***
E S R A R N A M E
بســـم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين و الصلاة و السلام على سيدنا محمد و على اله و صحبه اجمعين
(حم) HAMİM'İN SADA-YI SEMAVÎSİ ve GELECEĞE DAİR İHBARAT-I GAYBİYESİ
Ma'lum olsun ki, başta Resul-i Ekrem (A.S.M.) olmak üzere bütün peygamberân-ı izâm'ın (A.S.) ümmetlerini korkuttukları, büyük Deccal ve Süfyaniyet fitnelerinin zuhur ettiği ve Ye'cûc ve Me'cûc'un âlemi fesada ve ifsada verdiği bir zaman içinde bulunuyoruz. Beşer tarihinin bu en büyük fitnelerinin zuhur ettiği ahirzamanda bulunduğumuz hasebiyle, elbette çok büyük tehlikelere ve felaketlere maruz ve mübtela olmaklığımızla beraber, aynı zamanda alemi ıslah edecek, insanları karanlıklardan nura çıkaracak Hz. Mehdi ve Hz. İsa (A.S.)'ın da zuhur zamanı olması cihetiyle, yine o kadar müjdeli ve saadetlidir. İşte bu Esrarname, ahirzamanın hadîsatını, fitnelerini, Hz. Mehdî ve Hz. İsa'nın (A.S.) gelip âlem-i islamın başına geçeceklerini, izn-i ilâhî ile Kur'an-ı Azimuşşan'ı ve Şeriat-ı Garra-i Muhammediyeyi (A.S.M.) önce âlem-i islama ve daha sonra bütün dünyaya hakim kılacaklarını ve adaleti yeryüzünde te'sis edeceklerini haber veren Ayât-ı Beyyinatın işârâtı, ehadîs-i nebeviyenin sarahati ve işârâtı, İmam-ı Ali'nin (R.A.) ihbaratı ve Üstad Bediüzzaman'ın (R.A.) ve bâzı ehl-i velayetin istihracatını ve İncil'deki bazı işaretleri ihtiva etmektedir. Bu Esrarname, ehl-i dalaletin mağlubiyetini ve vahim ve dehşetli akıbetlerini haber verdiği gibi, ehl-i imanın da galibane akıbetlerini haber vermekle inşaallah onlara medar-ı teselli ve müjde olacaktır. Bu işaretlerin daha iyi anlaşılması için bu Esrarname'nin ahirindeki "Deccal" ve "Ye'cûc ve Me'cûc" hakkındaki tedkikatın ve ahirdeki Üstad Bediüzzaman Said Nursi'nin (R.A.) "Beşinci Şua" namındaki eserinin dikkatlice okunması gerekmektedir.
İHTAR: Mehdîlik ahirzamanda bir hidayet cereyanıdır ki üç mümessili vardır. Bu üç mümessilin her birine de Mehdî denilir.
Birinci Mehdî hakaik-ı imaniyenin mehdîsidir. Birinci Mehdî'nin yapmış olduğu bu vazife, diğer iki Mehdî'nin vazifelerine nisbeten çok daha ehemmiyetlidir. Bu Mehdî'nin vazife-yi maneviyesi takriben 100 sene devam edecektir.
İkinci Mehdî ise; Alem-i İslamı zulümattan nura çıkaracak ve Alem-i İslamın ittihadını temin ederek şeair-i İslamiyeyi ve ahkam-ı Kur'aniyeyi bütün Alem-i İslamda tatbik edecek olan zattır. Hazret-i İsa (A.S.) bu ikinci Mehdî'nin hakimiyetinin son zamanlarında nuzul edecektir. Bu Mehdî'nin hakimiyeti ise takriben 45 senedir.
Üçüncü Mehdî ise; Hazret-i İsa (A.S.) ile birleşerek Alem-i Nasraniyeti de arkasına alarak ahkam-ı Kuraniyeyi ve şeair-i İslamiyeyi bütün dünyaya hakim edecektir. Bu zatın hakimiyeti de takriben 40 senedir.
Ahirzamandaki mehdiyet cereyanı bu üç zata da şamildir. Yalnız "Mehdî-yi Ahirzaman" denildiği vakit ikinci Mehdî kasdedilmektedir. Bu ikinci ve üçüncü Mehdî'nin yapacağı vazifeler her ne kadar efkar-ı umumiyede daha şaşaalı ve büyük görülüyorsa da hakikat noktasında birinci Mehdî'nin yaptığı iman vazifesi daha kıymetli ve ehemmiyetlidir. Risale-i Nur'da mehdîliğin üç vazifesinin bulunduğunun izah edildiği mevzularda ve "El Burhan Fî Alamat-i Mehdî-yi Ahirizzaman" ve "El-İşaa Lieşrat-is Saat" isimli kitaplarda ahirzamanda üç tane Mehdî'nin gelip vazife yapacağı isbat edilmiştir.
حم
MUKADDİME
Bu Esrarname'nin bir feyiz menbaı, حمile başlayan Duhan suresinin 16. Âyet'i olan ve Bedir muharebesinden haber veren يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنتَقِمُونَ (büyük bir şiddetle onları yakalayacağımız gün onlardan intikamımızı alırız) âyetinin hazinesinin bu asrımıza bakan bir işaret-i gaybiyesidir. Şöyle ki: