Aangespoeld

42 1 0
                                    

Ik hoor vaag het ruisen van de zee. Ik probeer me om te draaien om verder te slapen, maar mijn hele lichaam doet pijn. in paniek probeer ik m'n ogen te openen maar t gaat niet. Ik probeer m'n hand te bewegen. als ik om me heem grijp voel ik nat zand. Langzaam dringt het tot me door ik lig niet meer in mijn warme zachte bed maar op een strand.

Als ik eindelijk m'n ogen open kan ik de eerste 10 minuten niks zien door dat de zon in m'n ogen schijnt. Daarna kijk in eens goed om me heen ik lig aan de rand van een verlate strand. Ik probeer me te bedenken hoe ik hier terecht ben gekomen maar alles is een grijze waas.

Het eerste wat ik doe is verder het strand op kruipen ik ben zeik nat ,koud en m'n hele lichaam doet pijn. Waarom kan ik me niks herinneren. Nu ik hier zo lig op het warme zand bedenk ik me wat ik het best eerst kan gaan doen ik besluit m'n kleren uit te doen en ze te laten drogen. Ondertussen probeer ik feiten te verzamelen. Ik maak een lijstje van de dingen die ik me nog kan herinneren.

1. Mijn naam is Aiza
2. Ik heb donker bruin halflang haar.
3. Ik heb bruine ogen.
4. Ik woon in Nederland.
5. Mijn lievelings band is Nirvana.
6. Mijn beste vriendin is Sterre.
7. Ik ben 15 jaar.
8. Mijn moeder is Nederlands en m'n vader komt uit India.
9. Onze hond heet Sam.
10. Mijn ouders hebben een jacht...

Een jacht... Een jacht? Langzaam dringt het tot me door dat is t we hebben schipbreuk geleden met onze jacht. De details kan ik me niet herinneren maar ik weer nog dat het stormde... En de bliksem insloeg.

Als na een half uurtje m'n kleren zijn gedroogd in de brandende zon, sta ik met veel moeite op en strompel verder het strand op. na ongeveer 3 min zie ik boom toppen, als ik nog wat verder loop zie ik dat ik aan de rand van een enorm oerwoud sta.

AangespoeldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu