Finale

304 10 0
                                    



ALYSSA membetulkan kedudukanku agar dia dapat memandang tepat kewajah tampan Arash. Ah Arash! Wajah yang dia rindui namun dia masih belum ada keberanian untuk mengatakan dia cintakannya kerana dia malu untuk mengaku.


"My daughter want me to tell you a story," ujar Arash selamba lalu tersenyum.


Your daughter? She's really your daughter. Bisik Alyssa di dalam hati. Bila Arash berkahwin?


"Don't worry, I cuba untuk tidak membosankan you, cause I will make it short and simple, I pernah berkahwin dengan mummy Aaliyah ketika I melanjutkan pelajaran di States dulu, dalam usia 26 tahun I sudah menjadi bapa, dan jodoh kami hanya bertahan selama 4 tahun, setelah berpisah I've lost contact with them kerana my ex-wife berpindah tanpa memberitahu I dan I tidak dapat menjejaki mereka, sejak itu hidup I menjadi tidak tentu arah, I love my daughter and miss her dearly, my life is so miserable, I mengambil keputusan untuk pulang ke Malaysia untuk melupakan mereka, tapi tidak berhasil, sebab merasa tertekan I menjadi seorang yang pemarah, tidak bertimbangrasa dan I benci sekali pada kaum wanita kerana mereka menghancurkan hidup I, so you know why I behave like a jerk, but my life change after the accident and suffered from amnesia, that time, I'm happy to have a perfect family and I really thought selama ini you are my wife and I was grateful and thankful to Allah for giving me such a wonderful life, for a while I felt happy and contented," ujar Arash sengaja dia tidak mahu meneruskan ceritanya.


Alyssa merasa sebak bila Arash menceritakan kisah hidupnya yang sebenar. I'm sorry Arash I didn't know. Selama ini dia menyangka Arash sememangnya memiliki perangai seburuk itu dan bukan kerana bersebab. Dia sangka Arash seorang lelaki yang sombong dan tidak bermoral kerana melayan pekerjanya sesuka hati diherdik dan dicaci.


Dia benar-benar tidak tahu bahawa perubahan ke atas diri Arash kerana dia terlalu sayangkan anak perempuannya sehingga dia mengalami tekanan jiwa. Ya Allah apa yang telah dia lakukan.


"You see Alyssa, selama 3 tahun I cuba menjejaki Aaliyah, hidup I tidak tentu arah dan kosong sekali, I rindukan anak I, I love my daughter, I can't share my sorrow with someone kerana mereka tidak akan faham perasaan I, I know what I'm doing is not right behaving like an ass and hurts people feelings, but I can't help it, there's no love in my heart. Thanks to you all this things happens to me, I learnt to love again but unfortunately that love isn't real," keluh Arash.


Dia memandang wajah Alyssa. Rindu benar pada Alyssa. Rindu akan layanan Alyssa sewaktu dia tinggal di rumahnya, semasa dia sakit dahulu masih segar di ingatannya. Alyssa seorang yang penyayang dan lemah lembut. Ciri-ciri wanita yang diidamkan.


"It's happens that Dr. Harris is my ex-wife present husband, I got to know Aaliyah is my daughter and I'm really bersyukur dapat bertemu semula dengan Aaliyah setelah puas mencarinya selama ini, Allah maha adil dan menyayangi hambanya, sebelum kemalangan pintu hati Arash telah tertutup untuk bercinta kerana cinta membawa penderitaan, setelah I mengalami amnesia I have learnt to love again, but unfortunately cinta I tidak disambut, I redha, mungkin I tidak sepadan dengannya," terang Arash.

Sweet Revenge (Completed)Where stories live. Discover now