ila sedih melihat ibunya yang kerja keras untuk menjaga mereka. dengan bapak tiri yang tak kerja . duduk je saja ibunya yang kena kerja dok jaga dia .
"ingat pesan ibu jangan susahkan abang yan pulak. yan jangan ikutkan sangat ngada dia ni. mengada lapar burger la apa la malam malam macam ni . ingat ibu tak tau anak ibu ni."
pesan dija sebelum pergi kerja . seperti biasa."ya takpa ibu. sekali sekala ja budak ni nak manja ngan yan pon . selalu dia merap ibu ja" ujar yan sambil menggosok kepala ila. wajah ila merona merah.
aris panas mata melihat perlakuan yan pada ila. dalam masa yang sama dia sudah mengesyaki sesuatu terjadi pada mereka berdua pada malam itu.
"kenapa abah pandang yan macam tua? ada apa apa ke yang abah nak sampaikan? atau ada rahsia apa apa yang abah nak pecahkan?" yan sudah geram melihat abahnya yg sedari tadi memerhati.
wajah aris terus berubah gelabah. "eh mana mana aad adaa" tergagap sedikit
"yang awak nak menggelabah semacam tu dah kenapa . yan cuma tanya tu" dija merasa pelik melihat gelagat suaminya itu.
"dah la ibu . nanti ibu lambat pulak. pergi la cepat." potong ila pula. dija menganggkat beg masuk ke dalam kereta waja miliknya
"okey la bye ibu gi dulu okey . pape roger"
"alright!!" ujar yan sebelum menutup pintu dan kunci. ila menjeling yan dan pergi ke depan tv.
"ila!, kita kena bincang."
"apa? nak bincang apa lagi?"
punggung dihenyak ke sofa bertentangan tv."ila plese tengok muka abang." bahu gadis itu ditarik menghadapnya.
"abang sayang dekat ila. abang betul betul cintakan ila. sejak malam tu. abang rasa macam jantung abang berdegup kencang setiap kali tengok ila. ya abang sayang sangat dekat ila. jom kita kawin."
wajah abang yan dipandang .wajahnya yang nak iras remy ishak memang mampu mencuri hati setiap gadis . tapi abang yan ni pemalu. tu yang single je memanjang. and then sekarang dia nyatakan cinta dia kat aku? adik dia kot. even adik tiri pon!
"ila? kenapa pandang abang macam tu?" jari dipetikkan ke hadapan wajah adik tirinya itu.
"okey okey. ila pon sayang abang jugak. tapi entahlah. ila cuma rasa yang hubungan kita ni salah dan ki....." belum sempat menghabiskan ayat. yan sudah memeluk kuat tubuh gadis dihadapannya itu.
"abang ila takleh nafas la!" sambil menampar manja belakang abang yan nya itu. pelukan dileraikan.
"sorry abang exited sangat""abang ila lapar burger🥺"
"eh ibu baru cakap je tadi . manja abang ni kan. okey ila tengok tv dulu . abang nak pergi beli burger jap okey" ujar yan sebelum mencium dahi ila.
ya saat ini ila masih keliru dengan perasaannya terhadap abang yan. tapi dia bahagia diperlakukan begitu.
YOU ARE READING
bossy
Kurzgeschichtenbermula dengan nafsu akhirnya dia jatuh cinta pada abang tirinya sendiri. namun dipisahkan oleh kenyataan. dia dihalau setelah ibunya mengetahui 'affair' diantara mereka. hidup di bandar bukan seperti yang disangkakan. dihari pertama dia tiba dis...