probleem, zit hij in dezelfde situatie als jij?". "Ja helaas wel.....". "komt goed, hij kan in koen zijn kamer slapen.", "oh echt super bedankt!", Ik kijk naar matthy en geef hem dan een hele dikke knuffel. Na het eten hebben we niet zo veel bijzonders gedaan alleen ofc wat gezopen.

Rond half 10 vinden ik en jade het mooi dus gaan we naar bed. "slaaplekker" zeggen Jade en ik tegelijk en gaan dan naar boven. "ik zie het wel al voor me hoor Lara en Matthy in een relatie" zegt jade, "hou je bek milo lovertje", "oh en sinds wanneer zou ik dat dan moeten zijn?", "ik weet niet hoor maar wie was degene die thuis kwam van een feestje en zij 'Laar er was zo leuke jongen op het feestje'", "geen idee waar je het over hebt", "jaja ga de vraag maar ontwijken mevrouw Verbeek", "ik zou nooit een vraag ontwijken mevrouw De Jong", "mhmh het zal wel maar ik ga naar bed, truste", "truste" hoor ik uit de badkamer.

Na ongeveer een kwartier hoor ik matthy de kamer binnen komen, "hey" fluister ik, 'hey heyy slaap je nog niet of maak ik je wakker?", "nee ik sliep nog niet, heb net m'n telefoon weggelegd", "oh oké", "maar ik ga nu wel slapen ben best moe". "Same, slaaplekker" zegt matthy, "slaaplekker" zeg ik zachtjes. De volgende ochtend word ik wakker door mijn wekker. "mhm waarom moet het nou weer maandag zijn, en waarom moeten we ook om half zeven opstaan". *KLOP KLOP* "Kom binnen" zeg ik en matthy komt de kamer binnen, "goede morgen deze morgen" zegt ie nog met een ochtendstem. "ook net wakker?" vraag ik "ja ik heb alvast koffie gezet". "oh toppertje ben je", "maar hoe laat moeten jullie op werk zijn?", "om negen uur".

We lopen samen naar beneden terwijl milo nog ligt te slapen, niet veel later komt Jade ook naar beneden. "zozo goede morgen mevrouw" zeg ik, "goede morgen deze morgen" zegt matthy. "en waar moeten we vandaag naartoe?" vraagt mat, "naar de ijsbaan in Hoofddorp" zegt Jade. "oh dat is nog wel een eindje", zegt matthy en geeft ons een sein dat we naar de auto kunnen. We skippen de auto rit ff naar als ze zijn aangekomen bij de ijsbaan. "is het hier?", "ja dat grote ovale gebouw", "super bedankt voor de rit mat!" zeg ik en doe de deur open. "app je me als jullie klaar zijn? Dan rijden we naar jou ouders lara", "doen we!" zegt jade en we stappen de auto uit.

Jade en ik lopen richting het gebouw en gaan naar binnen waar we ons omkleden. "Jaad ik moet je wat zeggen","tel my girl","Ik heb zoon gevoel dat ik mat leuk begin te vinden","meid dat idee had ik al sinds dat ik jou en matthy zag","maar ik maak toch geen kans". "Uh hallo meid kijk hoe hij doet tegen je, zo zou die echt niet doen als hij je niet ziet zitten heurr","denk je?". "Ik weet het zeker!","t zou leuk zijn maar k denk het echt niet", "naja we zien wel hoe het gaat".

Het is iets voor half 5 en om half zijn we klaar, om 7 uur moet ik op het veld staan dus ik app matthy dat hij kan komen. "heb je mat geappt?", "ja hij komt er aan". "Oké top, zullen wij ons alvast gaan omkleden", "ja dan hebben we nog wat tijd over en dan kunnen we altijd nog naar de Starbucks om even wat te drinken te halen, het is toch een half uur rijden dus we hebben nog wat tijd". Als Jade en ik ons hebben omgekleed lopen we naar de Starbucks want die zit toch aan het einde van de straat.

We hebben onze ijskoffie en gaan dan ergens zitten, een kwartier later krijg ik een berichtje.

*Hey laar ik ben er bijna, nog ongeveer 5 minuutjes

Oké helemaal goed, wij zitten in de Starbucks als je de straat uit rijd zit ie gelijk aan je rechter kant*

*gewoon de straat van de ijsbaan?

Ja en dan helemaal uit rijden*

*Oké dan ben ik er zo!

"Jaad mat is er over ongeveer 5 minuutjes", "weet ie waar de Starbucks zit?", "Ja ik heb het hem gezegd". "Super!"

from someone in the world to more (matthy)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu