Bedreigingen

364 16 7
                                    

Speciaal voor @sanattje nog een deel! Ik wilde er nog even mee wachten maarja.. X

/Simone\

Ik kan dit niet meer aan! Ik moet het aan iemand vertellen! Snel loop ik naar Fenna ik trek haar mee naar buiten.. Niet wetend dat er iemand toe staat te kijken. Ik vertel alles aan Fenna en zeg dat we goed op Liselot moeten passen. Fenna knikt en troost me. "Waar is Lies nu?" vraagt Fenna ongerust. "Rustig ze is gewoon veilig in haar lab!" zeg ik geruststellend. Fenna knikt weer. We lopen samen terug naar binnen en lopen direct door naar Liselottes lab. Ik twijfel, maar klop dan zachtjes op de deur. "Binnen!" roept Liselotte vanuit haar lab. Ik kijk Fenna aan. Die sluit haar ogen en ademt diep in via haar neus en rustig uit via haar mond. Ik volg haar voorbeeld, diep in via de neus, rustig uit via de mond... Ik kalmeer al een beetje. Ik pak de deurklink en duw hem zachtjes naar beneden. "Hey.." zeg ik zacht. "Hoi.." zegt Fenna ook heel zacht. "Hallo Fen! Hallo Simoon!" zegt Liselotte vrolijk, zonder op te kijken van haar werk. Fenna slikt even moeilijk en ik trek mijn T-shirt een beetje naar voren. Ik word een beetje benauwd.. Liselot draait zich om en haar glimlach verandert meteen in een frons na het zien van onze houdingen. "Is er iets dat ik moet weten?!" vraagt ze geschokt. Liselotte loopt op ons af en komt tussen ons in staan.

/Fenna\

Ik kijk opzij en zie dat Simone het moeilijk heeft. Dan komt Liselotte tussen ons in staan en ze slaat een arm over mijn schouders en een arm om Simones middel. Ze doet zo kalm...? Als ik hoor waarmee ze geconfronteerd is door Emiel snap ik niet dat ze zo rustig kan zijn?! Misschien houd ze zich in. Of ze stopt alle emotie weg.. Ik weet het niet, maar één ding is zeker! We moeten haar beschermen! Ik ken Emiel en ik weet tot waar toe hij in staat is en ik weet dat hij zo z'n mannetjes kent voor allerlei soorten zaakjes, dus ik maak me zorgen... Ik kan het niet langer aanzien en brand los. "Simone heeft me alles verteld en ik en Simoon hebben besloten dat jullie bewaking met jullie meekrijgen en dat jullie 24 uur in de gaten worden gehouden, wij kennen Emiel en weten waartoe hij in staat is en dat kan ik je vast zeggen dat is veel dus ik wil jullie tegen alle mogelijke gevaren beschermen!" zeg ik in een adem. Ik puf even uit en wacht op een boze of teleurgestelde of bange of weet ik veel reactie van Liselotte. Ik knijp mijn ogen dicht. "Wat?! Ohnee... Straks heeft hij het gezien.. Straks heeft hij gezien dat Simone het aan Fenna heeft verteld... Hij zal ons vinden... Ik.... Oh mijn god... Oh... Mijn... Hemel... Ik ga dit niet overleven... Hij zal me gaan vermoorden... Hij zal Simone ook vermoorden.... Hij zal mij misschien wel mishandelen... Ik moet hier weg...!" ratelt Liselot angstig. Ik grijp haar bovenarm en trek haar tegen me aan. "Ssstt... Stil maar Lies! Je krijgt beveiliging mee er is niks aan de hand.." sus ik. Ze begint te huilen en laat haar hoofd rusten in mijn nek. Ze slaat haar armen om mijn nek en geeft me een knuffel. "Wil jij bij Simone blijven?" fluistert ze in mijn oor. Ik knik. "Zal ik het aan de anderen vertellen?" vraag ik aan Simone. "Is goed.." zegt Simone twijfelend. Ik laat Liselot los en doe de deur open. Ineens pakt Liselotte mijn pols. "Wacht Fenna!" zegt ze snel. Ik kijk haar vragend aan. "Ja?" "Wil je vragen of Bram bij me blijft?" vraagt ze. Liselotte begint meteen te blozen em kijkt naar de grond. Ik lach. "Tuurlijk!" fluister ik bemoedigend naar mijn vriendin. Ik ga naar de rest.

In de avond...
Bij Fenna thuis...

/Simone\

Ik slaap vamacht bij Fenna.. Ik vind het fijn om zulke goede vrienden te hebben. En ik ben blij dat ik Liselotte er nu ook bij heb als goede vriendin. Ik maak me zorgen om haar. Emiel moet je altijd serieus nemen. Met hem valt niet te sollen.. Ik zucht en draai me om. Ik lig al gauw in een diepe slaap...

Bij Liselotte thuis...

/Bram\

Liselotte is een schatje.. We hebben een tijdje gepraat en ze heeft gezegt dat ze verliefd op me is.. Ik zei dat ik ook verliefd was op haar.. Ik heb gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn en ze antwoordde heel blij ja! Dus nu zijn we samen... Ik hou van Liselotte! Ze ligt te slapen tegen mijn borst. Ik streel met mijn vingers door haar mooie bruine krullen.. Soms vind ik het zonde dat ze haar haar niet gewoon los laat hangen.. Het is zo mooi. De krullen in haar haar zorgen voor een vrolijke, vrije en zachte uitstraling. Ze is mijn mooie meisje.. Ik zal haar beschermen.. Hoe dan ook!

De volgende ochtend op het bureau...

/Liselotte\

Ik krijg het allemaal een beetje hoog in mn bol denk ik.. Ik word helemaal paranoïde van die Emiel.. Hij weet toch niet waar ik woon?! "Lieverd! Ik ga even een luchtje scheppen!" roep ik naar Bram.  Bram komt aangerend en zegt snel: "Jij gaat nergens alleen heen hoor sweetie!" Ik zucht. "Jawel! Ik zal voorzichtig doen!" zeg ik vlug en ik ren weg. "Hè! Lies stop! Je loopt gevaar!!" roept Bram me na. Maar ik ben al weg...

Choices (Moordvrouw)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu