"Büyük büyük büyük dedemiz yani yedi kuşak önceki Cole Noble. Yoksulluğu son gören Noble. Kendisi çok fakirmiş. Akşamları evine ekmek götüremeyecek kadar fakirmiş. Çalışmazmış da. Gün boyu dağda bayırda gezer dururmuş. Boş boş gezermiş. Yine bir gün kırlarda gezerken ayağı takılıp ceylan avlamak için yapılan derin bir çukura düşmüş. Çukur Cole dedenin boyunu aştığı için oradan çıkamamış. 'İMDAT YERDIM EDİN ÇUKURA DÜŞTÜM! İMDAT!' Diye bağırmış. Fakat Cole dedeyi kimsecikler duymamış. Umudu tükenmek üzereyken çukurun en tepesinden bir tür ışık görmüş."
"Sonra ne olmuş Bayan Alice?"
"Peter, dinlersen öğrenirsin tatlım."
"Evet efendim. Çok özür dilerim."
"Geri kalanını başka zaman anlatacağım. Yapmam gereken başka işlerimde var çocuklar. Kendinize çok iyi bakın. Başka bir toplanma günün de görüşürüz. "
***
Hikayenin geri kalanınımerak ediyor musunuz? Cole dedenin karşısına çıkan ışığın arkasında ki birdilek perisiymiş. Peri üç dilek hakkı vermiş. Ama her dileğin bir bedelivarmış. Peri dileklerinin bedeli olarak Cole dedenin vücudundaki tüm kanıistemiş. Ve ondan sonra gelecek olan her Cole Noble'nin kanını. Ve bununyanında başka bedellerde. Ailedeki her erkek kurtadam. ve dolunayda dönüştüğüzaman ısırdığı kişiler vampir olacakmış. Cole dede bunları kabul etmiş. Vedileklerini dilemiş. 1700 02/ 12 Norveç Yazarın Anlatımıyla
Cole korkuyla başını sesin geldiği yere doğru çevirdi. "Kim var orda?"
"Cole Noble. Ben dilek perisi Natya. Sana ihtiyacım var. Seninde bana ihtiyacın var gördüğüm kadarıyla."
"Adımı nerden biliyorsun?"
"Aptal olma Cole! Ben bir periyim. Tanrı da diyebilirsin. Sizin dileklerinizi gerçekleştirmek benim varoluş amacım. Ve tanrılar her şeyi bilirler."
"Ne yani diz çöküp sana minnet mi etmeliyim. Git ordan be!" dedi dalga geçerek.
"Saygısızlık yapma! Sana üç dilek hakkı veriyorum. İyi kullan. Ama eğer dilekte bulunursan karşılığında senin kanını istiyorum. Buna ihtiyacım var. Oh, ufak bir detay sözünden dönmeye kalkarsan eğer aileni lanetlerim."
"Bana neden ihtiyacın var? Hani tanrıydın? Tanrıların kimseye ihtiyacı olmaz!"
"Benim var. Ben sıradan bir tanrı değilim. Aynı zamanda dilekleri gerçekleştiren bir periyim. Her canlının olduğu gibi bizimde bir sonumuz var. Ama biz şanslıyız çünkü bizim iyileşmek için bir ilacımız var."
"Noble kanı. Bu efsaneyi okumuştum. Aile kitabımızda bundan bahsediliyordu."
"Evet. Eğer Kate kaçmaya çalışmasaydı seni aramaya gelmezdim. Yeni bir Noble'ye ihtiyacımız var. Şanslı talihli sensin. Evet, biz burada çene çalarken orda halkım ölüyor. O yüzden çabuk karar ver!"
Natya oldukça sinirli görünüyordu. Şu an Natya'nın tek istediği Cole'un kanını alabilmekti.
"Tamam biraz izin ver," dedi. "Ailem bir daha asla yoksulluk çekmesin. İnsanlar Noble ailesi dendiği zaman akıllarına hep iyi şeyler gelsin ve...ve karım o beni öldü olarak bilsin. Yani seninle geldiğimde."
"Kabul. Sahte bir cenaze töreni ayarlayabilirim," dedi alaycı bir ses tonuyla. Ve devam etti. "Tut elimi. Unutmadan ailen artık lanetli. Kurt adam laneti. Bu lanetten sadece yedi kuşak sonra doğacak olan bir kız çocuğu muaf olacak. Ailenin kaderini o kız değiştirecek. Tabi başarabilirse." Alaylı konuşmalardan nefret eden Cole karşısındaki varlığı sevmese de cevap vermedi. Ailesi sefillikten kurtulacaktı. En sonunda bir baltaya sap olabilecekti. O şuan bunun gururunu yaşamakla meşguldü.
Birlike mükemmel bir doğa olayıyla ortadan kayboldular. Muaazzam bir şekilde kayboldular. Arkalarında bıraktıkları ışığa insanlar Tanrının Armağanı dediler. Oysa o ışıklar ailesini kurtarmakta olan Cole Noble'nin kalıntılarıydı. Dilek perisi Cole'un kanını aldıktan sonra onu herkesin hayran kalacağı bir şeye dönüştürmüştü. İnsanların adına Tanrının Armağanı dediği renkli ışıklara. Bu ışıklar hala sönmedi. Ama ismi değişti. Şuan ki adı Kuzey Işıkları. Cole Noble'nin kalıntıları şuan Norveç'te,görebilirsiniz. Oraya gittiğinizde Kuzey ışıklarına bakıp ,asla çalışmadığı tüm gün yan gelip yattığı için ona " Tam bir pisliktin Cole ama pisliğini iyi temizledin." diyebilirsiniz. Işıklar daha çok parlarsa bilin ki Cole size selam veriyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lanet
Teen FictionAlice, ailesinin sırrının kendisinden saklanmasına dayanamaz ve o sırrı öğrenir. fakat o sır büyük bir savaşa yol açar. Aslında Yeryüzü Tanrısı olduğunu öğrendiği Luke ile birlikte savaşa hazırlanır.