Dewan Garden Intertional School bising dengan suara suara pelajar disitu.
FK,DK,HK dan DQ serta BQ juga turut sama bising. Mana tidak, hari ini merupakan hari keberangkatan mereka ke tapak perkhemahan yang telah dimaklumkan beberapa minggu lepas.
Ada yang gembira sampai bersorak dan berselfie ii di dewan itu. Ada yang merungut mengenangkan nasib setelah ke perkhemahan. Macam macam ada.
Namun, Tiara terjenguk jenguk melihat keadaan sekeliling. Sebenar dia sedang mencari kelibat IQ, tetapi tiada pula.
"Kau dah kenapa Tiara??." Kawan disebelah Tiara memukul kecil lengan gadis itu.
"Hm, aku nak tengok kalau kalau IQ dah datang, tapi aku rasa sampai sekarang tak nampak pula." Jawab Tiara dan berpaling ke arah kawannya hidayah, Nurul hidayah.
"Ouh, aku fikir apa lah tadi." Nurul Hidayah menggangguk kepalanya perlahan.
"Hm, kau rasa dorang join tak." Tanya Tiara tiba tiba.
"Aku rasa ya kot, sebab kan cikgu dah kata wajib and dorang pun pernah ulang balik cakap cikgu." Ujar Nurul Hidayah.
"Haahkan, mesti best kalau ada IQ." Tiara menggigil teruja.
"Kau kenapa excited sangat dengan IQ tu." Celah seorang gadis lagi, Afiikah Syidah.
Tiara dan Nurul Hidayah berpaling ke arah Afiikah Syidah yang berada dibelakang mereka berdua.
"Sebab dorang bestlah, lagi lagi anisyah tu." Sambil tersengih Tiara menjawab.
"Yekeh??, dengan aku tak pun." Terkebil Nurul Hidayah.
"Memanglah bongok, kau tak pernah tegur diaorang pun kan." Afiikah Syidah menjulingkan matanya.
"Eh, betul juga." Dan Nurul Hidayah tersengih sengih, manakala Tiara dan Afiikah Syidah hanya menggelengkan kepala. Ada ii saja.
Tidak sempat mereka meneruskan borak. Perhatian mereka digamit dengan kedatangan IQ Anisyah.
Suasana yang tadinya riuh bertukar suram sebaik saja kelibat Anisyah masuk ke dalam dewan itu dengan membawa black helmet motorbike miliknya.
Dan mereka juga pelik, kenapa hanya Anisyah saja yang ada?? Mana perginya empat orang lagi??.
Anisyah hanya diam, dan memaparkan riak dingin. Tiada secalit senyuman yang terukir.
Tapi entah dimana silapnya, Anisyah tersenyum sendirian. Dan seperti menahan ketawanya dari terletus.
'Lex nisyah, iqah takkan tahu kau bawa helmet dia.' Bisik hati anisyah, dia sedaya upaya menahan tawanya.
Anisyah yang sedar dia tersenyum cepat cepat menukar riak wajahnya. Kaki melangkah terus ke arah barisan 5RD.
Lepas saja Anisyah sampai ke barisan. Tak lama setelah itu, Pengetua serta Cikgu Suryadi turut masuk ke dewan.
Pengetua dan Cikgu Suryadi naik ke atas pentas. Tanpa membuang masa, Cikgu Suryadi menyuruh semua pelajar untuk bersedia menggangkat barangan mereka untuk bergerak ke perkhemahan.
Semua Pelajar hanya menggangguk perlahan. Dan mereka mula mengatur barangan mereka.
Seperti yang dimaklumkan, Cikgu Suryadi mengarahkan semua pelajar keluar dari dewan dan menuju ke luar perkarangan sekolah.
Tanpa berlengah, semua pelajar pun keluar. Tapi tidak bagi Anisyah. Dia hanya membiarkan pelajar lain berjalan dihadapan.
"Nisyah, kenapa tak jalan??." Tiba tiba suara Tiara kedengaran.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
ActionFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...