Be mine del 1

74 2 1
                                    

~Om Emma~
Emma är 15 år och bor i Sundsvall. Hon är Japan intresserad och blir mobbad i skolan pga sitt utseende och sina intressen. Emma blir misshandlad av sin pappa, hon har tre syskon en äldre bror och två små systrar. Hennes mamma gör inget annat en att jobba för att hennes pappa inte har något jobb.
~Morgonen~
Emma vaknar av att väckarklockan ringer.
Det är skola igen tänker hon och sätter sig upp på säng kanten. Hon reser sig upp tar fram en svart fluffig kjol, ett par svarta knä strumpor, ett rosa linne med en panda på och en svart hoddie utan på, hon borstar igenom sitt pastell rosa hår och sätter upp det i en hästsvans sedan tar hon och sminkar sig. Emma går ner till köket och tar en redbull och går mot busshållplatsen. Hon Sätter i sina hörlurar i sin mobil och sätter på Heart av Kamijo.
~Skolan~
Emma börjar gå mot klassrummet samtidigt som hon hör och ser hur folk skrattar och pekar på henne, precis när hon hade närmat sig klassrummet kommer en av dem som mobbar henne och knuffar till henne så att hon tappar balansen och ramlar omkull. Då tar dem och sparkar henne rakt i magen sedan går dem bara skrattande i väg. Emma reser sig upp och fortsätter mot klassrummet. Går till bänken längst bak och sätter sig.
~Lektionen~
Måndagar börjar alltid med matte vilket är det värsta ämnet som Emma vet. Hon sitter där och målar manga i sitt block istället för att fokusera på vad dem gör för matte tal på tavlan och vad de är deras matte lärare går genom. Plötsligt hör hon hur deras matte lärare säga hennes namn. Hon tittar upp från sitt block.
"Kom fram och lös detta talet" säger hennes matte lärare
Emma går fram och löser nervöst talet och går tillbaks till bänken längst bak.
Precis då hörde man hur klockan ringer och då är det entligen rast.
~Rasten~
Emma springer mot sitt skåp tar sin redbull och förtsätter springa mot toaletterna sedan låser hon in sig och dricker upp sin redbull. Hon hör hur de töms på folk i korridoren. Då passar Emma på att gå ut, hon går till sitt skåp och tar sitt block och går och sätter sig i sitt hörn och börjar måla manga som vanligt.
Emma tittar på klockan det är bara fem min kvar sedan ringer dem in. Hon passar på att lämna sitt block i skåpet. Fast hon hinner inte mycket längre för än Gustav (en utav mobbarna) tar knuffar in henne i skåpet. Han skrattar och knuffar henne hårdare så att hon faller mot marken.
"Har du inte bättre balans" säger han skrattande
Innan han hann fortsätta kom några andra killar in och sparkar henne i magen dem skrattar lika mycket som Gustav.
"Fitta" skrattar Micke
"Horunge" hör hon någon annan ropa
"Missfoster" skrattar dem bara och fortsätter sparka henne.
Klockan ringer in och dem lämnar bara Emma och går till sin lektion.
~lektion~
Emma tittar på klockan, hon kommer att komma 10 min försent. Hon rycker på axlarna och går till sitt klassrum.
Marie tittar strängt på henne när hon kommer in.
"Tio min sen" säger Marie och tittar strängt på Emma
"Förlåt" mumlar hon
"Jag hoppas att du förstår att detta påverkar dina slutbetyg och även vilka gymnasie som du kommer att kunna gå på" säger Marie
Emma går bara och sätter sig vid bänken längst bak. Hon tar fram sitt block och börjar måla i det igen. Emma tittar på klockan.
"Måste tiden gå så långsamt" mumlar hon för säg själv.
Man hörde hur klockan ringde det var lunch.
~Lunch~
Emma går och sätter sig vid ett eget bord i ett hörn. Hon ser en av det "populäraste" tjejerna som gör mot hennes bord.
"Varför äter du så jävla mycket tjockis" säger Minna och skrattar
"Missfoster" är de sista dem säger och lämnar Emma kvar vid bordet
Hon tar och äter så mycket hon orkar utav maten sedan går hon ut och går till ett hörn för att få frisk luft.
Emma ser hur Micke och Gustav börjar gå mot hennes håll. Hon börjar springa men dem är alldeles för snabba så att dem hinner ifatt henne.
Dem slår till Emma i huvudet dem sparkar henne magen.
Emma tittar upp allt börjar bli suddigt. Hon börjar se svart och allt blir svartare för varje gång dem sparkar eller slår henne, tillslut så blev hon medvetslös.
Micke och Gustav bara lämna Emma blodig och medvetslös på marken och gick in för att gå på nästa lektion.
~vaknat~
Emma hade precis vaknat och hon låg fortfarande kvar vid trädet där dem hade lämnat henne.
Hon börjar gå mot skolan igen, Emma måste varit medvetslös länge för det var ingen i skolan när hon kommer dit.
Hon tar sin väska och går hem.
~Hemma~
Emma tog av sig sin Jacka och sina skor och började gå mot sitt rum. Hon ser hur dörren slås upp.
"Vad har du varit" säger pappa argt
"I skolan" svara hon
Han slår till Emma och tittar argt på henne.
"Du ljuger" säger pappa och slår till Emma i ansikt ännu en gång
"Jag lovar jag har bara varit i skolan" säger hon och tårar börja rinna ner för hennes kinder
"Skärp dig och sluta lippa" säger pappa bara och lämnar Emmas rum
Emma sätter sig i fönstret och tårarna flödar ner för hennes kinder vad var det som gjorde att just hon var den utvalda. Hon gråter och gråter. Hon hör att någon knackar på dörren.
"Kom in" säger Emma tyst
"Stör jag" säger Linn en av hennes mindre systrar
"Nejdå" säger hon bara
"Det är mat nu"säger Linn
"Okej tack" säger Emma och följer med sin lillasyster ut till köket
Emma åt upp sin mat och går upp till sitt rum hon kröp ner under sitt täcke och somnade strax efter.

Well första delen
Ska försöka uppdatera varje dag om det är någon som läser den
Så kommentera


Be mineWhere stories live. Discover now