Girlfriend? Awek?

14 4 2
                                    

Chapter 9

Keesokan harinya di hospital

"Isaac??" Terdengar satu suara yang sering aku dengari . Suara itu sangat dikenali dan adakah dia.....

Aku membuka mata dan aku agak terkejut . Mak dan Kak Raini berada di hadapan mataku . Kelihatan mereka amat risau dengan keadaan aku .

"Anak mak!!" Mak memeluk tubuh aku yang masih lagi dalam keadaan lemah .

"Aduh duh duh!! Sakit mak!! Sakitt!!" Aku mengadu kesakitan . Mungkin mak aku terlupa akan luka di perut aku .

"Eh Ya Allah , maaf maaf mak terlupa" Seperti yang aku agak .

"Alhamdulillah nasib baik kau tak teruk dik , lepas je aku dengar mak cerita pasal kau , terus dalam perjalanan ke sini aku tak boleh nak tidur" Sayang betul Raini kat aku sampai macam tu sekali .

"Iyelah tu Rai , mak duduk sebelah kau tak usahlah kamu nak tipu dia" Kantoi sudah .

"Eishhh mak ni , janganlah kantoikan , baru nak tunjuk sayang dekat adik!!"

"HAHAH sudahlah tu kak , adik tau sangat akak orangnya tak macam tu" Jangan kata adik tak tau perangai akaknya .

"Hishhh adik pun sama je dengan mak" Merajuk si Raini .

Kemudian........sedang kami rancak berbual .

"Isaac!!!!!!!!!!"

Ada orang menjerit memanggil nama aku . Macam aku kenal suara itu , Nabhan? .

Lalu pintu bilik terbuka dengan kuat sehingga menghentak dinding .

"Isaac!! Kau okey tak!!?" Risau Nabhan sampai dari jauh terdengar jeritannya .

"Bertenang bertenang"

Jururawat yang berada di situ cuba menenangkan Nabhan . Mungkin juga dia mengejar Nabhan dari pintu masuk hospital sampai ke sini .

"Nab?? Aku okey je alhamdulillah , yang kau ni okey tak okey? Kalau ye pun risaukan aku , janganlah malukan diri kau sendiri .

Kau tengok keliling kau , berapa ramai nurse tengok kau , pesakit pun , aku pulak yang naik malu tau" Aku memang kuat bebel orangnya , maklumlah ikut mak kan .

"Isaac!!! Huh hah huh hah!! Nabhan! Sampai hati kau tinggalkan kitorang"
"Ye dok! Jahat...be.. betul ..kau!"
"Sakit kaki aku!!"

Anis , Yaya dan Erin juga datang , tak sangka betul!! .

Mereka pun melangkah masuk ke dalam bilik di mana terletaknya aku .

"Kau macam mana? Sakit lagi ke?" Soal Nabhan .

"Okaylah sikit , tangan jelah okey , cuma perut aku ni" Aku memandang bahagian perut aku yang berbalut . Masih lagi kelihatan darah di balutan itu .

"Weyhhh! Seram do aku tengok! Isaac!! Syukur do kau tak apa apa"

"HAHAH kau ni janganlah risau sangat Nis , aku okey je"

Risau betul mereka semua , tapi cikgu-cikgu kat sana tau ke pasal ni? Biarlah .

"Ermm mana Suki?" Tiba-tiba soalan itu keluar dari mulut aku .

"Suki? Yang call mak tu ke?"

"Haa , mak ada nampak dia tak?"

"Rasanya , sebelum mak sampai sini , mak nampak sorang perempuan keluar hospital tapi tak tau dia pergi mana" Terang mak .

"Ha mungkin tu dia!!"

Kemudian aku mendapatkan telefon aku dan mendail nombor Suki .

Trruuuttttt

Suki : Hello Isaac?
Aku : Suki!! Awak kat mana?
Suki : Ermm saya on the way ke hospital kenapa?
Aku : Ohh ingatkan apa tadi
Suki : Awak ingat saya takut jumpa awak kan
Aku : Ehh m..mana ada saya...risaukan...awak je
Suki : Aaaaaaa awak saya dah sampai depan ni byee

Exchange Student : Love Story [ C ]Where stories live. Discover now